Køb adgang til digital læring på børn & ungeområdet 2021
børne og unge bibliotek
Information
Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange

Vælg venligst hold herunder:

Prisekskl. moms
249 DKK
Børn & unge
E-læring

NYT: Dit digitale Børn & Unge Bibliotek

  • Ubegrænset adgang til digital læring i høj kvalitet – og kontinuerligt flow af nyt indhold
  • Tilgå det digitale bibliotek, hvor end du er, og når det passer dig
  • Samme lave pris uanset mængden af indhold i biblioteket
  • Fordelagtig flerbruger-løsning til afdelinger og institutioner

Det koster kun 249 kr. om måneden pr. bruger (ekskl. moms). Opsig når du vil.

Introduktion til Børn & Unge Biblioteket

Få adgang til en verden af digital læring på børne- og ungeområdet med det digitale Børn & Unge Bibliotek! Der finder du digitale forløb og lektioner af høj kvalitet lavet i samarbejde med førende fagfolk. Alt sammen samlet ét sted og med ubegrænset adgang.

Allerede nu er der masser af videns- og kompetencegivende lektioner på de digitale bibliotekshylder, og der kommer nye til. Vi udvikler nemlig løbende lektioner i samarbejde med erfarne og inspirerende undervisere fra ind- og udland.

Kom i gang allerede i dag! 

video-thumbnail-dit-bu-bib
B&U-ikon_Kom igang
Sådan kommer du i gang

5 minutter og du er i gang. Gennemfør tilmeldingen ovenfor - så sender vi dig automatisk et link, som giver adgang til biblioteket.

B&U-ikon_Spar
Fast pris

Uanset hvor meget digital læring du gennemfører på en måned, kommer du aldrig til at betale mere end 249 kr. (ekskl. moms) – heller ikke i takt med, at der kommer mere og mere indhold i biblioteket.

B&U-ikon_Adgang
Ubegrænset adgang

Vi arbejder hele tiden på at udvide biblioteket, og du kan benytte det så ofte, du vil.

B&U-ikon_Ingen binding
Ingen binding

Du betaler for 30 dage ad gangen og kan opsige med 1 måneds varsel.

Indhold

Børn & Unge Biblioteket indeholder en bred pallette af læring, og blandt underviserne har vi førende eksperter som Henriette Misser, Henrik Leslye, Peter Kofoed og Bente Adolphsen.

Pt. er der mere end 50 lektioner, som byder på videooplæg fra underviserne, øvelser og praksiseksempler, og du kan bl.a. lære mere om tilknytningsmønstre, angst, pædagogiske tilgange, relevant lovgivning på børne- og ungeområdet, neuroaffektiv ledelse samt bedre samarbejde på tværs af personlighedstyper.

Du kan give dine medarbejdere ubegrænset adgang til al den digitale læring i biblioteket, så de nemt får et fælles fagligt fundament og sprog at arbejde ud fra.

Du skal ikke bekymre dig om at løbe tør for viden, for vi udvikler løbende ny læring i samarbejde med førende undervisere fra ind- og udland.

Du kan tilgå Børn & Unge Biblioteket, så ofte du vil, og se alt det indhold du har lyst til – lige når det passer dig. På den måde har du altid ny, relevant viden lige ved hånden.

Du kan altid se, hvor langt du er nået i din læring, så du kan roligt tage en pause fra lektionen uden at skulle starte helt forfra næste gang, du logger ind.

bu-bib-landingpage-4
børne og unge bibliotek

Omsæt nemt din viden til praksis

Den bedste form for kompetenceudvikling er den, der bidrager til nye refleksioner over egen praksis, og som forankres i hverdagens handlinger.

Med adgang til lektionerne i det digitale Børn & Unge Bibliotek er det nu meget nemmere at bryde ny læring ned i mindre bidder og dermed gøre omsætningen af den nye læring overkommelig i din hverdagspraksis.

