Arbejder du med børn, unge eller voksne med autisme, som har en spiseforstyrrelse?
Onlinekurset “Autisme og spiseforstyrrelser” hjælper dig med at forstå de mentale og følelsesmæssige tilstande, der ofte ligger bag en spiseforstyrrelse hos mennesker med autisme.
Arbejder du med børn, unge eller voksne med autisme, som har selvskadende adfærd? Så tag et kig på dette onlinekursus.
Det giver dig en dyb indsigt i og forståelse af de mentale og følelsesmæssige tilstande, der ofte ligger bag selvskadende adfærd hos mennesker med autisme.
Bliv klogere på traumereaktioner hos nybagte forældre, spædbørn og småbørn op til 6 år – og lær at møde familierne fra et traumeinformeret perspektiv
På denne kursusdag får du viden og enkle redskaber til arbejdet med familier, der er mærket af overvældende hændelser eller traumer i graviditeten, barselsperioden og de første år af barnets liv.
Psykoterapeut og SE-traumeterapeut Maiken Bjerg samt jordemoder og SE-traumeterapeut Janni Ammitzbøll fører dig trygt gennem dagens program, hvor undervisningen er tilrettelagt, så der er en vekselvirkning mellem viden om traumer og tilgange til, hvordan familien genfinder deres ressourcer.
Med fra kurset får du:
Viden om traumeudløsende hændelser under graviditet, fødsel og barselsperiode Viden om traumesymptomer hos spædbørn og børn under 6 år Viden om beskyttende faktorer for forældre og barn Viden om, hvordan du via en traumeinformeret indsats understøtter barn og forældre i at komme ud af traumereaktionerneKurset henvender sig til dig, der arbejder med familier i graviditeten, barselsperiode og de første år af barnets liv.
Narcissisme er ikke kun sort-hvidt. Det er et spektrum af adfærd og personlighedstræk, der kan manifestere sig på forskellige måder.
Mens den mere ekstreme ende af spektret kan være destruktiv og skadelig, er der også en mulighed for at forstå og kanalisere narcissistiske energier på en positiv måde.
På dette onlinekursus kan du sammen med ledelsesrådgiver og psykoterapeut Marina Møller udforske narcissismens spektrum.
Medierne, rusmiddelcentrene og regeringen har slået alarm, men hvor alvorlig er situationen med unges brug af opioider egentlig? Og hvad kan du gøre for at forebygge og håndtere de unges brug af tramadol, oxycodon og andre opioider?
Bliv klogere på en kompleks problemstilling, når Søren Holm – ph.d. i folkesundhedsvidenskab – belyser problemets omfang og beskriver konkrete handlemuligheder.
På dagen får du bl.a.:
Indsigt i, hvorfor unge bruger opioider Viden om, hvordan du spotter et forbrug Viden om, hvad du kan gøre for at forebygge og håndtere brug af opioider, herunder konkrete forebyggelsesstrategier Indsigt i samtaleteknik, der motiverer til behandlingKurset er praksisorienteret med vægt på konkrete løsningsforslag.
Få dybere kendskab til Low Arousal i teori og praksis, og lær, hvad compassion som tilgang og metode kan bidrage med i din praksis. Kurset forudsætter, at du har kendskab til og anvender Low Arousal i praksis – det kan f.eks. være, du har taget vores digitale kursus i Low Arousal eller tilsvarende.
Med afsæt i forskning om Low Arousal, følelser og adfærd samt compassion går vi – i selskab med cand.pæd. i pædagogisk psykologi Anne-Mette Sohn Jensen – et spadestik dybere for at forstå, hvordan du kan videreudvikle din praksis.
Du får udvidet dine kompetencer gennem:
Viden om den nyeste følelses- og arousalforskning Kendskab til hjernens behov for forudsigelighed, kroppens budget og affektive cirkel Viden om anvendelse af compassion som metode i praksis Viden om self-compassion, og om hvordan du passer på dig selv Redskaber til forebyggelse af høj arousal hos dig selv og borgerne
Flere børn og unge får diagnoser som ADHD/ADD og autisme, og det stiller store krav til dig som fagperson ift. at lave tiltag, som sikrer indlæringen og trivslen både for disse børn og de øvrige børn i skolen. Derfor står psykolog Catrine Madsin klar til at formidle teori, forskning og praksiseksempler, så du bliver godt klædt på til at lykkes med opgaven.
