Oliver Laage er en dedikeret fysioterapeut med en passion for at hjælpe børn, unge og voksne med at tackle en række udfordringer, der kan have en stor indvirkning på deres livskvalitet. Han har specialiseret sig inden for en række områder, herunder ADHD, autismespektrumforstyrrelser, angst, depression, psykose og stress, og hans viden og erfaring gør ham til en efterspurgt underviser på kursusforløbet: Sanseintegrationsvejleder i pædagogisk kontekst. Oliver Laage brænder for at dele sin viden med andre, og hans entusiasme for faget smitter af på kursusdeltagerne, der får mulighed for at lære af hans erfaring og ekspertise.
Oliver Laages Ekspertise områder
Oliver Laage har tilegnet sig en bred vifte af ekspertiseområder, som han bruger til at hjælpe børn, unge og voksne med at tackle en række udfordringer i deres liv. Han er uddannet fysioterapeut fra Metropol i 2013, og har siden da beskæftiget sig med og specialiseret sig inden for børn, unge og voksne med ADHD, autismespektrumforstyrrelser, angst, depression, psykose og stress m.m.
Oliver har en dyb erfaring i arbejdet med ADHD, autismespektrumforstyrrelser, angst, spiseforstyrrelser, depression med mere, han har opnået gennem arbejdet med børn, unge og voksne i både den private sektor som er tilknyttet STU-, bosted- og mentorafdeling, samt gennem PPR 6-18 år. Det har givet ham mulighed for at samarbejde med mange forskellige faggrupper, herunder psykologer, psykiatere, pædagoger, lærere, ergoterapeuter og logopæder, hvilket gør ham vant til at færdes i det tværfaglige rum og erfaren i at formidle sin viden til klienten, pårørende og personale omkring.
Oliver er en engageret fysioterapeut med et solidt fundament inden for specialområderne ADHD, autismespektrumforstyrrelser, angst og stress osv, som han bruger til at hjælpe klienterne til at forbedre deres livskvalitet og opnå en bedre balance i hverdagen.
Efterspurgt underviser
Som en erfaren og engageret underviser, har Oliver Laage vist sig at være en populær valg blandt vores kursusdeltagere. Han har tidligere afholdt kurset "Når sanserne skaber kaos" hos Seminarer.dk, og har også undervist flere hold af kurset "Sanseintegrationsvejleder i pædagogisk kontekst".
Han er kendt for at formidle komplekse emner på en enkel og tilgængelig måde, og hans entusiasme for emnet smitter af på kursusdeltagerne. Hans erfaring og ekspertise gør ham i stand til at give praktiske og anvendelige råd og værktøjer, som kursusdeltagerne kan bruge i deres arbejde med børn, unge og voksne med specialbehov.
Oliver er god til at skabe en god atmosfære i undervisningen, han lytter til kursusdeltagerne og er altid klar til at besvare spørgsmål og give yderligere feedback. Hans erfaring og ekspertise kombineret med hans evne til at formidle og engagere kursusdeltagerne gør ham til en efterspurgt og respekteret underviser.
Derfor skal du lære mere om sanseintegration
Sanseintegration er en vigtig færdighed for fagprofessionelle, der arbejder med børn, unge og voksne med specialbehov. Det er en proces, hvor hjernen modtager, sorterer og sammenkæder sanseindtryk, så de kan anvendes til at guide adfærd og interaktion. Når sanseintegrationen ikke fungerer optimalt, kan det føre til en række udfordringer i form af hyper- eller hyposensitivitet, motorisk uro, problemer med koncentration og indlæring, mv.
Ved at lære om sanseintegration, får fagprofessionelle værktøjer til at hjælpe børn, unge og voksne med at forbedre deres evne til at håndtere sanseindtryk. Det kan føre til en forbedring i deres sociale interaktioner, koncentrationsevne, selvregulering og indlæring.
For eksempel, kan sanseintegration hjælpe børn med autisme med at håndtere overvældende sanseindtryk og derved mindske angst, stress og uro. Sanseintegration kan også hjælpe børn med ADHD med at forbedre koncentration og indlæring.
Ikke kun det, men læring om sanseintegration kan hjælpe fagprofessionelle med at forstå og anerkende den enkelte borgers særlige behov, så de kan tilpasse deres praksis til at understøtte deres klienter bedre. Derfor kan sanseintegration have stor betydning for at forbedre livskvaliteten og færdighederne hos børn, unge og voksne med specialbehov.