Teknologi som pædagogisk inklusionsredskab - Seminarer
Teknologi som pædagogisk inklusionsredskab

Teknologi som pædagogisk inklusionsredskab

Lær hvordan vi arbejder bedst med tablets og computere i det pædagogiske arbejde, Hvordan teknologien kan være med til at styrke relationerne mellem børnene og hvordan de nye medier kan hjælpe børn med en diagnose i forhold til deres indlæring.
Hvordan arbejder vi bedst med tablets og computere i det pædagogiske arbejde? Hvordan kan teknologien være med til at styrke relationerne mellem børnene? Og hvordan kan de nye medier hjælpe børn med en diagnose i forhold til deres indlæring?

Brugen af tablets sætter sit klare aftryk i hverdagen – nu også hos de yngste. Op mod 40 % af alle børn i institutioner og indskoling har adgang til en tablet, og det giver os som fagprofessionelle et enestående redskab til at strukturere hverdagen, skabe de rette forudsætninger for barnets indlæring og støtte deres sociale samvær på en ny måde.

Kursusbrochure Teknologi som pædagogisk inklusionsredskab

Særligt for de børn, der har behov for ekstra opmærksomhed, eksempelvis børn med ADHD, autisme eller andre former for koncentrationsbesvær, kan en tablet være et vigtigt redskab i din pædagogiske værktøjskasse.

Om kurset

På kurset lærer du:

Underviser Henrik Grum, Ph.d. studerende og Master i IKT og læring og Hanne Voldborg Andersen Ph.d. studerende og master i IKT og læring, i de mange spændende muligheder tablets, iPads og computere giver i det pædagogiske arbejde.

Pris:

Pris pr. deltager er kr. 2773-, der dækker materiale, morgenmad, frokost inkl. én vand og kaffe/te samt andre forfriskninger dagen igennem. Med nyhedsmailrabat, jf. nedenfor, er pris pr. deltager kr. 2218,-. Priserne er ekskl. moms

NB: Der gives 10 % personlig rabat (før moms) til deltagere, som senest på tilmeldingstidspunktet har tilmeldt sig vores nyhedsmail på www.seminarer.dk.