Skriv til os på [email protected] • Tlf: 6615 9043 • Tilmeld nyhedsmail - Spar 10 % på udvalgte arrangementer
Området for børn og unge er i konstant udvikling. Der sker nye tiltag, ændringer i lovgivningen, nye problematikker opstår m.m. Derfor skal du være opdateret på, hvad der rører sig. Hos Seminarer.dk stræber vi efter at være på forkant med de nyeste tiltag, brugbare redskaber samt den nyeste forskning.
I det daglige arbejde inden for socialpædagogik og omsorgsfeltet er nærvær og omsorg to uundværlige elementer. Men disse nøglekvaliteter kan med tiden føre til omsorgstræthed og udbrændthed. Hvordan bevarer du din mentale og fysiske trivsel, så du kan fortsætte med at yde den bedste omsorg?
Oplev underviser Maja Pålsson, psykomotorisk terapeut og psykoterapeut MPF, på dette kursus dedikeret til at udforske og forstå de dybere lag af relationsarbejdet gennem en kombination af teori og praksis. Du får bl.a.:
Viden om kroppens intelligensformer gennem begrebet embodiment Konkrete metoder og øvelser til at afbalancere dit nervesystem og styrke dit nærvær Skærpede relationskompetencer i praksis Forståelse af dine egne reaktionsmønstre i mødet med borgeren Strategier til at styrke dit nærvær og undgå at blive følelsesmæssigt drænetTilmeld dig og dine kollegaer her på siden.
Skab styrkede indsatser og tryghed for sårbare gravide med psykosociale problemstillinger og rusmiddelproblematikker (niveau 3 og 4 i svangreomsorgen) gennem den traumebevidste tilgang og tværfagligt samarbejde.
Dét er netop fokus på dette kursus i selskab med Anna-Katherine Højland, klinisk psykolog og jordemoder, og Michela Wedel, socialrådgiver og stifter af foreningen for Fremtidens Børn.
De sørger for, at du som deltager bl.a. bliver klædt på med:
Et traumebevidst perspektiv i mødet med den gravide/familien, hvor der (også) er rusmiddelproblematikker til stede Indsigt i greb til et trygt og transparent rum, hvor tillid kan opbygges Viden om mentalisering og følelsesmæssig regulering ift. tilknytning og omsorg Viden om tilgængelige vejledninger, lovgrundlag og muligheder for sparring som fagperson i kontakten med en sårbar gravid kvinde Tips og inspiration til troværdig kommunikation med den gravide/familien: bevidsthed om sprog og kropssprogDet kan være komplekst at arbejde med mennesker med OCD – bl.a. fordi man som fagperson helt utilsigtet kan forstærke og vedligeholde symptomerne. På denne kursusdag præsenterer psykolog Hjalti Jonsson dig for alternative måder at intervenere og bidrager med redskaber til at arbejde med at forbedre din praksis.
Mere konkret betyder det, at du får:
Viden om OCD; årsager, symptomer og mekanismer, som vedligeholder og forstærker lidelsen – med en hel masse eksempler fra praksis Kendskab til forskelle, ligheder og evt. overlap med andre diagnoser Viden om, hvordan du og dine kolleger utilsigtet kan blive viklet ind i OCD-symptomerne og blive en del af de mønstre, som vedligeholder og forstærker symptomerne Viden om og redskaber til, hvad du kan gøre for at støtte og hjælpe den OCD-ramte. Hvilke behandlingsmetoder- og tilgange er mest virksomme ift. OCD?Vil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Få redskaber til at identificere, forebygge og afhjælpe belastningsreaktioner hos unge og voksne med autisme.
Mennesker med autisme har en øget risiko for at opleve belastningsreaktioner. Årsagerne til belastningsreaktionerne kan dog være anderledes end hos neurotypiske mennesker, og det har betydning for, hvilke strategier der virker for dem. Så hvordan hjælper du egentlig bedst?
Det får du svar på som deltager på denne kursusdag, hvor du opnår:
Viden om, hvordan du kan identificere tegn på belastningsreaktioner ved autisme Indsigt i mulige årsager til belastningsreaktioner ved autisme, f.eks. stress, angst og isolation Redskaber til, hvordan du kan arbejde med belastningsreaktioner ved autisme Eksempler, forklaringer og redskaber, du kan overføre direkte til dine egne opgaver lige efter kursetFå mere at vide om kurset lige herunder.
Tag denne uddannelse i den metakognitive bølge og dens terapiformer – og få flere miniuddannelser i én.
På denne uddannelse bliver du undervist i Mindfulness, Compassion Focused Therapy og Acceptance and Commitment Therapy af cand.psych. Anne Dorthe Hasholt.
På uddannelsen får du undervisning i:
Den metakognitive tilgang og metakognitive bevidsthedsmodeller Mindfulness, nærvær, bevidsthed og mindfulnessmeditationer Medfølelsesfokuseret terapi (CFT) og målrettede CFT-meditationer ACT, accept, værdier og psykologisk fleksibilitetUddannelsen indeholder 50 timers undervisning svarende til 7 hele kursusdage fordelt på tre fysiske kursusdage og tre online kursusdage.
Få en bedre forståelse af børns adfærd ved at se bag om den vha. Den Kognitive Færdighedsmodel. Med modellen kan du afdække, om der ligger kognitive udfordringer bag et barns adfærd, så du evt. kan hjælpe med at træne de kognitive færdigheder.
