Vil du skabe optimale læringsmiljøer, så de børn og unge, som du arbejder med, opnår maksimal faglig læring, personlig udvikling og trivsel? Så kan du stå langt stærkere til at lykkes med indblik i positiv psykologi.
Positiv psykologi tager nemlig udgangspunkt i menneskets trivsel, samt hvordan man som menneske fungerer optimalt. Hos børn og unge er især de 24 styrker, som er et redskab i positiv psykologi, anvendelig.
Ved at identificere og udvikle styrker, talenter og kompetencer hos dig selv og de børn og unge, du arbejder med, kan du skabe udvikling og trivsel både fagligt og socialt. Mennesker vokser og lærer nemlig mest, når de bruger deres styrker og gør det, de er bedst til. Så det handler om at give passende udfordringer ift. de kapaciteter og kompetencer, barnet/den unge besidder. På den måde oplever barnet/den unge mestring frem for skuffelse.
Vil du lære mere om de 24 karakterstyrker ift. elever, så læs artiklen ”Styrk lærer-/elevrelationen gennem de personlige styrker”, som er skrevet af lærer Gry Bastiansen.
Vil du vide mere om positiv psykologi, hvorfor så ikke lære fra de bedste? Den 19. september 2019 afholder vi vores store positiv psykologi konference i Bella Center, København med grundlæggeren af positiv psykologi, Martin Seligman. Vi får tilmed besøg af professor Hans Henrik Knoop og erhvervsmanden Morten Albæk, som kommer med hvert deres indlæg.
Mange børn og unge mistrives, og de har sjældent en ide om, hvad de faktisk kan. Deres negative tankegang om dem selv, forværrer kun situationen. Men du kan hjælpe med denne dag i rygsækken. Så skynd dig at tilmelde dig nedenfor.
Er du interesseret i mere information om karakterstyrkerne, så kan du læse mere om dem i denne artikel, hvor vi har interviewet Lester Johannessen Henry, som har en master i positiv psykologi.