Oplever du børn og unge, der har svært ved at holde fokus, lytte eller gennemføre opgaver? Og vil du have viden og redskaber til at forstå, hvornår der er tale om en almindelig forstyrrelse af opmærksomheden kontra en egentlig opmærksomhedsforstyrrelse som f.eks. ADHD/ADD?
Så kom med på dette praksisnære kursus, hvor du bliver klædt på med:
En grundlæggende forståelse af opmærksomhed som kognitiv funktion Redskaber til at undersøge, hvad der kan forstyrre opmærksomheden – og hvordan en sådan forstyrrelse kan komme til udtryk Inspiration til at genetablere kontrollen over opmærksomheden Indblik i den svære skelnen mellem den hyppigt forstyrrede opmærksomhed og en egentlig opmærksomhedsforstyrrelse/diagnose Viden om, hvem du rækker ud til – og hvornår det er relevant at overveje behov for yderligere hjælpDagen igennem kommer du i skarpt selskab med speciallæge i børne- og ungdomspsykiatri Tine Skipper Vesterby.
– Et 3-dages kursus i patientsikkerhed, dokumentation og ansvar
På sociale bo- og opholdssteder er korrekt medicinhåndtering og præcis sundhedsfaglig dokumentation afgørende for beboernes sikkerhed og trivsel.
Dette 3-dages kursus er målrettet dig, der arbejder under sundhedsloven på et behandlingsregistreret tilbud, og som ønsker et solidt fagligt fundament til at håndtere dine opgaver professionelt.
At hjælpe udsatte borgere med at skabe positive forandringer i deres liv kræver tårnhøj faglighed, vedholdenhed og engagement. Kom derfor med på dette kursusforløb med Rolf Eggert og Heidi Achen, hvor du bliver præsenteret for ‘MønsterBryder Metoden’, som er en konkret model til at forstå og arbejde med kommende mønsterbrydere.
I løbet af kursets 2 dage får du:
En teoretisk og praktisk model til at forstå, strukturere og hjælpe udsatte borgere til reel udvikling Viden om og årsager til udsathed, herunder mønsterbryderteorien The Hero’s Journey som en model til at forstå mønsterbruddets faser Viden om, hvordan du i praksis understøtter mønsterbruddet med afsæt i borgerens samlede livssituation Viden om traumers betydning for et menneskes følelser, handlinger og udfordringer – og dine egne reaktioner i mødet med borgeren Inspiration til et fælles fagligt fundament på arbejdspladsenFøler du dig ofte presset, overbelastet eller mentalt på overarbejde? Glemmer du at holde pauser, eller har du måske helt opgivet dem?
Så er denne kursusdag for dig. Du får en inspirerende og lavpraktisk dag med to stærke formidlere inden for arbejdstrivsel og mental sundhed: Pia Hauge og Mads Hyldig. Gennem oplæg, øvelser og refleksion får du konkrete redskaber til at skabe en mere balanceret og bæredygtig arbejdsdag – med ro i hovedet og energi i kroppen.
Samlet udbytte for dig og din arbejdsplads:
Mindre stress og tankemylder Mere kognitivt overskud til arbejdsopgaverne Inspiration til pausekultur, du kan tage med hjem Bedre koncentrationsevne og mere energi Mere arbejdsglæde – og overskud til det, der virkelig betyder nogetVil du som leder være (endnu) bedre til at skabe velfungerende teams, hvor den psykologiske tryghed og motivationen er høj, og hvor I sammen skaber gode resultater, der får bundlinjen til tops? Og vil du have viden om, hvilken forskel nysgerrig ledelse kan gøre for din organisation og dig selv?
Så skal du sidde med, når vi slår dørene op til denne 3-dages uddannelse, hvor du bliver certificeret i anerkendende nysgerrig ledelse og bl.a. får:
Kompetencer til at skabe rammerne for ægte medarbejderinvolvering og velfungerende teams Kompetencer til at balancere strategi og selvledelse – og gøre det til fælles anliggender Værktøjer til at arbejde med anerkendende nysgerrighed og psykologisk tryghed i teams Klarhed over din egen lederrolle, og hvordan du kan lede med selvindsigt Et styrket netværk med andre passionerede ledereHele vejen igennem kommer du i kompetent selskab med konsulent og grundlægger af CoworkersMind, Thomas Olsen.
Arbejdet med mennesker, der har personlighedsforstyrrelser, er ofte komplekst – og derfor inviterer vi dig inden for på denne uddannelse, der både giver dig en grundlæggende forståelse af ICD-11-beskrivelsen af personlighedsforstyrrelser samt redskaber til at sikre det gode samspil med dine borgere/klienter.
