Priser-alm.

Fra medarbejder til leder

Forfremmelse, udviklingsmuligheder og udfordringer går hånd i hånd - bliv klædt på til at møde dem!
Fra medarbejder til leder: Forfremmelse, udviklingsmuligheder og udfordringer går hånd i hånd – bliv klædt på til at møde dem!   

Du er blevet forfremmet, fordi du har vist, at du har en evne til at udføre kerneopgaven ekstraordinært godt. Nu står du med ansvaret for at få dine medarbejdere til at levere samme eller endnu bedre resultater. Du er gået fra at være specialist til lige pludselig at skulle udforske et helt nyt område – ledelses faget!

Men udover den nye titel som f.eks. teamleder, gruppeleder, afdelingsleder o.lign. kan rollen som mellemleder være en udfordring. For hvordan leder du opad, dokumenterer og tydeliggører din eksistensberettigelse som leder over for din egen chef?

En ting er de opgaverelaterede udviklingsmuligheder. Men der er også de identitetsprægede udfordringer. For med et knipseslag er du ikke en af kollegerne, men deres leder, og spørgsmål som disse opstår: Hvordan skal dine medarbejdere forholde sig til dig, og hvordan skal du forholde dig til dem? Hvordan opnår du tillid, troværdighed og respekt fra dine medarbejdere?

 

Udbytte

På denne temadag kaster vi et blik på de dilemmaer, der opstår, når du går fra at være kollega og medarbejder til at være leder.

Du får bl.a.:

Dagens fokusområder

  1. Beskrivelse af lederens rolle – Hvordan navigerer du i en jobfunktion, hvor du er “spillende træner”? Vi ser også på, hvordan du får styr på, hvilke opgaver din nye rolle indebærer
  2. Personlig effektivitet – Hvordan du styrker din egen og dine medarbejderes effektivitet. Vi ser på en oversigtsmodel, som er med til at afklarer, hvad dine nøgleopgaver er. Vi ser også på, hvordan du opnår mere effektivitet i organisationen
  3. Lederens kompetencer – Hvilke kompetencer er centrale i dit lederskab? Her ser vi på generelle ledelseskompetencer, og hvordan du tilpasser disse til din rolle som leder
  4. Lederens gennemslagskraft – Hvilke retoriske virkemidler du kan bruge som leder. Vi ser på, hvordan du når ud til alle dine medarbejdere, og din egen chef, så samarbejdet bliver styrket hele vejen rundt
  5. God ledelse af medarbejdere – Hvordan du danner dig et overblik over, hvilke opgaver den enkelte medarbejder sidder med, og hvordan du bedst leder den enkelte medarbejder  
  6. Motivation af medarbejdere – Hvordan styrker du dine medarbejderes motivation og sikrer, at de motiveres af deres arbejdsopgaver? Her ser vi på, de mest grundlæggende forhold mennesker er motiveret af, og som afspejler deres resultater og engagement

 

Underviser

Marianne Løwe, erhvervspsykolog og specialiseret inden for HR, ledelse, organisation og læring, derudover har hun stor erfaring fra den offentlige sektor. Marianne Løwe er selv gået fra medarbejder til leder, og kender til udfordringerne på egen krop. Hun har desuden mere end 20 års erfaring med undervisning, facilitering og rådgivning. Hun er kendt for sit engagement og sin nærværende undervisning. . 

Priser og rabatmuligheder

Pris pr. deltager kr. 2.628,- for kunder på vores mailliste, og 2.920,- for andre. Priserne er inkl. forplejning og ekskl. moms. Læs mere og tilmeld dig maillisten – klik her ->

Har din arbejdsplads deltaget flere gange inden for de seneste 12 måneder, opnår I yderligere rabat. Helt op til 10% ekstra.

Rabatten afhænger af, hvor meget din arbejdsplads har deltaget hos os inden for de seneste 12 måneder. Efter én deltagelse opnås: sølvkundestatus. Efter fem deltagelser: guldkundestatus. Priserne er ekskl. moms.
Priser-alm.

Se status for din arbejdsplads – klik her

DELTAGERBEVIS

Du får deltagerbevis på dagen.