Se f.eks. en kort lektion på 15-20 minutter hver 14. dag om temaer med relevans for dit daglige arbejde. Notér dine refleksioner undervejs i lektionen og bestem dig for at observere og forholde dig til den nye viden i praksis i de følgende dage. Undersøg, hvordan den nye viden udspiller sig i konkrete cases i din hverdag, og hvilke refleksioner om evt. ændret hverdagspraksis, det giver anledning til. Vend evt. tilbage til lektionen og noter nye refleksioner.

bu-bib-landingpage-5

Indholdsoversigt

Pædagogik og psykologi:

Om børn og unge i pædagogisk behandling [Fold ud og se oversigt]

  • Introduktion: I denne introducerende lektion kan du se Grundmodul 1’s læringsmål, opbygning og møde underviseren, cand.psych.aut Henriette Lieblein Misser 
  • Stress-sårbarhedsmodellen: Denne digitale lektion giver dig viden om Stress-sårbarhedsmodellen. 
  • Den epi-genetiske forståelsesmodel: Denne digitale lektion giver dig grundlæggende viden om samspillet mellem genetik og miljø (epigenetik). 
  • Tilknytning og tilknytningsmønstre: Denne digitale lektion giver dig grundlæggende viden om tilknytning. Vil du lære mere om arbejdet med børn og unge med utrygge tilknytningsmønstre, henvises du til de øvrige digitale lektioner i biblioteket, der omhandler emnet. 
  • Børn med forskellige udviklingsaldreDenne digitale lektion giver dig generel viden om, hvordan du kan forstå og anvende viden om barnets udviklingsalder i praksis. 
  • ADHD: Denne digitale lektion giver dig grundlæggende viden om diagnosen ADHD. 
  • AutismespektrumforstyrrelserDenne digitale lektion giver dig grundlæggende viden om autismespektrumforstyrrelser. 
  • Reaktiv tilknytningsforstyrrelse: Denne digitale lektion giver dig grundlæggende viden om diagnosen reaktiv tilknytningsforstyrrelse. 
  • Reaktioner på svær belastning og tilpasningsreaktioner: Denne digitale lektion giver dig grundlæggende viden om reaktion på svær belastning og tilpasningsreaktioner. 
  • OCD: Denne digitale lektion giver dig grundlæggende viden om OCD. 
  • Angst: Denne digitale lektion giver dig grundlæggende viden om diagnosen angst. 
  • Adfærdsforstyrrelser: Denne digitale lektion giver dig grundlæggende viden om adfærdsforstyrrelser. 
  • Øvelse: I denne lektion finder du en øvelse om de mest anvendte diagnoser blandt børn med særlige støtte- og behandlingsbehov.

Udvidet om Børn og unge i pædagogisk behandling [Fold ud og se oversigt]

  • Introduktion: I denne introducerende lektion kan du se Grundmodul 2’s læringsmål og opbygning samt møde underviseren. 
  • Generelt om tilknytning: I denne lektion får du en generel introduktion til tilknytning og tilknytningsmønstre. Det anbefales at tage lektionen i forbindelse med de øvrige lektioner om tilknytning i Grundmodul 2. 
  • Utrygt, ængsteligt og undvigende tilknytningsmønster: I denne lektion får du viden om og kompetencer til at arbejde med børn og unge med utrygt, ængsteligt og undvigende tilknytningsmønster. Det anbefales at tage lektionen i forbindelse med de øvrige lektioner om tilknytning i Grundmodul 2. 
  • Utrygt, ambivalent tilknytningsmønster: I denne lektion får du viden om og kompetencer til at arbejde med børn og unge med utrygt, ambivalent tilknytningsmønster. Det anbefales at tage lektionen i forbindelse med de øvrige lektioner om tilknytning i Grundmodul 2. 
  • Desorganiseret tilknytningsmønster: I denne lektion får du viden om og kompetencer til at arbejde med børn og unge med desorganiseret tilknytningsmønster. Det anbefales at tage lektionen i forbindelse med de øvrige lektioner om tilknytning i Grundmodul 2. 
  • Pædagogisk arbejde med barnet med utrygge tilknytningsrelationerI denne lektion får du opsummerende viden om arbejdet med børn og unge med utrygge tilknytningsrelationer. Det anbefales at tage lektionen i forbindelse med de øvrige lektioner om tilknytning i Grundmodul 2. 
  • Mentalisering: I denne lektion får du viden om mentalisering, ÅBENT-modellen og epistemisk tillid, som du kan bruge i arbejdet med børn med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • Adfærdsforstyrrelser: I denne lektion får du viden om og kompetencer til at arbejde med børn og unge med problemskabende adfærd. 

