Mindfulness: Tag en pause med 3 minutters meditation - Seminarer
Personlig udvikling
Artikel

Mindfulness: Tag en pause med 3 minutters meditation

Her får du en lille meditationsøvelse fra psykolog og Mindfulness-instruktør, Anne Dorthe Hasholt

Mindfulness øvelse
Pyha! Af og til går det hele en smule for stærkt i hverdagen, eller livet tager pludselig en uventet drejning, som midlertidigt tager pusten fra os. På sådanne tidspunkter kan vi opleve et ekstra stort behov for at få ro i hovedet og kroppen, men også når hverdagen – og livet – føles i balance, kan det være meget gavnligt med en pause for krop og sind. Forskning viser, at du kan styrke din mentale sundhed, hvis du regelmæssigt udfører mindfulness. Du kan bl.a. opnå bedre koncentration, hukommelse, søvn, indlæringsevne og humør.

Hvis du har brug for et pusterum, kan du sætte farten ned med nedenstående meditationsøvelse, der tager omtrent tre minutter. Øvelsen er lavet af Anne Dorthe Hasholt, som er autoriseret psykolog og mindfulness-instruktør.  

Anne Dorthe Hasholt underviser også på vores kognitivbaserede Mindfulness-uddannelsehvor du får stor viden om, og øvelser i, mindfulness, men også grundig indføring i kognitiv adfærdsterapi, så du forstår, hvordan disse øvelser påvirker hjernen.

Rigtig god fornøjelse!