Skriv til os på [email protected] • Tlf: 6615 9043 • Tilmeld nyhedsmail - Spar 5 % på udvalgte arrangementer
Hvorfor er det egentlig så svært at ændre vaner? Hør Imran Rashid i videoen herunder.
Varighed: +25 timer. For første gang kan du få samlet viden om, hvad teknologien gør ved os mennesker – og især vores børn og unge – og blive uddannet certificeret vejleder i digital sundhed for børn og unge.
Uddannelsen er en digital certificeringsuddannelse med Danmarks førende eksperter på området: Imran Rashid, Marie Brixtofte og David Madsen.
Med uddannelsen får du viden og redskaber, der bl.a. gør dig i stand til at:
Forstå digitale teknologiers biologiske, psykologiske og relationelle påvirkning Hjælpe børn og unge med at skabe hensigtsmæssige skærmvaner Vejlede i hensigtsmæssig brug af digitale teknologier på tværs af børn og unges livsarenaerVarighed: Ca. 70 timer. Lær fra fysioterapeut Pernille Thomsen & psykolog Charlotte Bjerregaard, og bliv certificeret bio-psyko-social børne-stressvejleder.
Efter stressvejleder uddannelsen vil du bl.a. kunne:
Spotte børn og unge, som reagerer med diverse stresssymptomer Forklare børn og unge om symptomer og løsninger på en letforståelig måde Afhjælpe noget af den stress, som det enkelte barn/den unge oplever og tale med barnet/den unge på en bedre mådeStressvejleder uddannelsen består af 4 digitale moduler, og de byder bl.a. på videooplæg med underviserne, redskaber til print, tests, refleksionsøvelser og praksiseksempler. Efter 4. modul er der desuden fysisk supervision.
Vi godkender din tilmelding hurtigst muligt, og du vil ofte have adgang inden for 1 arbejdsdag.
Få redskaber til at forstå og forandre relationer – så de bliver mere givende og sunde
Hvorfor er det så svært for nogle mennesker at slippe behovet for at blive anerkendt af en bestemt person, selv når de gentagne gange har oplevet ikke at få den?
Hvad er årsagen i det hele taget til, at vi kan sidde fast i uhensigtsmæssige relationsmønstre, selvom vi ved bedre?
Det dykker vi ned i på dette kursus med psykoterapeut Henrik Prien i spidsen, hvorfra du bl.a. tager:
En dybere forståelse af forskellige tilknytningsmønstre og de udviklingsfaser, de grundlægges i Viden om kendetegn for de forskellige tilknytningsmønstre, så du kan genkende dem, når de træder frem Viden om og redskaber til at forstå og forandre utrygge tilknytningsmønstre Indblik i de selvbeskyttelsesfaktorer, som kan dukke op, når der arbejdes med så grundlæggende mønstre i menneskerPå onlinekurset om autisme og skolevægring får du indsigt i de centrale årsager til, hvorfor så mange børn og unge med autisme lider af skolevægring.
Årsagerne findes typisk i sociale, sensoriske og strukturelle udfordringer, der ofte fører til ængstelighed, overvældelse og stress hos børn og unge med autisme.
På kurset tydeliggør vi de bagvedliggende årsager og undersøger, hvordan disse udfordringer gør skolemiljøet uforudsigeligt og utrygt – samt hvordan du som fagprofessionel kan bidrage til at skabe mere tryghed. Vi koncentrerer os om de mentale tilstande, der er afgørende for, at du som fagprofessionel kan tilgå børn og unge, som lider af skolevægring, på en mentaliserende måde.