Metoder og tilgange til arbejdet med børn og unge i pædagogisk behandling [Fold ud og se oversigt]

  • Introduktion: I denne introducerende lektion kan du se læringsmål og opbygning for Modul 3 samt møde underviseren. 
  • Den socialpædagogiske tilgang: I denne lektion får du viden om den Socialpædagogiske tilgang, som du kan anvende i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • Relationspædagogik som metode: I denne lektion får du viden om Relationspædagogik som en metode, du kan anvende i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • Konsekvenspædagogisk metode: I denne lektion får du viden om Konsekvenspædagogik som metode, du kan anvende i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • Miljøterapi som metode: I denne lektion får du viden om Miljøterapi som metode, du kan anvende i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • Udviklingsbestemt pædagogisk behandling som metode: I denne lektion får du viden om Udviklingsbestemt pædagogisk behandling som en metode, du kan anvende i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • Mentaliseringsbaseret pædagogik som metode: I denne lektion får du viden om Mentaliseringspædagogik som en metode, du kan anvende i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • Low Arousal-pædagogik som metode: I denne lektion får du viden om Low arousal-pædagogik som en metode, du kan anvende i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • Adfærdsregulerende metode: I denne lektion får du viden om Adfærdsregulerende pædagogik som en metode, du kan anvende i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • Traumepædagogik som metode: I denne lektion får du viden om Traumepædagogik som en metode, du kan anvende i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • ADHD-/autismepædagogik: I denne lektion får du viden om ADHD-/Autismepædagogik som en metode, du kan anvende i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • Stressmodellen: I denne lektion får du viden om Stressmodellen som en metode, du kan anvende i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. 
  • Om udvælgelsen og anvendelsen af flere metoder i praksis: I denne lektion får du viden om udvælgelse og anvendelse af flere metoder i det pædagogiske arbejde med børn og unge med særlige støtte- og behandlingsbehov. Lektionen indeholder en øvelse om de forskellige metoder og tilgange, som er en del af Modul 3 i forløbet ”Børn og unge i pædagogisk behandling”. 

Samvær - Pædagogisk planlægning og juridiske perspektiver [Fold ud og se oversigt]

  • Introduktion: I denne introducerende lektion kan du se Modul 4’s læringsmål, opbygning og møde underviserne.
  • Samvær: Hvorfor er det vigtigt? I denne lektion får du viden om, hvorfor barnets samvær med forældrene er en betydningsfuld del af anbringelsen.
  • Samværets funktioner: I denne lektion får du viden om, hvilke funktioner samværet mellem barnet og dets forældre eller pårørende skal opfylde.
  • Samvær og barnets tilknytningsmønstreI denne lektion får du viden om barnets tilknytningsmønster og indre arbejdsmodellers betydning for samvær.
  • Det traumatiserede barn og samværI denne lektion får du viden om det traumatiserede barn og samvær.
  • Dialoger om samvær: I denne lektion får du viden om vigtigheden af, at forældre og andre i barnets netværk inddrages i fastlæggelsen af samvær.
  • Robusthed vs. sårbarhed ifm. samvær: I denne lektion får du viden om barnets udvikling af robusthed versus sårbarhed i forbindelse med samvær.
  • Planlægning af samværI denne lektion får du viden om, hvilke pædagogiske hensyn der skal tages i betragtning under planlægningen af samvær. 
  • Samvær og det juridiske perspektiv (NYT): Dette modul giver dig grundlæggende viden om, og kompetencer til at organisere en pædagogisk behandling, hvor samvær bliver et integreret element i anbringelsen.

Forstå barnets reaktioner på et uhensigtsmæssigt miljø

Denne introduktion til barnets rektioner på et uhensigtsmæssigt miljø er en del af StressBusters-indsatsen og Seminarer.dk’s digitale uddannelse: ”Bliv certificeret børne-stressvejleder”. Lektionen giver en grundlæggende forståelse for, hvilke mekanismer der er på spil hos barnet, når det oplever en overbelastning af nervesystemet som resultat af en hverdag, der er for meget. Lektionen varer ca. 30 minutter og giver dig kendskab til typiske symptomer på et overbelastet nervesystem, indblik i teorien bag kroppens reaktioner på overbelastninger, samt introducerer dig for et par praksiseksempler og øvelser.

