Rikke Yde Tordrup er en dygtig og erfaren underviser, der brænder for at hjælpe fagprofessionelle i skolerne med at forbedre deres kompetencer og færdigheder. Hun har en kandidatgrad i psykologi fra Aarhus Universitet, og er både autoriseret af Psykolognævnet og godkendt som klinisk specialist i børn og unge af Dansk Psykologforening.
Rikke er også en efterspurgt foredragsholder, hvor hun taler om emner som forældresamarbejde, udviklende øjeblikkes betydning og relationer, både i almen- og specialområdet, samt omsorgssvigts konsekvenser og børnebreves betydning for det udsatte barn. Du kan bl.a. møde Rikke på vores meget deltagerroste AKT uddannelse.
Som fagbogsforfatter har Rikke skrevet flere bøger om udviklingspsykologi til både almen- og specialområdet. Bøgerne er rettet mod fagprofessionelle, men forældre er også velkomne til at læse med.
Rikke tilbyder også supervision til fagprofessionelle, der har som opgave, at få andre i trivsel. Det kan være socialrådgivere, sundhedsplejersker, pædagoger, lærere, psykologer, familiebehandlere, adoptionskonsulenter, plejefamilier m.fl.
Rikke Yde Tordrup - En autoritet indenfor udviklingspsykologi og børns trivsel
Rikke Yde Tordrup er ikke kun en dygtig og erfaren underviser, men også en talentfuld forfatter. Hendes bøger er en værdifuld kilde til viden om udviklingspsykologi til både almen- og specialområdet. Målgruppen er fagprofessionelle, men forældre kan også have glæde af at læse med.
En af hendes mest populære bøger er "Udviklende øjeblikke", hvor Rikke undersøger betydningen af de øjeblikke i børns liv, der kan have stor betydning for deres udvikling. Bogen giver læserne værktøjer til at genkende og skabe disse øjeblikke, samt hvordan man kan støtte børnene i deres udvikling.
En anden populær bog er "Markante forældre", hvor Rikke undersøger forældres betydning for børns udvikling og trivsel. Bogen giver læserne værktøjer til at støtte forældre i deres rolle og hjælpe dem med at skabe positive relationer til deres børn.
Rikke har også skrevet "Barnets perspektiv", hvor hun undersøger betydningen af at tage børns perspektiv i betragtning i pædagogisk arbejde. Bogen giver læserne værktøjer til at forstå børns perspektiv og hvordan man kan støtte dem i deres udvikling.
Endelig har Rikke skrevet flere udgaver af bogserien "Tryg tilknytning i...", hvor hun undersøger betydningen af tryg tilknytning i børns liv og hvordan man kan skabe og vedligeholde denne tilknytning. Bøgerne er en værdifuld kilde til viden for fagprofessionelle, der arbejder med børn og unge.
Alt i alt er Rikke Yde Tordrup en talentfuld forfatter, der har skrevet flere bøger om udviklingspsykologi, der er en værdifuld kilde til viden for både fagprofessionelle og forældre. Hendes bøger giver læserne værktøjer til at forstå og støtte børns udvikling og trivsel.
Forbedr dine kompetencer inden for inklusion og konflikthåndtering - deltag på vores AKT uddannelse
Vores AKT uddannelse er en unik mulighed for fagprofessionelle i skolerne til at forbedre deres kompetencer og færdigheder inden for inklusion og konflikthåndtering. Uddannelsen er ledet af en række erfarne eksperter inden for deres felt, herunder konsulent Tacha Elung, konfliktmægler Jan Andersen, jurist Bente Adolphsen og specialist i klinisk børnepsykologi Rikke Yde Tordrup.
Under uddannelsen vil deltagerne få teoretisk viden om specifikke udviklingsforstyrrelser og redskaber til at igangsætte inkluderende handleplaner. Derudover vil deltagerne få træning i brugen af redskaber, der kan hjælpe klasser med et højt konfliktniveau. På uddannelsen vil der også være fokus på at give deltagerne praksisnære samtalekort til styrkelse af dialogen med såvel markante forældre og ressourcesvage forældre. Deltagerne vil også få viden om, hvornår og hvordan man skal underrette de sociale myndigheder, og hvilke tavshedspligtregler der findes.
Efter gennemførelsen af uddannelsen vil deltagerne få certificeret AKT-/Inklusionsvejleder og få 10 ECTS-point. Uddannelsen er en unik mulighed for fagprofessionelle i skolerne at forbedre deres kompetencer og færdigheder, og hjælpe børn og unge med specifikke udfordringer i en inkluderende skole.