Seminarer

Havnegade 90, 5000 Odense C • Tlf: 66 15 90 43

børn og unge
Univers

Børn & unge

Området for børn og unge er i konstant udvikling. Der sker nye tiltag, ændringer i lovgivningen, nye problematikker opstår m.m. Derfor skal du være konstant opdateret på, hvad der rører sig. Hos Seminarer.dk stræber vi efter at være på forkant med de nyeste tiltag, brugbare redskaber samt den nyeste forskning.

Konsulentydelser

Artikler

Nyeste
Populære
Bring barnets emotionelle alder i udvikling

Bring barnets emotionelle alder i udvikling

Vi kender det alle sammen. Vi ser to børn med samme alder, men det ene barn er et hoved højere end det andet, og rent instinktivt bliver det svært for os at sætte de samme krav og agere ens over for begge børn. Hvad gør vi?

Metakognitive redskaber til børn med angst

Metakognitive redskaber til børn med angst

Metakognitive redskaber kan bruges i på mange forskellige problematikker. I denne artikel kan du læse om, hvordan de kan bruges op børn med angst.

Fra diagnoser til udviklingsstøttende kontakt – boganmeldelse

Fra diagnoser til udviklingsstøttende kontakt – boganmeldelse

Her får du en boganmeldelse af bogen "Fra diagnoser til udviklingsstøttende kontakt", som er skrevet af Jytte Birk Sørensen. Læs den her.

Stabilisering af traumeramte børn med Sleeping Dogs-metoden

Stabilisering af traumeramte børn med Sleeping Dogs-metoden

Sleeping Dogs-metoden er en effektiv og helhedorienteret metode til stabilisering af traumatiserede børn. Læs mere om metoden her.

Arianne Struik: Sleeping Dogs til traumeramte børn i praksis

Arianne Struik: Sleeping Dogs til traumeramte børn i praksis

Arianne Struik har opfundet den prisbelønnede model Sleeping Dogs til stabilisering af traumeramte børn. Læs mere om metoden i praksis her.

Kursus om tidlig opsporing var hver en krone værd

Kursus om tidlig opsporing var hver en krone værd

Tidlig opsporing – Daginstitutionsleder er glad for TOPI (Tidlig opsporing og indsats) som redskab, men er især begejstret for at have haft nogle af medarbejderne på kursus i at bruge det. “Havde jeg vidst, at kurset var så godt, havde jeg sendt endnu flere af sted”, lyder det med stor entusiasme fra lederen af Søbjerggård […]

God lærer-elev relation er afgørende for børns motivation og trivsel i skolen

God lærer-elev relation er afgørende for børns motivation og trivsel i skolen

Samhørighed udgør en af de tre hjørnesten, ift. menneskers trivsel og motivation. Relationen lærer-elev er alt afgørende.

Skolebørn bliver dygtigere og trives bedre, når de bliver gladere

Skolebørn bliver dygtigere og trives bedre, når de bliver gladere

Man skal lære børn at trives bedre, for det har også en effekt på deres faglige niveau, mener professor Martin Seligman. Et stort studie af 695.000 peruvianske elever fordelt på 700 skoler viser både, at man faktisk kan lære børn at blive gladere, og at en af effekterne er, at de bliver fagligt dygtigere og […]

Danmark burde have en trivselsminister

Danmark burde have en trivselsminister

Tiden er inde til at Danmark i lighed med flere andre lande får en trivselsminister, mener Martin Seligman. Læs mere i denne artikel.

arrow
arrow
Seminarer.dk
Meget levende og afvekslende oplægsholder. Plads til spørgsmål, opgaver mm.
Uddannelse: METAkognitiv terapi

Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange

6 af 6 stjerner

placeholder
Spændende indhold, ‘levende’ undervisning og god kobling af teori og praksis.
Uddannelse: METAkognitiv terapi

Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange

afgav 6 af 6 stjerner

placeholder
Fantastisk inspirerende. Meget praksisnært og brugbart. Linda er utrolig kompetent – jeg vil have mere!
Uddannelse: METAkognitiv terapi

Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange

afgav 6 af 6 stjerner

placeholder
Fantastisk energi fra Linda. God balance mellem teori og praksis.
Uddannelse: METAkognitiv terapi

Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange Star-orange

afgav 6 af 6 stjerner

placeholder
arrow
arrow