Find dit næste kursus eller uddannelse herunder – der kommer nye arrangementer hver uge.
Uanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Tilmeld dig dit ønskede hold med det samme, der er begrænsede pladser.
At blive forælder til et barn med et handicap kan føre mange svære følelser med sig – og hverdagen kan stå på udfordrende situationer.
Som fagprofessionel er det vigtigt, at du kan navigere i forældrenes følelser og behov, og det får du styrket dine kompetencer til på denne kursusdag med Annette Due Madsen, psykolog og familieterapeut, samt Christian Juul Busch, tidligere hospitalspræst.
På dagen opnår du bl.a.:
Viden om den modsatte separationsproces og de ambivalente følelser, som forældre til handicappede børn ofte skal gennemgå Viden om, hvad forældre til børn med særlige behov i al deres forskellighed ofte har brug for i deres kontakt med alle ”systemerne”, herunder kommune, sundhedsvæsen, pædagoger, lærere, aflastningspersonale osv. Praksisnære redskaber til, hvordan du som professionel bedst møder de forældre, der har børn med særlige behov, og hvordan du rummer forældrenes eventuelle frustrationer eller vrede Viden om, hvordan du hjælper forældrene med at skabe en god og nyttig narrativ ramme for deres særlige fortælling
Unges mistrivsel er et komplekst felt, og der er ikke ét enkelt svar på, hvorfor et stigende antal unge har det svært – ligesom der heller ikke er én løsning på mistrivslen.
Psykolog Maja Vain Gilbert peger dog på, at du som fagperson skal have øje for præstationskultur og de unges oplevelse af ikke at kunne leve op til den.
På dette kursus zoomer hun ind på utilstrækkelighedsfølelser og præstationskultur, og efter kurset har du nye tilgange til at skabe positiv forandring for de unge, bl.a. ved at kunne hjælpe dem med at opnå en større grad af livsmestring.
Undervejs lærer du om:
Begrebet ”ny udsathed” og de unges forestillinger om normalitet og følelser som skyld og skam Sammenhængen mellem præstationskulturen og diagnosekulturen Hvordan du arbejder med præstationskulturen hos den enkelte unge Paradokset i at finde en balance – hvordan kan de unge følge med uden at overpræstere? Understøttelse af livsmestringTilmeld dig med det samme, så vi kan komme et skridt tættere på bedre trivsel sammen.
Få viden og redskaber til at stå endnu stærkere i det komplekse arbejde med personlighedsforstyrrelser.
Sammen med Bjarke Rasmussen – autoriseret psykolog og specialpsykolog i psykiatri – har vi skabt dette kursus, som giver dig en styrket forståelse af personlighedsforstyrrelser og en grundlæggende indsigt i, hvordan du kan håndtere mødet med disse mennesker med større faglig sikkerhed og psykologisk indsigt, så relationen og samspillet bliver bedre og mere trygt for både dig og din borger/patient.
Helt konkret giver kurset dig:
Forståelse af de bagvedliggende dynamikker ved personlighedsforstyrrelser Indsigt i forsvar og følelsesmæssige reaktionsmønstre hos mennesker med borderline, ængstelig-evasiv og tvangspræget personlighedsforstyrrelse Viden om tilknytning som nøgle til forståelse og faglig kontakt Kendskab til overføring, modoverføring og samspil Praksisnær træning i at analysere situationer, tilknytningsmønstre og forsvarsmekanismer
Føler du dig ofte presset, overbelastet eller mentalt på overarbejde? Glemmer du at holde pauser, eller har du måske helt opgivet dem?
Så er denne kursusdag for dig. Du får en inspirerende og lavpraktisk dag med to stærke formidlere inden for arbejdstrivsel og mental sundhed: Pia Hauge og Mads Hyldig. Gennem oplæg, øvelser og refleksion får du konkrete redskaber til at skabe en mere balanceret og bæredygtig arbejdsdag – med ro i hovedet og energi i kroppen.
Samlet udbytte for dig og din arbejdsplads:
Mindre stress og tankemylder Mere kognitivt overskud til arbejdsopgaverne Inspiration til pausekultur, du kan tage med hjem Bedre koncentrationsevne og mere energi Mere arbejdsglæde – og overskud til det, der virkelig betyder noget
Kom med på dette kursus, hvor du får indsigt i naturens positive indvirkning på vores krop og psyke, og lær at anvende evidensbaserede metoder til at fremme trivsel gennem naturbaserede aktiviteter.