Med fra kursusdagen tager du bl.a.:
Viden om mulige tegn på hhv. ADHD/ADD og autisme hos børn og unge i folkeskolen Indsigt i de særlige styrker og udfordringer, diagnoserne kan medføre, og som kan komme i spil i skoledagen Viden om, hvorfor børn og unge med ADHD/ADD og autisme nemmere udvikler belastningsreaktioner, samt hvordan belastningsreaktioner kan se ud i hverdagen Redskaber til at øge inklusionen af børn og unge med ADHD/ADD og autisme i folkeskolenI anledning af International Autismedag har vi valgt at give 20 % rabat på lektionen ved brug af rabatkoden „Autismedag‟ (uden citationstegn). Rabatkoden gælder til den 18. april 2025 kl. 23.59.
Vær med, når vi slår dørene op til en inspirerende dag med fokus på psykologisk tryghed i selskab med nogle af Danmarks førende eksperter på området. Oplev Christian Ørsted, Rikke Høgsted, Henrik Tingleff, Louise Dinesen, Vibeke Lunding-Gregersen, Jan Nielsen og Sarah Møller Lundberg.
Dagens oplæg dykker ned i:
Hvorfor psykologisk tryghed er så afgørende at etablere og opretholde Hvilke benspænd og faldgruber der er ift. at skabe psykologisk tryghed Hvordan du kan understøtte psykologisk tryghed fra individ- til team- og organisationsniveau200 har allerede tilmeldt sig – sørg for at sikre dig din plads i dag! Er I flere fra samme arbejdsplads, der skal med? Kontakt os for rabatmuligheder.
Kom med på dette kursus, hvor du får indsigt i naturens positive indvirkning på vores krop og psyke, og lær at anvende evidensbaserede metoder til at fremme trivsel gennem naturbaserede aktiviteter.
Kurset kombinerer teori og praktiske øvelser og klæder dig på til at integrere naturen i dit daglige arbejde med sundhed og trivsel.
På kurset lærer du bl.a.:
At forstå naturens betydning for mental og fysisk sundhed gennem evolutionspsykologi og forskning Hvordan du planlægger aktiviteter, der styrker fællesskab og opmærksomhed i naturen Praktiske øvelser som sanseaktiviteter, opmærksomhedstræning og naturbaseret bevægelse
Få indsigt og praktiske redskaber til at støtte mennesker med udviklingshandicap i deres sorgproces og til at skabe trygge rammer for de svære samtaler om tab. Mange med udviklingshandicap bærer på en usynlig sorg over tab og adskillelser i hverdagen, og det kræver viden og forståelse at opdage og lindre denne sorg.
På dette kursus får du bl.a.:
Viden om, hvordan sorg opleves og udtrykkes hos mennesker med udviklingshandicap Praksisnære pædagogiske redskaber som OmSorgsplaner til samtale og støtte Indsigt i, hvordan du bedst vejleder og støtter pårørende i sorgDagens ekspert, hospitalspræst Line Rudbeck, vil guide dig i, hvordan du bedst støtter både borgerne og deres pårørende i deres sorgarbejde.
Tilmeld dig kurset, og bliv klædt på til at tage hul på de svære samtaler og støtte mennesker i sorg.
Uanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Tilmeld dig dit ønskede hold med det samme, der er begrænsede pladser.
Sid med på denne kursusdag, hvor psykolog Camilla Bechsgaard belyser metoder og teknikker, du kan bruge i arbejdet med familiers konflikter og relationelle udfordringer, når et eller flere af familiemedlemmerne har traumer med i bagagen.
Som deltager lærer du bl.a. om:
Hvilke udfordringer der kan være i kontakten mellem barn og forældre Hvordan traumerne kan være med til at skabe store konflikter i rummet omkring familien, fx på et krisecenter, i en plejefamilie eller et på familiebehandlingscenter Hvad du kan gøre, når familiedynamikkerne og traumerne udfordrer samarbejdet og indsatserne med familierne Dig selv som en ressource i kontakten: Hvad er din egen dynamik og reaktion i relationen – og hvordan påvirker du selv situationen? Hvordan du kan være med ‘ufreden’: Det handler ikke om at kunne behandle traumerne i dette rum, men at se på, hvad vi kan gøre i et her-og-nu-perspektivBrug for at vide lidt mere om kurset? Så læs med herunder.