Russell Barkley og forskellige aspekter af ADHD (NYT)

Vi har tilføjet ikke mindre end 6 interessante digitale lektioner til Børn & Unge Biblioteket. De 6 lektioner omhandler forskellige aspekter af ADHD:

  • En opdatering på ADHD, diagnosens natur og ætiologi: I denne lektion giver Dr. Russell Barkley bl.a. et indblik i begrænsningerne ved brugen af DSM-5-kriterier til diagnosen; de primære symptomdiagnoser ved ADHD som en forstyrrelse af udøvende funktioner og selvregulering samt genetiske, neurologiske og miljømæssige ætiologier vedrørende ADHD. Lektionen varer ca. 1 time og 20 min.
  • Den “anden” opmærksomhedsforstyrrelse SCT (langsomt kognitivt tempo) vs. ADHD: Her stiller Dr. Russell Barkley bl.a. skarpt på opdagelsen af SCT-symptomer inden for ADD uden hyperaktivitet; forskellene mellem SCT i symptomer, udøvende funktioner og komorbiditet for andre lidelser samt psykosocial svækkelse; forskningsresultater om børn og voksne med høj SCT vs. ADHD samt behandlingsforskning og dens implikationer for styring af SCT. Lektionen varer ca. 1 time.
  • Fremskridt indenfor psykosocial behandling af børn og teenagere med ADHD: Med lektionen giver Dr. Russell Barkley dig bl.a. viden om de vigtigste evidensbaserede tilgange til den psykosociale behandling af ADHD; de fremskridt, der er gjort inden for forældrerådgivning og -uddannelse, rådgivning af familier med teenagere med ADHD samt skolebaserede interventioner samt alternative behandlinger inden for ADHD og deres videnskabelige grundlag for effektivitet. Lektionens varighed er ca. 1 time.
  • Fremskridt indenfor medicinsk behandling af børn og unge med ADHD: Med fra denne lektion får du bl.a. viden om de forskellige medicintyper, der nu er tilgængelige og FDA- godkendt til ADHD-styring; viden om forskellige leveringssystemer, der nu findes og er FDA-godkendte til at udvide effektiviteten af medicin hen over dagen; gennemgang af de gavnlige virkninger og mulige bivirkninger, der er forbundet med hver type medicin; indblik i vigtige opmærksomhedspunkter, der skal overvejes i udvælgelsen af medicin og leveringssystemer til individuelle ADHD-patienter. Denne lektion varer ca. 1 time og 20 min.
  • ADHD hos voksne: Diagnosticering, komorbiditet og livsudfordringer:  Dr. Russell Barkley bidrager i denne lektion med viden om de primære egenskaber ved ADHD hos voksne; viden om de nuværende diagnostiske kriterier og nødvendige justeringer for voksne med ADHD; viden om vurdering af ADHD hos voksne samt en større forståelse af de sandsynlige komorbide lidelser. Lektionen varer ca. 1 time.
  • ADHD hos voksne: Fremskridt indenfor behandling af ADHD hos voksne: I denne lektion får du bl.a. et særligt indblik i forskellige evidensbaserede behandlinger for voksne med ADHD; medicinske behandlingsmuligheder; psykosociale behandlingsmuligheder samt specifikke anbefalinger til løsning af dagligdagsproblemer. Lektionen varer ca. 1 time og 20 min.

Ledelse og organisation:

Peter Kofoed 1: Neuroaffektiv ledelse – Om følelser

I en kompleks virkelighed, hvor meget er i forandring, er det nødvendigt at kunne navigere i egne og andres affektive tilstande. I den digitale lektion, "Peter Kofoed om neuroaffektiv ledelse - følelser, hjerne og ledelse", får du bl.a. viden om samspillet mellem hjerne, vores følelser og effektiv ledelse i et neuroaffektivt perspektiv; om følelsesmæssige kompetencer i ledelse af forandringer og modstand, samt sociale aspekter i ledelse og lederen som karavanefører - herunder fokus på mentalisering.