I løbet af dette 3-dages kursus opnår du bl.a.:
Viden om, hvorfor neuropsykologi og neuropædagogik er et givende afsæt i arbejdet med børn Viden om, hvordan du skaber et miljø i børnegruppen, som styrker børnenes kognitive udvikling Redskaber til, hvordan du kan se bag om barnets udfordrende adfærd og medtænke situationens krav Redskaber til at anvende Kompenseringsværktøjet, Udviklingsværktøjet og Vurderingsværktøjet Kendskab til Den Kognitive LæringskuffertDu kommer i skarpt selskab med psykologerne Jens Wilbrandt og Simon Wilbrandt.
Når et barn eller en ung mistrives, er der ofte tale om komplekse årsager. Det er derfor nødvendigt at se hele vejen rundt om barnet. Sammen med psykolog Jørn Nielsen dykker vi derfor ned i metoder til at arbejde helhedsorienteret og udviklingsfremmende, når symptomerne på mistrivsel viser sig.
I løbet af kursets 3 dage opnår du kompetencer til:
At besvare børn og unges symptomer på mistrivsel udviklingsfremmende At arbejde med et udvidet perspektiv på mistrivsel i praksis At anvende “metaundersøgelser” og “dobbelte beskrivelser” som metoder til at udrede afgørende sammenhænge og kortlægge ændringspotentialer, der er mulige at handle på At inddrage barnet i processen i et udviklingsorienteret perspektiv At styrke samarbejdet kollegialt, tværfagligt og med forældrene/omsorgspersonerneNysgerrig på at vide mere? Så læs med herunder, hvor der er yderligere oplysninger om det faglige indhold, udbyttet og underviseren.
Ny evidensbaseret uddannelse til medarbejdere og ledere, som kan bidrage til at sænke syge-fravær, stress, udbrændthed og omsorgstræthed på arbejdspladsen.
På uddannelsen lærer du bl.a. at:
Agere bæredygtigt i arbejdet med andre mennesker Passe på dig selv i omsorgs- og relationsarbejde Skabe en sund, bæredygtig arbejdskultur for dig selv og andre Opdage forskellen på ”slid-empati” og ”bæredygtig empati” Undgå omsorgstræthed, udbrændthed og forråelseI alt får du mere end 47 timers undervisning fordelt på fysiske og digitale moduler (svarende til 7 hele kursusdage). Særlig intropris på Hold 1: 19.995 DKK
Er børn med ressourcestærke og velfungerende forældre, der ligger i skilsmisse, en sag for de sociale myndigheder? Hvad med 12-årige Emma, som ikke har været i skole i mere end et år.
Hvornår skal der underrettes til de sociale myndigheder? Hvornår og til hvem må der videregives oplysninger? Hvornår er en sag oplyst tilstrækkeligt til, at der kan træffes en korrekt afgørelse? Hvordan sikres, at alle relevante sten bliver vendt? Og hvordan inddrages barn og forældre bedst i sagen.
Få svarene af jurist, Bente Adolphsen, i dette unikke digitale uddannelsesforløb i Servicelovens børneregler. Læs mere under informationsboksen.
Supplér den digitale uddannelse med et tilkøb af en fysisk vejledningsdag med juridisk konsulent og cand.jur., Bente Adolphsen i din organisation. Kontakt vores konsulenter på telefon: 66 15 90 43 eller via mail: [email protected].
På dette unikke digitale ADHD uddannelsesforløb har du muligheden for at blive certificeret ADHD-vejleder af en af verdens førende eksperter inden for ADHD, Dr. Russell Barkley.
Tager du hele uddannelsen, får du ca. 30 timers undervisning fra Russell Barkley samt danske eksperter, bl.a. psykolog Bo Hejlskov Elvén og fysioterapeut Pernille Thomsen. Sammen bidrager de bl.a. med viden om:
ADHD’s indvirkning på de eksekutive funktioner Hvordan diagnosen påvirker børn, unge og voksnes livsvilkår Indsigt i de medicinske og psykosociale behandlingsmuligheder og deres effekt Komorbide lidelser Udviklingsforstyrrelsen SCT (Sluggish Cognitive Tempo)OBS: Du bliver certificeret ved at have gennemført minimum ét af valgmodulerne, overbygningsmodulet og have bestået eksamen.
Læs mere om den helt særlige uddannelse herunder.
Lær fra fysioterapeut Pernille Thomsen og psykolog Charlotte Bjerregaard, og bliv certificeret bio-psyko-social børne-stressvejleder.
Efter uddannelsen vil du bl.a. kunne:
Spotte børn og unge, som reagerer med diverse stresssymptomer Forklare børn og unge om symptomer og løsninger på en letforståelig måde Afhjælpe noget af den stress, som det enkelte barn/den unge oplever og tale med barnet/den unge på en bedre mådeUddannelsen består af 4 digitale moduler, og de byder bl.a. på videooplæg med underviserne, redskaber til print, tests, refleksionsøvelser og praksiseksempler. Efter 4. modul er der desuden fysisk supervision.
Vi godkender din tilmelding hurtigst muligt, og du vil ofte have adgang inden for 1 arbejdsdag.
Dette modul om traumereaktioner hos børn og unge er udarbejdet i samarbejde med Danmarks førende ekspert inden for pædagogisk behandlingsarbejde med udsatte børn og unge, cand.psych.aut. Henriette Lieblein Misser.
Modulet omhandler børn og unges traumereaktioner og giver dig kompetencer til at kunne identificere, forstå og håndtere traumereaktioner hos børn og unge, når du møder dem.
Pris: 1100,- ekskl. moms
Varighed: Ca. 2 timer