E-læring - Charlotte om digital lektion: ”Fortsæt endelig med det digitale!” - Seminarer
Alle nyheder
Artikel

E-læring – Charlotte om digital lektion: ”Fortsæt endelig med det digitale!”

Læs her om Charlotte Hindsgauls oplevelse med at tage den digitale lektion om tilknytningsforstyrrelser.

e-læring
Charlotte Hindsgaul er socialpædagog i socialpsykiatrien, og så er hun også én af de første, der har taget en af de digitale lektioner, som vi hos Seminarer.dk er begyndt at udbyde som del af vores e-læring.  Vi har derfor taget en lille snak med hende for at høre nærmere om hendes oplevelse med denne form for e-læring.

Se relevant digital lektion: Louise Brückner om tilknytningsforstyrrelser

Hvorfor valgte du at tage den digitale lektion om tilknytningsforstyrrelser? 

“Jeg blev overlykkelig, da jeg så, I havde lavet noget digitalt!

Jeg forestillede mig, at en time ansigt til ansigt med Louise Brückner på computeren, hvor hun holdt et foredrag, var noget, jeg ville kunne drage nytte af, og det har jeg gjort! Og det er jo ikke kun, fordi det er Louise – jeg vil også sagtens kunne bruge lektioner med nogle andre relevante undervisere. Min leder har også allerede givet mig lov til at købe lektionen om autismespektrumforstyrrelser.”

Hvordan var det at finde ud af at tilgå lektionen?

“Det var rigtig nemt at følge det tilsendte link og logge mig ind. Der var ikke noget besværligt i det, og jeg er altså en gammel kone.”

Hvad tænkte du om kvaliteten af selve videoen?

”Jeg synes, den var fin! Jeg har set lektionen på min bærbare, og der var ikke nogen problemer. Der var ikke noget hakkeri eller utydelighed eller noget som helst. Så bare giv den gas – fortsæt endelig med det digitale!”

Hvad tænkte du om indholdet og udbyttet?

“Det, Louise giver, er letforståeligt. Når lektionen er færdig, synes jeg, at man har fået et godt billede af emnet. Hun er smaddergod til at komme med nogle påstande, så man får vakt sin nysgerrighed, så jeg var godt tilfreds! Louise er også rigtig god til at binde teori og praksis sammen.

Lektionen er desuden en appetitvækker – lysten til at vide mere kan gøre, at man ser på, hvad der kommer af kurser og uddannelser i fremtiden, som man gerne vil meldes på. Vi sender mange medarbejdere af sted på kursus i øjeblikket, men når man foreslår et kursus, så er der mange, der ikke helt kan forholde sig til det. Med det her kan man få en appetitvækker på, hvad kurserne f.eks. går ud på.”

Kan du anbefale andre at tage en digital lektion hos Seminarer.dk?

“Ja, det kan jeg sagtens! Jeg synes, det er pengene værd. Jeg betalte selv den første lektion, men får min arbejdsgiver til at betale den næste. Jeg har det jo i et år, så jeg vil jo hele tiden kunne gå ind og plukke ud og kigge og gå tilbage, og det er helt sikkert, at jeg kommer til at benytte mig af muligheden for at se lektionen igen!”

Se alle vores e-læringsproduktioner her.

Relevante arrangementer

Traumebevidst tilgang – skab øget tryghed og tillid i mødet med sårbare mennesker
Kursus

Traumebevidst tilgang – skab øget tryghed og tillid i mødet med sårbare mennesker

Jylland & Sjælland

Hvordan sikrer du et trygt og givende relationsarbejde med mennesker, der bærer på et traume? Her kommer den traumebevidste tilgang ind i billedet, og det er netop den, du lærer at anvende på dette kursus.

Det er psykolog Camilla Bechsgaard, der står ved det faglige ror, og hun giver dig:

Et afsæt til at undgå retraumatisering og til at møde borgeren med anerkendelse og forståelse Redskaber til at styrke dit professionelle nærvær og egne reaktioner i mødet med borgeren Viden om, hvordan du arbejder traumebevidst, så du kan genkende traumereaktioner En konkret tilgang til at skabe tillid og tryghed hos mennesker med traumer Kendskab til traumers effekt på individet

Vil du vide mere om kurset? Så læs med herunder.