Kurset kombinerer teori og praktiske øvelser og klæder dig på til at integrere naturen i dit daglige arbejde med sundhed og trivsel.
På kurset lærer du bl.a.:
At forstå naturens betydning for mental og fysisk sundhed gennem evolutionspsykologi og forskning Hvordan du planlægger aktiviteter, der styrker fællesskab og opmærksomhed i naturen Praktiske øvelser som sanseaktiviteter, opmærksomhedstræning og naturbaseret bevægelse
Hvert år oplever en lang række børn desværre, at en af deres nærtstående bliver syge eller dør. Når det sker, har de brug for trygge voksne, de kan læne sig op ad, og som forstår deres sorg.
Sammen med psykolog Martin Lytje inviterer vi dig derfor med på denne kursusdag, hvor du bliver klædt på til at kunne støtte børn i sorg og skabe tryghed i deres hverdag.
Der er 2 forskellige afholdelser af kurset: En målrettet arbejdet med små børn (0-6 år) og en målrettet arbejdet med skolebørn (6-16 år).
Uanset, hvilken afholdelse du vælger, er du sikret:
Konkrete redskaber til at støtte børn i sorg – både i samtaler og i hverdagen En større forståelse af børns sorgreaktioner – tilpasset alder og aldersbestemte behov Indsigt i trygge samtaler om svære emner: Sådan taler du åbent, ærligt og nænsomt om sygdom og død Indblik i moderne sorgteori, f.eks. Tosporsmodellens relevans for børn og nyere forskning Øvelser og cases, der styrker din faglige selvtillid og handlekraft
Uanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Tilmeld dig dit ønskede hold med det samme, der er begrænsede pladser.
Kom med inden for på dette praksisnære 2-dageskursus, hvor du får viden og redskaber til at støtte mennesker fanget i voldelige relationer.
Du bliver undervist af psykolog Anne Dorte Hasholt, som sørger for, at du bl.a. bliver klædt på med kompetencer til at:
genkende tegn på psykisk vold spotte og synliggøre subtile mønstre som gaslighting, forvirring og kognitiv dissonans og hjælpe borgeren tilbage til egen virkelighed arbejde professionelt med ambivalens, sorg, skyld, skam og identitetstab støtte borgeren i at skabe klarhed, træffe beslutninger, sætte grænser og tage nye skridt – både før, under og efter et brud tilrettelægge sikre og etisk forsvarlige støtteforløb, der skaber reel forandringFå mere at vide om indholdet og dit udbytte lige herunder
Medierne, rusmiddelcentrene og regeringen har slået alarm, men hvor alvorlig er situationen med unges brug af opioider egentlig? Og hvad kan du gøre for at forebygge og håndtere de unges brug af tramadol, oxycodon og andre opioider?
Bliv klogere på en kompleks problemstilling, når Søren Holm – ph.d. i folkesundhedsvidenskab – belyser problemets omfang og beskriver konkrete handlemuligheder.
På dagen får du bl.a.:
Indsigt i, hvorfor unge bruger opioider Viden om, hvordan du spotter et forbrug Viden om, hvad du kan gøre for at forebygge og håndtere brug af opioider, herunder konkrete forebyggelsesstrategier Indsigt i samtaleteknik, der motiverer til behandlingKurset er praksisorienteret med vægt på konkrete løsningsforslag.
Hver dag har du dig selv med i dit relationsarbejde – du er det vigtigste arbejdsredskab. Det er derfor afgørende, at du forstår din krops signaler og passer på dig selv. Netop dét får du kompetencer til på denne uddannelse, så du kan trives i dit arbejde og sikre gode relationer til dine borgere/patienter.
Uddannelsen tager afsæt i neuroaffektiv udviklingspsykologi og har et særligt fokus på træning i embodiment.
I løbet af 3 moduler fordelt på 6 dage får du bl.a.:
Konkrete metoder og øvelser til at afbalancere dit nervesystem og styrke nærvær, overblik og resiliens Effektive redskaber til at forebygge udbrændthed, omsorgstræthed og stress Skærpede relationskompetencer Viden om kroppens intelligens gennem begrebet embodiment Kendskab til grundfølelser som socialt kompas i arbejds- og hverdagslivLæs med herunder for at få mere at vide
Hvordan spotter du, om et barn eller en ung bliver udsat for eller er vidne til psykisk vold? Og hvordan kan du bedst hjælpe de børn og unge, som har psykisk vold tæt inde på livet? Dét dykker vi ned i på denne kursusdag sammen med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Højer Nannestad.
