Faglig feedback - Seminarer
mentor uddannelse
Personlig udvikling
Kursus

Faglig feedback

Skab en stærk feedbackkultur, og bliv endnu bedre til at give faglig feedback til dine medarbejdere, bl.a. gennem viden om feedbackmodeller og kropssprogets betydning.

På dette praksisnære heldagskursus får du:

  • Fokus på vigtigheden af faglig feedback i en organisation
  • Viden om dialog, anerkendende kommunikation og feedbackmodeller
  • Viden om hjernen, tillid og feedback
  • Forståelse af dine egne styrker og svagheder i forbindelse med faglig feedback
  • Indsigt i feedbackkulturen i din egen organisation

Du kommer i godt fagligt selskab med journalist og forfatter Anne Christine Hagedorn.

Skab tillid i din organisation med en stærk feedbackkultur

Måske har du ligesom mange andre prøvet, at faglige samtaler tager en uheldig drejning, og at budskaber bliver misforstået og mistolket - blot fordi du som leder ville give faglig feedback til en medarbejder eller lederkollega. Du står tilbage med spørgsmålet: ”Hvad gik galt!?”

Faglig feedback handler om at tale med medarbejdere og kolleger i fx lederteamet om de ting, der virkelig betyder noget i det daglige samarbejde. Det faglige spørgsmål, samarbejde, regler, magtforhold, sygefravær, konflikter og indimellem også personlige relationer - det er samtaler, som ikke altid er lette. Mange af os er konfliktsky, bange for at såre andre eller usikre på, hvordan vi skal gribe det an, når vi skal give faglig feedback. Netop derfor er det vigtigt, at vi har fokus på at give faglig feedback til gavn for medarbejderen og resten af organisationen.

Som leder er faglig feedback en af de vigtigste opgaver i hverdagen, og det er et vigtigt redskab for, at dine medarbejdere løser jeres kerneopgave på en professionel måde. Den faglige feedback er også en måde, hvorpå du kan være med til at skabe en tillidsfuld og sund kultur på arbejdspladsen.

Faglig feedback - indhold på dagen

På dette praksisnære kursus får du øget bevidstheden om, hvordan du formidler faglig feedback, samt konkret viden og værktøjer til at udvikle dine samtalekompetencer, så du får større sikkerhed i forhold til både at give og modtage faglig feedback til dine medarbejdere, kolleger eller din egen chef.  

På kursets første del vil der være fokus på, hvordan feedback bliver givet og modtaget, og hvordan du holder fokus på kerneopgaven. Derudover ser vi på de forskellige feedbackmodeller.  

På kursets anden del ser vi på kropssproget, hvordan du selv arbejder med feedback i dit arbejdsliv, og hvordan kulturen omkring feedback er på din arbejdsplads. Derudover ser vi på magt vs. feedback og på, hvilken samtalekultur du befinder dig i. 

På kurset får du: 

  • Fokus på vigtigheden af faglig feedback i en organisation 
  • Viden om dialog, anerkendende kommunikation og feedbackmodeller 
  • Viden om hjernen, tillid og feedback 
  • Forståelse af dine egne styrker og svagheder i forbindelse med faglig feedback 
  • Indsigt i feedbackkulturen i din egen organisation 

Forberedelse:  

Inden kursusstart vil du modtage en øvelse, som skal være med til at øge dit fokus på din egen feedbackpraksis. Den øvelse bedes du lave inden kursusstart.  

Dagens underviser

Anne_Christine_Hagedorn
Anne Christine Hagedorn
journalist & forfatter
Anne Christine Hagedorn er uddannet journalist, forfatter til flere bøger om forandringsprocesser og senest medforfatter til bogen ”Skab tillid – kollegiale samtaler i kriminalforsorgen”.

Desuden er hun kendt for sine formidlingsevner som oplægsholder. Hun har undervist i kommunikation og personlig udvikling siden 1991 og er indehaver af virksomheden Making People Grow.
TID & STED:
Det sker:
Den 14. juni 2022 på Scandic Silkeborg
Den 21. juni 2022 på Scandic Glostrup

Undervisning fra 09.00 til 16.00
PRIS
Pris for deltagelse er kr. 3.050, - ekskl. moms. Prisen er inkl. morgenmad, frokost og eftermiddagskage samt kaffe og te ad libitum.

Mulige rabatter:
Maillisterabat (10 %): Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få 10 % i rabat allerede ved første tilmelding. Vær opmærksom på, at rabatten er personlig. Så hvis du vil tilmelde flere deltagere, så skal alle være skrevet op til nyhedsbrevet for at få rabat.

Loyalitetsrabat (op til 10 %): Allerede efter 1 deltagelse kan din arbejdsplads få rabat. Læs mere her

Skal hele arbejdspladsen med?
Ved 10 eller flere deltagere fra samme sted, er I velkomne til at kontakte os på 6615 9043 for yderlige rabatmuligheder.