 

Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-grey

5 ud af 6 stjerner

Læs mere
Fællesskabende didaktik og pædagogik i praksis: Skab trivsel og tilhørsforhold hos børn og unge
Kursus

Fællesskabende didaktik og pædagogik i praksis: Skab trivsel og tilhørsforhold hos børn og unge

Jylland & Sjælland

Fællesskaber har en stor betydning for børn og unges trivsel. Så hvordan arbejder du helt konkret med fælleskabsfremmende didaktik og pædagogik, der fremmer trivslen for børn og unge? Dét gør Tine Basse Fisker, ph.d. i pædagogisk psykologi, dig klogere på med kurset her.

På kursusdagen stiller vi skarpt på trivsel og tilhørsforhold, mistrivsel og fravær – både de teoretiske perspektiver bag symptomerne, men i lige så høj grad, hvilke konkrete tilgange, du kan anvende.

I løbet af dagen dykker du og de andre kursister bl.a. ned i:

Fællesskaber på godt og ondt Trivsel i tal Skærmbrug, trivsel og fællesskaber Fællesskabende pædagogik og didaktik Forskellen på at se børn og se MED børn

Med fra kurset tager du også en idébank til forankring i din hverdag.

Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange

6 ud af 6 stjerner

Læs mere
Rusmiddelproblematikker i den sårbare graviditet, forældreskabet og barnets start på livet
Kursus

Rusmiddelproblematikker i den sårbare graviditet, forældreskabet og barnets start på livet

Jylland & Sjælland

Skab styrkede indsatser og tryghed for sårbare gravide med psykosociale problemstillinger og rusmiddelproblematikker gennem den traumebevidste tilgang og tværfagligt samarbejde.

Dét er netop fokus på dette kursus i selskab med Anna-Katherine Højland, klinisk psykolog og jordemoder, og Michela Wedel, socialrådgiver og stifter af foreningen for Fremtidens Børn.

De sørger for, at du som deltager bl.a. bliver klædt på med:

Et traumebevidst perspektiv i mødet med den gravide/familien, hvor der (også) er rusmiddelproblematikker til stede Indsigt i greb til et trygt og transparent rum, hvor tillid kan opbygges Viden om mentalisering og følelsesmæssig regulering ift. tilknytning og omsorg Viden om tilgængelige vejledninger, lovgrundlag og muligheder for sparring som fagperson i kontakten med en sårbar gravid kvinde Tips og inspiration til troværdig kommunikation med den gravide/familien: bevidsthed om sprog og kropssprog
Læs mere
OCD – årsager, symptomer og vedligeholdelsesmekanismer
Kursus

OCD – årsager, symptomer og vedligeholdelsesmekanismer

Jylland & Sjælland

Det kan være komplekst at arbejde med mennesker med OCD – bl.a. fordi man som fagperson helt utilsigtet kan forstærke og vedligeholde symptomerne. På denne kursusdag præsenterer psykolog Hjalti Jonsson dig for alternative måder at intervenere og bidrager med redskaber til at arbejde med at forbedre din praksis.

Mere konkret betyder det, at du får:

Viden om OCD; årsager, symptomer og mekanismer, som vedligeholder og forstærker lidelsen – med en hel masse eksempler fra praksis Kendskab til forskelle, ligheder og evt. overlap med andre diagnoser Viden om, hvordan du og dine kolleger utilsigtet kan blive viklet ind i OCD-symptomerne og blive en del af de mønstre, som vedligeholder og forstærker symptomerne Viden om og redskaber til, hvad du kan gøre for at støtte og hjælpe den OCD-ramte. Hvilke behandlingsmetoder- og tilgange er mest virksomme ift. OCD?

Vil du vide mere? Så læs med lige herunder.

Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange

6 ud af 6 stjerner

Læs mere