Når du deltager på kurset bliver dine kompetencer bl.a. udvidet med:
Viden om tvingende kontrol, og hvordan den genkendes i børn og unges adfærd og reaktioner Viden om, hvad det betyder for børn og unges udvikling at vokse op i en familie, hvor en voksen bruger vold mod en anden Et spørgeskema/opmærksomhedspunkter om børn og unges hjælpebehov (en hjælp til at præcisere, hvor bekymrede vi skal være) Konkrete samtaleøvelser/redskaber til samtale med børn og unge, der lever med psykisk vold Ideer og bud på, hvordan du kan beskrive egne observationer og vurderinger til myndigheder
– Et 3-dages kursus i patientsikkerhed, dokumentation og ansvar
På sociale bo- og opholdssteder er korrekt medicinhåndtering og præcis sundhedsfaglig dokumentation afgørende for beboernes sikkerhed og trivsel.
Dette 3-dages kursus er målrettet dig, der arbejder under sundhedsloven på et behandlingsregistreret tilbud, og som ønsker et solidt fagligt fundament til at håndtere dine opgaver professionelt.
Kom med inden for på denne kursusdag med Louise Brückner Wiwe, specialist i neuropsykologi og psykopatologi, og få skærpet dine kompetencer til at se bag om diagnoser hos mennesker med udviklingshandicap og til at skabe et mere samlet billede af den enkelte borgers personlighed, kompetencer og livserfaringer.
I løbet af kurset bliver du bl.a. klædt på med:
Instrumenter til at få en bedre forståelse af borgere med udviklingshandicap Instrumenter til at håndtere og nedtrappe konflikter Viden om psykiatriske diagnoser, f.eks. ADHD, OCD og borderline, samt deres begrænsninger Viden om hjernen under udvikling, relationsdannelse, kognition og psykiatri Inspiration til at foretage årsagsanalyser og tilrettelægge mere individuelt tilpassede pædagogiske strategier, herunder kendskab til ”Boksmodellen”
Det er ofte kompliceret at arbejde med dobbeltdiagnoser, og det er afgørende, at du har den rette viden og metoder, så du kan understøtte en helhedsorienteret tilgang til mennesker med dobbeltdiagnoser.
Tag derfor med på dette kursus, hvor Zoltan Barkanyi, psykiater og ledende overlæge, sørger for, at du får:
Viden om dobbeltdiagnosens sammensatte udfordringer Kendskab til rusmiddelbrugets psykosomatiske effekter på borgeren Indsigt i relationsarbejdets betydning for udredningsprocessen Konkrete metoder til at arbejde samtaleteknisk og med den motiverende samtale i forhold til målgruppen Viden om vigtigheden af ikke at fordømme eller stigmatisere borgerenFå mere at vide om kursusdagen lige herunder
Uanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Tilmeld dig dit ønskede hold med det samme, der er begrænsede pladser.
Hvordan spotter du, om et barn eller en ung bliver udsat for eller er vidne til psykisk vold? Og hvordan kan du bedst hjælpe de børn og unge, som har psykisk vold tæt inde på livet? Dét dykker vi ned i på denne kursusdag sammen med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Højer Nannestad.
Når du deltager på kurset bliver dine kompetencer bl.a. udvidet med:
Viden om tvingende kontrol, og hvordan den genkendes i børn og unges adfærd og reaktioner Viden om, hvad det betyder for børn og unges udvikling at vokse op i en familie, hvor en voksen bruger vold mod en anden Et spørgeskema/opmærksomhedspunkter om børn og unges hjælpebehov (en hjælp til at præcisere, hvor bekymrede vi skal være) Konkrete samtaleøvelser/redskaber til samtale med børn og unge, der lever med psykisk vold Ideer og bud på, hvordan du kan beskrive egne observationer og vurderinger til myndigheder
Føler du dig ofte presset, overbelastet eller mentalt på overarbejde? Glemmer du at holde pauser, eller har du måske helt opgivet dem?