Peter Kofoed 2: Neuroaffektiv ledelse – Om motivation og grupper

Hvordan interagerer vi mennesker med hinanden? Hvad motiverer os? Og hvad skal vi være opmærksomme på ved ledelse af grupper? Bliv klogere på spørgsmål som disse i denne digitale lektion med konsulent og psykoterapeut, Peter Kofoed.

Sådan skaber du værdi i dit samarbejde - online forløb med Henrik Leslye

På vores digitale forløb med erhvervspsykolog, Henrik Leslye, får du viden om forskellige personlighedstyper og karaktertræk, hvilket giver dig mulighed for bedre at forstå og agere med andre mennesker. Undervisningen er baseret på den nyeste forskning inden for psykologi, biologi og neurovidenskab – og tager udgangspunkt i 4D Profilen, som består af 4 grundlæggende personlighedstyper: FØLEREN, TÆNKEREN, HANDLEREN og FORANDREREN. På forløbet bliver du klogere på, hvad der motiverer og driver de 4 personlighedstyper. Du får også masser af praktiske redskaber og gode råd til, hvordan du bedst kommunikerer og samarbejder med typerne til f.eks. møder. Derudover inkluderer online-forløbet også en test af din egen personprofil. For god kommunikation handler om både at have selvindsigt og indsigt i andre. Derfor skal du også kende din egen type. Formålet med dette forløb er, at du med et dybere kendskab til både dig selv og andre kan skabe endnu større værdi i dit samarbejde!

Mental sundhed i en tid med hjemmearbejde og store forandringer (NYT)

Sikring af medarbejdernes mentale sundhed har altid været en vigtig del af det at bygge en stærk organisationskultur. Under corona-epidemien har mange imidlertid været hjemsendt, og det har skabt en hel række nye udfordringer, som ingen af os har kunnet forestille os. Udfordringer, som for mange vil trække sig spor ind i tiden efter fysisk tilbagevenden til jobbet.

Jura:

Introduktion til juraserien

I denne lektion får du en kort introduktion til, hvad Jura-serien indeholder, det overordnede formål og læringsmål for Jura-serien. Introduktionen giver dig desuden en forståelse for Jura-seriens opbygning omkring børnesagens forløb, og hvordan du aktivt kan bruge modellen og lektionerne i dit daglige arbejde med udsatte børn og unge.

Kort om konventioner

I denne lektion får du indblik i: Hvorfor de internationale konventioner er vigtige for dig som myndighedssagsbehandler på børneområdet. Hovedpointen i Børnekonventionens artikel 3 og Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, art. 13. Pointer fra menneskeretsdomstolen, som har betydning for dine vurderinger og afgørelser

Forældremyndigheden

I denne lektion får du viden om: Den samlede forældremyndigheds forpligtelser. Hovedpointer, når der er tale om fælles forældremyndighed. Særligt vedrørende forældremyndigheden og Sundhedsloven

§146 tilsynsforpligtelsen

Formålet med denne lektion er: At henlede din opmærksomhed på §146 og den adkomst, paragraffen giver dig som myndighedssagsbehandler til at undersøge familiens forhold i den indledende fase på trods af konventioner om ret til privat- og familieliv. At give en forståelse for lovgivers tanke med Serviceloven som et hele

§11

Formålet med servicelovens § 11 er at understøtte det tidlige forebyggende arbejde på børne- og ungeområdet og give kommunerne mulighed for at sætte ind tidligt, inden problemerne vokser sig så store, at der bliver behov for mere omfattende indsats. I denne lektion får du: en indføring i de forskellige indsatstyper under §11 stk. 2 og stk. 3. Viden om og træning i, hvornår der skal iværksættes indsats efter §11, stk. 3, og hvornår der bør foretages en §50-undersøgelse

Formålsbestemmelserne

I Børnereglerne har vi formålsbestemmelserne §1 og §46. Vi kender dem alle – men styrer vi også nok efter dem i det daglige? I denne lektion får du viden om forskellen på og formålet med henholdsvis § 1 og § 46, samt indblik i, hvornår du styrer efter §1, og hvornår du (også) styrer efter §46.

