De har højere fravær, får lavere karakterer, og færre tager folkeskolens afgangseksamen. Det kan have store konsekvenser for børnenes muligheder for at klare sig i livet på længere sigt. Skole og uddannelse er nemlig blandt de vigtigste beskyttende faktorer i forhold til trivsel i voksenlivet.
Nyere forskning peger desuden på, at et forbedret samarbejde mellem de voksne på tværs af hjem og skole er afgørende for, at anbragte børn og unge får en god skolegang og trives.
På denne kursusdag sætter Laila Lagermann, forsker og supervisor, fokus på, hvordan du bedst støtter anbragte børns skolegang.
Med kurset får du blik for, hvad du skal være særligt opmærksom på i samarbejdet mellem børne- og ungehjem og skole, og det sker med afsæt i, hvad anbragte børn selv peger på som vigtigt.
Gennem oplæg, personlig refleksion og gruppeøvelser kommer du i dybden med, hvordan dette arbejde kan se ud ift. din og dine kollegaers dagligdag.