Uddannelsen er skabt sammen med psykolog og professor Bo Bach samt specialist i psykoterapi Nana Lund Nørgaard, og de står klar til bl.a. at klæde dig på med:
En almenmenneskelig forståelse af, hvad personlighedsforstyrrelse er, hvilket giver dig mulighed for at forstå og møde mennesket bag lidelsen eller problemet endnu bedre Viden om og redskaber til kommunikation: Hvordan møder du bedst klienter/borgere med personlighedsforstyrrelse? Viden om mentalisering og præ-mentalisering som psykologisk forståelsesramme En forståelse af dine egne reaktioner i mødet med klienter/borgere med personlighedsforstyrrelse og redskaber til selvregulering i mødetLæs mere om dit udbytte, uddannelsens opbygning og underviserne lige herunder
Hver dag har du dig selv med i dit relationsarbejde – du er det vigtigste arbejdsredskab. Det er derfor afgørende, at du forstår din krops signaler og passer på dig selv. Netop dét får du kompetencer til på denne uddannelse, så du kan trives i dit arbejde og sikre gode relationer til dine borgere/patienter.
Uddannelsen tager afsæt i neuroaffektiv udviklingspsykologi og har et særligt fokus på træning i embodiment.
I løbet af 6 dage får du bl.a.:
Konkrete metoder og øvelser til at afbalancere dit nervesystem og styrke nærvær, overblik og resiliens Effektive redskaber til at forebygge udbrændthed, omsorgstræthed og stress Skærpede relationskompetencer Viden om kroppens intelligens gennem begrebet embodiment Kendskab til grundfølelser som socialt kompas i arbejds- og hverdagslivLæs med herunder for at få mere at vide
Når børn og unge har det svært – f.eks. fordi angst har sat kløerne i dem og deres hverdag – kan det være utrolig gavnligt for dem at benytte metakognitive øvelser.
Med uddannelsen til Certificeret metakognitiv børne- og ungecoach bliver du klædt på til at hjælpe børn vha. metoder fra metakognitiv terapi (MCT), som er en del af den 3. bølge af kognitiv terapi.
Som deltager på uddannelsen får du en stærk forståelse af, hvordan metakognitive samtaler kan afholdes, og hvordan metakognitive øvelser kan bruges hensigtsmæssigt og effektivt i arbejdet med børn og unge.
Brug personalemødet til fælles faglig kompetenceudvikling med relevante digitale fagoplæg, og diskutér efterfølgende det faglige indhold ud fra jeres praksis og arbejdsrutiner.
Licensprisen er fast uanset antal medarbejdere og må vises for op til 20 medarbejder pr. licens – d.v.s. at du kan få kompetenceudvikling for helt ned til kr. 249,- pr. medarbejder*
(* Kr. 249,- pr. medarbejder er beregnet udfra fast licenspris for 20 medarbejdere. Licensprisen er fast, og pris pr. medarbejder reguleres ved deltagelse af under 20 medarbejdere.)
Læs mere nedenfor og se aktuelle fagoplæg (vi udarbejder løbende nye fagoplæg henover 2025).
Varighed: 40 minutter. Se denne digitale lektion med fysioterapeut Pernille Thomsen, hvor hun zoomer ind på teenagehjernen ud fra et neurofysiologisk perspektiv.
Pris: 399 kr. ekskl. moms (498,75 kr. inkl. moms)
Linket er personligt og må IKKE deles eller videresendes. Du har adgang til den digitale lektion i 1 år fra købsdato.
Varighed: 40 minutter. Se denne digitale lektion med fysioterapeut Pernille Thomsen, hvor hun stiller skarpt på autisme set fra et neurofysiologisk perspektiv.
Du har mulighed for at downloade lektionens slides.
Pris: 399 kr. ekskl. moms (498,75 kr. inkl. moms)
Linket er personligt og må IKKE deles eller videresendes. Du har adgang til den digitale lektion i 1 år fra købsdato.
Varighed: +25 timer. For første gang kan du få samlet viden om, hvad teknologien gør ved os mennesker – og især vores børn og unge – og blive uddannet certificeret vejleder i digital sundhed for børn og unge.
Uddannelsen er en digital certificeringsuddannelse med Danmarks førende eksperter på området: Imran Rashid, Marie Brixtofte og David Madsen.
Med uddannelsen får du viden og redskaber, der bl.a. gør dig i stand til at:
Forstå digitale teknologiers biologiske, psykologiske og relationelle påvirkning Hjælpe børn og unge med at skabe hensigtsmæssige skærmvaner Vejlede i hensigtsmæssig brug af digitale teknologier på tværs af børn og unges livsarenaerSe også: Konference: Er det os eller teknologien, der styrer? – Menneskets rolle og vilkår i en digitaliseret verden