Louise Brückner: De seks neuropædagogiske principper - Seminarer
Information

Vælg venligst hold herunder og se din pris:

Samlet prisekskl. moms
Pris er for alle moduler
Handicap & omsorg
E-læring

Louise Brückner: De seks neuropædagogiske principper

Få givende indsigt i seks neuropædagogiske principper, som er relevante at have for øje i arbejdet med borgere for at sikre, at du forstår dem bedst muligt og kan skabe den rette indsats for dem. 

 

Lektionen varer 1 time og 4 minutter. Når du køber adgang til den digitale lektion, modtager du automatisk en mail med et link, som giver dig adgang til videoen. Du opnår personlig adgang til denne lektion på Seminarer.dk’s digitale platform i 12 måneder. Da adgangen er personlig, må den ikke deles med andre. Læs mere i vores FAQ.

 

Pris: 399 kr. ekskl. moms (498,75 kr. inkl. moms)

neuropædagogiske principper

Neuropædagogiske principper

I arbejdet med borgere kan det være væsentligt at kende til og huske på en række neuropædagogiske principper, så du tager højde for, hvad borgeren rent funktionsmæssigt og kognitivt er i stand til.

I denne digitale lektion giver Louise Brückner Wiwe, specialist i neuropsykologi og psykopatologi, dig en sammenfatning af alt det, hun – i sit mangeårige arbejde med bl.a. udredninger af borgere – har oplevet som relevant at huske på, når du arbejder med borgere, der f.eks. er sårbare, kognitivt udfordrede eller udadreagerende.

Hun opsummerer dette i seks neuropædagogiske principper:

  • Hjernestammeprincippet: Fokus på, at borgeren skal have energi for at kunne vurderes ordentligt og kunne opnå en reel udvikling.
  • Lillehjerneprincipperne: Fokus på borgerens behov for regelmæssighed og ro.
  • De limbiske principper: Fokus på, hvad der er vigtigt for den enkelte borger, herunder hvordan borgerens baggrund indvirker på det limbiske system, f.eks. hvad borgeren er i stand til at huske, og om han/hun kan føle sig motiveret eller begejstret.
  • Venstresidige principper: Fokus på borgerens sproglige evner og IQ versus borgerens kognitive evner til at forstå og forvalte det ytrede
  • Højresidige principper: Fokus på borgerens evne til f.eks. at være opmærksom, (selv)erkendende, udvise empati og aflæse situationer
  • Frontale principper: Fokus på, om borgeren er i stand til at forstå, hvad der er fornuftigt.
Video forsmag7

Kunderne siger:

“Jeg synes, at Louise Brückner er mega inspirerende at høre på og rigtig god til at formulere sig. Hun kører bare derudad, så det fangede mig helt, og hun favner så bredt, fordi hun både er forbi unge, gamle, indsatte, demente osv., så man hele tiden kan omsætte det til egen praksis.” - Maiken Andrés, social og sundhedsassistent på Bornholm

Louise Brückner: De seks neuropædagogiske principper

Underviser

Louise Brückner Wiwe
Klik for at se
udtalelser
Klik for at se
Louise Brückner Wiwe
Louise Brückner Wiwe
SPECIALIST OG SUPERVISOR I NEUROPSYKOLOGI OG PSYKOPATOLOGI, ERFAREN UNDERVISER OG SUPERVISOR MED EGEN PRAKSIS – BRÜCKNER PRAKSIS, AARHUS.
Louise Brückner Wiwe, specialist og supervisor i neuropsykologi og psykopatologi, erfaren underviser og supervisor med egen praksis – Brückner Praksis, Aarhus.
Hun har gennem årene specialiseret sig i supervision af personale ved institutioner med udviklingshæmmede, udredning af borgere med mange former for vanskeligheder samt borgere underlagt retspsykiatriske foranstaltninger.
Louise Brückner Wiwe har desuden udviklet Brückner Boksen og undervist i anvendelse af dette analyseredskab til forståelse af og tilgang til komplekse borgere.
udtalelser
Flere udtalelser
MAIKEN ANDRÉS, SOCIAL OG SUNDHEDSASSISTENT PÅ BORNHOLM
“At man har adgang til lektionerne i 12 måneder gør, at der ikke er noget stress på. Jeg behøver ikke kunne huske det hele, for jeg kan bare gå tilbage om en måned og høre det hele igen.”

“Jeg synes bare, Louise Brückner er god til at gribe én, og jeg synes, man kan bruge alle lektionerne med hende og koble dem sammen!”