Underretningspligt

I Serviceloven er der tre regler vedrørende underretningspligt. Den generelle underretningspligt §154, §153 – den skærpede underretningspligt for offentligt ansatte - samt §152, der handler om den mellemkommunale underretning.  

I denne lektion  går vi i dybden med §153, og de krav den stiller til offentligt ansatte – såvel underretter som de sagsbehandlere, der modtager underretningen.

De tre børnepolitikker i §19

Som kommunal medarbejder på børne- og ungeområdet er du underlagt tre lovpligtige børnepolitikker i §19. I denne lektion får du:

  • En oversigt over de forskellige lovpligtige politikker
  • Viden om deres formål og hovedpointer

Tværfagligt samarbejde

Tværsektorielt og tværfagligt samarbejde er konstant i fokus i kommunerne, og det fylder meget i det daglige praktiske arbejde med børn og familier – men er det ubetinget godt?  

Denne lektion sætter fokus på det tværfaglige og tværsektorielle samarbejde og giver indblik i: 

  • Styrker og udfordringer 
  • Forudsætninger og begrænsninger 

Sektoransvar

Hvem har ansvaret, når børn og unge ikke lærer, trives eller på anden vis er udsatte? 

Denne lektion giver dig viden om: 

  • Det skred, der er sket i de senere år, i forhold til antallet af sager, der lander på bordet i Socialforvaltningen 
  • Hvornår sagerne hører under primærsektorens sektoransvar  
  • Hvornår der skal underrettes? 
  • Hvornår det kalder på indsatser efter Serviceloven 

Tavshedspligtsreglerne

Tavshedspligtsreglerne er et af de områder, der er allerflest misforståelser omkring – men har man styr på hovedreglerne, er det ikke så vanskeligt endda. I denne lektion stiller vi skarpt på tavshedspligtsreglerne – muligheder, begrænsninger og dilemmaer.

Servicelovens §49a (NYT)

Som hovedregel må offentligt ansatte kun udveksle fortrolige og private oplysninger, hvis der er et konkret sagligt formål med udvekslingen. Et samtykke er ofte et godt afsæt for et tillidsfuldt samarbejde, men er ikke altid krævet efter loven.

Der findes dog en række undtagelser fra disse hovedregler og især på børneområdet kender vi til særlige regler som f.eks. underretningspligten, SSP-samarbejdet og socialforvaltningens meget vide beføjelse til at indhente oplysninger i børnesager.

I denne lektion får du:

  • En indføring i bestemmelsen §49a og dens betingelser
  • Viden om og træning i, hvornår bestemmelsen kan tages i brug
  • Reglens muligheder og begrænsninger

Forvaltningsret (NYT)

Formålet med denne lektion er:

  • At fremhæve de forvaltningsretlige principper, der er bærende for arbejdet som myndighedssagsbehandler

Lektionen giver dig viden om:

  • Kravet om hjemmel
  • Officialprincippet
  • Proportionalitet
  • Saglighed

Udbytte

Ubegrænset adgang - ingen binding
Kæmpe videns- og kompetencegivende opslagsværk
100 % digitalt - tilgå når det passer dig
Fleksibelt - betal kun fuldt beløb når du bruger biblioteket
Fælles fagligt fundament mellem kollegaer
Der kommer hele tiden nyt indhold
Tilgå fra PC og tablet
Vi gemmer din udvikling, så du kan fortsætte, hvor du slap
Opbyg dit eget digitale CV

Om Grundmodulet i forløbet ”Børn og unge i pædagogisk behandling”

(…) Hvis jeg var ny plejeforælder, ville dette digitale modul være guld værd, for så ville jeg være bedre klædt på til opgaven. Især det med diagnoser er så fint, og det sætter nogle betragtninger i gang. Man kan dog sagtens bruge det, selvom man er gammel i gårde. Alle plejefamilier vil have godt af det!” - Marianne Frantzen, plejemor

NYT: Dit digitale Børn & Unge Bibliotek

FAQ

Hvad er prisen for adgang til Børn & Unge Biblioteket?

