Hvorfor er det egentlig så svært at ændre vaner? Hør Imran Rashid i videoen herunder.
Varighed: +25 timer. For første gang kan du få samlet viden om, hvad teknologien gør ved os mennesker – og især vores børn og unge – og blive uddannet certificeret vejleder i digital sundhed for børn og unge.
Uddannelsen er en digital certificeringsuddannelse med Danmarks førende eksperter på området: Imran Rashid, Marie Brixtofte og David Madsen.
Med uddannelsen får du viden og redskaber, der bl.a. gør dig i stand til at:
Forstå digitale teknologiers biologiske, psykologiske og relationelle påvirkning Hjælpe børn og unge med at skabe hensigtsmæssige skærmvaner Vejlede i hensigtsmæssig brug af digitale teknologier på tværs af børn og unges livsarenaerSe også: Konference: Er det os eller teknologien, der styrer? – Menneskets rolle og vilkår i en digitaliseret verden
Varighed: Ca. 70 timer. Lær fra fysioterapeut Pernille Thomsen & psykolog Charlotte Bjerregaard, og bliv certificeret bio-psyko-social børne-stressvejleder.
Efter stressvejleder uddannelsen vil du bl.a. kunne:
Spotte børn og unge, som reagerer med diverse stresssymptomer Forklare børn og unge om symptomer og løsninger på en letforståelig måde Afhjælpe noget af den stress, som det enkelte barn/den unge oplever og tale med barnet/den unge på en bedre mådeStressvejleder uddannelsen består af 4 digitale moduler, og de byder bl.a. på videooplæg med underviserne, redskaber til print, tests, refleksionsøvelser og praksiseksempler. Efter 4. modul er der desuden fysisk supervision.
Vi godkender din tilmelding hurtigst muligt, og du vil ofte have adgang inden for 1 arbejdsdag.
Sammen med Tiponi byder vi dig inden for på årets bandeseminar, hvor Tiponi deler ud af deres mangeårige erfaringer og gennemprøvede metoder i arbejdet med tidligere bandemedlemmer og kriminalitetstruede unge og voksne.
Med fra dagen tager du bl.a.:
Indblik i Tiponis tilgang og metodik i arbejdet med kriminalitetstruede borgere Gennemgang af visuelle redskaber og metoder inspireret af tilknytningsteori og udviklingspsykologi Viden om gruppedynamikker i rocker- og bandemiljøet, magtforhold og den aktuelle situation i Danmark Inspiration til, hvordan du kan arbejde med tillid, motivation og relation i en kompleks og konfliktfyldt kontekst.
Hvordan kan du understøtte, at anbragte børn får en skolegang, som byder på trivsel, læring og udvikling?
Det er omdrejningspunktet på dette kursus, som vi har skabt sammen med forsker og supervisor Laila Lagermann.
Med afsæt i nyeste forskning sørger hun for, at du får viden og konkrete redskaber til, hvordan du bedst muligt støtter anbragte børns trivsel og udvikling i skolen.
I løbet af kurset lærer du:
Hvordan anbragte børn selv oplever deres skolegang, og hvad de efterlyser Hvordan støtte og høje, positive forventninger til barnets skolegang er altafgørende for, hvordan barnet klarer sig Hvordan du styrker barnets motivation og sociale relationer Hvordan du sikrer tæt dialog og fælles arbejdsmål mellem børne- og ungehjem og skole