Så er denne kursusdag for dig. Du får en inspirerende og lavpraktisk dag med to stærke formidlere inden for arbejdstrivsel og mental sundhed: Pia Hauge og Mads Hyldig. Gennem oplæg, øvelser og refleksion får du konkrete redskaber til at skabe en mere balanceret og bæredygtig arbejdsdag – med ro i hovedet og energi i kroppen.
Samlet udbytte for dig og din arbejdsplads:
Mindre stress og tankemylder Mere kognitivt overskud til arbejdsopgaverne Inspiration til pausekultur, du kan tage med hjem Bedre koncentrationsevne og mere energi Mere arbejdsglæde – og overskud til det, der virkelig betyder noget
Kom med på dette kursus, hvor du får indsigt i naturens positive indvirkning på vores krop og psyke, og lær at anvende evidensbaserede metoder til at fremme trivsel gennem naturbaserede aktiviteter.
Kurset kombinerer teori og praktiske øvelser og klæder dig på til at integrere naturen i dit daglige arbejde med sundhed og trivsel.
På kurset lærer du bl.a.:
At forstå naturens betydning for mental og fysisk sundhed gennem evolutionspsykologi og forskning Hvordan du planlægger aktiviteter, der styrker fællesskab og opmærksomhed i naturen Praktiske øvelser som sanseaktiviteter, opmærksomhedstræning og naturbaseret bevægelse
Uanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Tilmeld dig dit ønskede hold med det samme, der er begrænsede pladser.
Medierne, rusmiddelcentrene og regeringen har slået alarm, men hvor alvorlig er situationen med unges brug af opioider egentlig? Og hvad kan du gøre for at forebygge og håndtere de unges brug af tramadol, oxycodon og andre opioider?
Bliv klogere på en kompleks problemstilling, når Søren Holm – ph.d. i folkesundhedsvidenskab – belyser problemets omfang og beskriver konkrete handlemuligheder.
På dagen får du bl.a.:
Indsigt i, hvorfor unge bruger opioider Viden om, hvordan du spotter et forbrug Viden om, hvad du kan gøre for at forebygge og håndtere brug af opioider, herunder konkrete forebyggelsesstrategier Indsigt i samtaleteknik, der motiverer til behandlingKurset er praksisorienteret med vægt på konkrete løsningsforslag.
Det er ofte kompliceret at arbejde med dobbeltdiagnoser, og det er afgørende, at du har den rette viden og metoder, så du kan understøtte en helhedsorienteret tilgang til mennesker med dobbeltdiagnoser.
Tag derfor med på dette kursus, hvor Zoltan Barkanyi, psykiater og ledende overlæge, sørger for, at du får:
Viden om dobbeltdiagnosens sammensatte udfordringer Kendskab til rusmiddelbrugets psykosomatiske effekter på borgeren Indsigt i relationsarbejdets betydning for udredningsprocessen Konkrete metoder til at arbejde samtaleteknisk og med den motiverende samtale i forhold til målgruppen Viden om vigtigheden af ikke at fordømme eller stigmatisere borgerenFå mere at vide om kursusdagen lige herunder
Hvert år oplever en lang række børn desværre, at en af deres nærtstående bliver syge eller dør. Når det sker, har de brug for trygge voksne, de kan læne sig op ad, og som forstår deres sorg.
Sammen med psykolog Martin Lytje inviterer vi dig derfor med på denne kursusdag, hvor du bliver klædt på til at kunne støtte børn i sorg og skabe tryghed i deres hverdag.
Der er 2 forskellige afholdelser af kurset: En målrettet arbejdet med små børn (0-6 år) og en målrettet arbejdet med skolebørn (6-16 år).
Uanset, hvilken afholdelse du vælger, er du sikret:
Konkrete redskaber til at støtte børn i sorg – både i samtaler og i hverdagen En større forståelse af børns sorgreaktioner – tilpasset alder og aldersbestemte behov Indsigt i trygge samtaler om svære emner: Sådan taler du åbent, ærligt og nænsomt om sygdom og død Indblik i moderne sorgteori, f.eks. Tosporsmodellens relevans for børn og nyere forskning Øvelser og cases, der styrker din faglige selvtillid og handlekraft
Uanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Tilmeld dig dit ønskede hold med det samme, der er begrænsede pladser.