Samvaer
Digital læring
E-læring

Samvær – pædagogisk planlægning og juridiske perspektiver

Varighed: Ca. 3 timer. Dette digitale modul stiller skarpt på planlægning og organisering af det pædagogiske arbejde, så samvær bliver et integreret element i anbringelsen. Modulet indeholder også en del, der sætter fokus på samvær set ud fra det juridiske perspektiv.

Dette er et 100 % digitalt modul. Se også kurset Samvær i teori og praksis med Henriette Misser, hvori dette digitale modul også indgår, hvis du vil lære endnu mere om emnet.

Digitalt modul: Samvær - pædagogisk planlægning og juridiske perspektiver

Modulet giver dig grundlæggende viden om og kompetencer til at organisere en pædagogisk behandling, hvor samvær bliver et integreret element i anbringelsen.

Modulet er udarbejdet i samarbejde med Danmarks førende ekspert på området cand.psych.aut. Henriette Lieblein Misser. En del af modulet er desuden udviklet i samarbejdet med Bente Adolphsen - juridisk konsulent, foredragsholder og en af Danmarks absolut førende jurister inden for arbejdet med udsatte børn og unge. Begge underviser på modulet.

Modulets indhold

Modulet omhandler samvær i teori og praksis med fokus på det pædagogiske og juridiske perspektiv. Modulet stiller skarpt på planlægning og organisering af det pædagogiske arbejde, så samvær bliver et integreret element i anbringelsen. Modulet indeholder også en del, der sætter fokus på samvær set ud fra det juridiske perspektiv.

Modulet givet dig grundlæggende viden om og kompetencer til at organisere en pædagogisk behandling, hvor samvær bliver et integreret element i anbringelsen.

Modulet er 100 % digitalt, og du får adgang til det online. Det består af fagoplæg med underviserne, øvelser, praksiseksempler, cases, refleksionsøvelser og forslag til yderligere pensum.

Når du har gennemført modulet, har du:

Grundlæggende viden om samværets formål og funktion som en del af anbringelsen
Grundlæggende viden om anbringelse og samvær, set ud fra det juridiske perspektiv
Grundlæggende viden om og kompetencer til planlægning af samvær med fokus på barnets støtte- og behandlingsbehov i praksis

Modulets indhold

Læs mere om indholdet (klik for at folde fanen ud)

Modulet er 100 % digitalt og består af fagoplæg med underviserne, øvelser, praksiseksempler, cases, refleksionsøvelser og forslag til yderligere pensum.

Modulet har en samlet varighed på ca. 3 timer og består af 10 lektioner:

  • Lektion 1: Introduktion
  • Lektion 2: Samvær - hvorfor er det vigtigt?
  • Lektion 3: Samværets funktioner
  • Lektion 4: Samvær og barnets tilknytningsmønstre
  • Lektion 5: Det traumatiserede barn og samvær
  • Lektion 6: Dialoger om samvær
  • Lektion 7: Robusthed vs. sårbarhed i forbindelse med samvær
  • Lektion 8: Planlægning af samvær
  • Lektion 9: Samvær og det juridiske perspektiv
  • Lektion 10: Afslutning

Kollage samvaer

Underviser

Målgruppe
Klik for at se
Henriette-Lieblein-Misser
Klik for at se
Målgruppe
Målgruppe
Kurset henvender sig til alle fagpersoner, som er involveret i de processer, der er forbundet med, at det anbragte barn og dets forældre har samvær.
Henriette-Lieblein-Misser
Henriette Lieblein Misser
CAND.PSYCH.AUT.
Forløbet er udarbejdet med Danmarks førende ekspert på området – cand.psych.aut. Henriette Lieblein Misser. Hun har mere end 20 års erfaring inden for behandlingsområdet – primært med børn med særlige støtte- og behandlingsbehov, der ofte er anbragt eller i skole-dagbehandling.
Praktisk
Modulet er digitalt, og du får adgang online ved køb (oftest inden for 1 arbejdsdag).

Du har adgang til det digitale modul i 2 år fra købsdato.
Pris
Pris: 1.100 kr. ekskl. moms

Vil du have mere viden?

Er du interesseret i mere viden om samvær fra barnets perspektiv og at få redskaber til at forbedre samværsordninger i anbringelsessager? Så tag et kig på kurset Samvær - i teori og praksis med Henriette Misser, hvori dette digitale modul også indgår.

Har du en bredere interesse i det pædagogiske behandlingsarbejde med udsatte børn og unge, kan du med fordel læse nærmere om vores fulde forløb Pædagogisk behandlingsarbejde med udsatte børn og unge med Henriette Lieblein Misser.