Du kan få adgang til det digitale bibliotek og alt indholdet allerede i dag! Du får fuld adgang til alt indhold i Børn & Unge Biblioteket for kun 249 kr. (ekskl. moms) pr. bruger om måneden.

Du betaler for 30 dage ad gangen og kan opsige med 1 måneds varsel.

Hvor længe gælder min adgang?

Du betaler for 30 dage ad gangen, og der er ingen binding. Ønsker du ikke længere at have adgang til det digitale bibliotek, kan du opsige med en måneds varsel. Det gør du ved at skrive en mail til os på [email protected]. Annullerer du ikke selv din adgang til biblioteket, bliver den automatisk fornyet for endnu en måned.

Kræver det noget særligt software at kunne tilgå Børn & Unge Biblioteket?

Nej. For at få adgang til Børn & Unge Biblioteket og de mange digitale lektioner skal du blot sikre dig, at du har dit login og en stabil internetforbindelse. Alt efter din enheds opsætning kan det være nødvendigt at tillade pop op-vinduer.

Du kan bruge alle browsere (f.eks. Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari), og du kan tilgå læringen både fra computer, tablet og smartphone. Vi anbefaler dog, at du ser din læring på så stor en skærm som muligt for den bedste oplevelse.

Se også denne lille video med en IT-vejledning til vores digitale læring lige her.

Jeg er leder. Kan jeg give mine medarbejdere adgang til biblioteket?

Ja, som leder kan du købe en flerbruger-adgang til dine medarbejdere, så de alle får adgang til den samme viden og kompetenceudvikling og dermed får et fælles fundament og sprog, som de kan diskutere og arbejde videre ud fra på afdelingsmøder og -dage.

Hvordan kan jeg se, hvilken læring jeg har gennemført?

Når du er færdig med at se en digital lektion, bliver den markeret med et grønt √, og lektionen vil blive registreret som gennemført. Ved at gå ind i ”Mit CV” kan du også få et overblik over al din gennemførte læring.

Har du som leder købt multibruger-adgang til dine medarbejdere, kan du – ved at gå ind i ”Mine medarbejdere” – se den læring, dine medarbejdere har gennemført.

Hvor meget indhold får jeg adgang til i Børn & Unge Biblioteket?

Vi udvikler og tilføjer løbende nyt indhold lavet i samarbejde med førende eksperter fra ind- og udland, så du ikke løber tør for ny viden og kompetencer.

Pt. får du ubegrænset adgang til mere end 50 lektioner af forskellig varighed bestående af videooplæg, øvelser og praksiseksempler. Lektionerne fordeler sig på børn- og ungeområderne Jura, Pædagogik og psykologi samt Ledelse og organisation.

Hvordan er den digitale læring opbygget?

Gennemgående for al Seminarer.dk's digitale læring er fokus på høj faglig kvalitet og praksisnærhed – og det er naturligvis også tilfældet med Børn & Unge Biblioteket. Derfor samarbejder vi med førende eksperter på børne- og ungeområdet for at sikre den høje faglige kvalitet.

Vi udvælger desuden emnerne i tæt dialog med målgruppen for at sikre os, at læringen er aktuel og praksisnær og kan anvendes i målgruppens hverdagspraksis, ligesom vi løbende tester læringen blandt målgrupperepræsentanter for at sikre os, at indholdet kan levere det ønskede læringsudbytte.

Udviklingsprocessen indebærer bl.a. overvejelser omkring typer af interaktioner, som afstemmes med det ønskede taksonomiske niveau, samt fokus på formidlingen af viden via en variation af forskellige typer medier - herunder film, animationer, modeller, lyd og tekst.

Læringen opbygges med afsæt i en pædagogisk designmodel, som fokuserer på formidling af læring ud fra tre overordnede forskellige taksonomiske niveauer: 1. Kende (viden), 2. Kunne (forståelse) eller 3. Beherske (brug).

Blandt de digitale lektioner i Børn & Unge Biblioteket finder du læring på de forskellige taksonomiske niveauer, så du kan tilpasse din læring til dit behov og tidsramme.

Har du andre spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte os. Du kan ringe til os på 6615 9043 eller skrive en mail til [email protected]

contact-kontak