Se hvordan du bliver mere bevidst om, hvad der påvirker dine beslutninger:
http://youtu.be/iWC8nModMZw
Forskning har de seneste år påvist, at vores beslutninger er langt mere påvirkelige end tid-ligere antaget. Hjerneforskning viser bl.a., at hjernen fortolker ny information på en måde, der støtter vores egne synspunkter og i høj grad undgår oplysninger, som udfordrer vores eksisterende verdensopfattelse. Og hvor vi måske tror, at vi træffer bevidste valg – så træf-fer vi en beslutning 6-8 sekunder før, vi bliver bevidst om den.
Så hvad påvirker vores ledelsesmæssige beslutninger? Hvad betyder vores omgivelser for de beslutninger, vi træffer? Hvornår kan vi stole på de hurtige, intuitive og følelsesdrevne beslutninger? Og hvornår er de langsomme, rationelle og logiske beslutninger de mest for-nuftige? Hvordan påvirker kemiske stoffer som serotonin og dopamin vores beslutningspro-cesser? Og skal vi benytte os af bestemte beslutningsmønstre i bestemte situationer?
På temadagen sætter hjerneforsker, neuropsykolog og ph.d. Thomas Zoëga Ramsøy fokus på den fascinerende menneskelige bevidsthed, og den måde vi tænker og træffer beslut-ninger på. Du lærer at blive opmærksom på hjernens begrænsninger og fejlkilder. Du bliver i stand til at udpege de fænomener, som påvirker dine beslutninger og handlinger i hver-dagen.
Og du bliver introduceret til øvelser og redskaber, som giver dig mulighed for at rette op på og styre uden om mentale faldgruber. Derudover får du indblik i forskellige beslutnings-situationer og overblik over, hvornår det er optimalt at tage de langsomme, rationelle eller de hurtige, intuitive beslutninger.
På temadagen får du:
Thomas Zoëga Ramsøy, ph.d., hjerneforsker, neuropsykolog, assisterende professor i Marke-ting & Neuroscience på CBS og leder af Decision Neuroscience Research Group samme sted. Thomas Zoëga Ramsøy forsker og rådgiver i brugen af hjerneforskning i ledelse, manage-ment og marketing. Udover sin forskning arbejder Thomas Zoëga som konsulent indenfor hjernebaseret ledelse og rådgiver nogle af verdens største virksomheder i, hvordan de kan anvende den nyeste forståelse af hjernens beslutningsapparat.
Han har blogget på www.videnskab.dk om hjernens biologi, og hvordan den ligger til grund for vores beslutninger. Han var desuden fagkonsulent på oversættelsen af New York Times-bestselleren At tænke – hurtigt og langsomt, som netop er udkommet på dansk.
Pris pr. deltager er kr. 2.640,-, der dækker materiale, morgenmad, frokost inkl. én vand og kaffe/te samt andre forfriskninger dagen igennem. Med nyhedsmail- og kollegarabat, jf. nedenfor, er pris pr. deltager kr. 2.112,-. Priserne er ekskl. moms
Der gives 10 % personlig rabat (før moms) til deltagere, som senest på tilmeldingstids-punktet har tilmeldt sig vores nyhedsmail på www.seminarer.dk. Der kan yderligere opnås 10 % rabat på den samlede pris ved samtidig tilmelding af tre eller flere deltagere fra samme arbejdssted