Tine Basse Fisker er en dygtig og erfaren underviser og fagperson, der har specialiseret sig i emnet skolevægring og skolefravær. Med en ph.d. i pædagogisk psykologi og erfaring som psykoterapeut, MPF, har hun en solid videnskabelig baggrund og praktisk erfaring inden for dette område.
Tine Basse Fisker er tilknyttet forskernetværket No!se, hvor hun deltager i forskning og formidling om fællesskabende og inkluderende læringsmiljøer i dagtilbud og skoler. Tine Basse Fisker har også egen praksis, Bassefisker.dk, hvor hun arbejder med formidling af forskning til praksis, samt terapeutisk arbejde med børn, unge og forældre, ofte i forhold til skolevægring og skolefravær.
Tine Basse Fiskers fokus er altid på børnene, og hun arbejder målrettet på at formidle kompliceret forskning på en måde, der giver mening for den enkelte skole eller dagtilbud, eller for den kommune, der har planlagt større kompetenceprojekter. Hun formidler både mundtligt gennem kurser, foredrag, workshops og sparringsbesøg, og skriftligt gennem bøger og artikler.
Tine Basse Fisker - En erfaren og efterspurgt underviser
Tine Basse Fisker er en erfaren underviser, der formår at undervise på øjenhøjde og gør undervisningen både teoretisk og praksisnær. Hendes fokus er altid på børnene, og hun arbejder målrettet på at formidle kompliceret forskning på en måde, der giver mening for den enkelte kursist.
Hun har holdt kurser både for lærer, skoleledere, pædagoger, psykologer, mv . Tine Basse Fiskers kurser er ofte forbundet med emnerne skolefravær, skolevægring og skoleundgåelse, da disse emner er meget relevante og vigtige for mange børn og unge. Tine Basse Fisker har en stor erfaring i at undervise fagprofessionelle, og kan derfor formidle viden og erfaringer på en kompetent måde.
En af hendes mest populære kurser er "Skolevægring - Bag om skolefravær", som er blevet afholdt flere gange og er en af de mest deltagerroste kurser hos Seminarer.dk. På dette kursus får deltagerne en dybdegående forståelse for emnet skolevægring og skolefravær, samt konkrete værktøjer og metoder til at håndtere og forebygge skolevægring.
Sæt fokus på skolevægring - forbedr dine kompetencer som fagprofessionel
Skolevægring hos børn og unge er en alvorlig problematik, som kan føre til mange negative konsekvenser for børnene selv, deres familier, deres klassekammerater og deres skole. Skolevægring kan føre til faldende karakterer, social isolation og problemer med at følge med i undervisningen. Det kan også føre til en øget risiko for at få psykiske problemer og udvikle negative selvbilleder.
Det er derfor vigtigt for fagprofessionelle at lære mere om skolevægring, så de kan identificere og håndtere problematikken på en hensigtsmæssig måde. Det kan være svært at håndtere skolevægring, da det kan have flere årsager, herunder sociale, familiemæssige og psykologiske faktorer. Derfor er det vigtigt at fagprofessionelle har en bred viden om emnet, så de kan tilbyde den bedste hjælp til børnene og deres familier.
Fagprofessionelle, der har kompetencer inden for skolevægring, er bedre i stand til at hjælpe børnene med at komme tilbage i skole og øge deres trivsel og udvikling. Det er også vigtigt for professionelle at have kendskab til teori, metoder, værktøjer og strategier til at bekæmpe skolevægring og skolefravær. Det kan være gennem individuelle interventionsprogrammer, familieinterventionsprogrammer, skolebaserede programmer eller kommunale interventionsprogrammer.