Skriv til os på [email protected] • Tlf: 6615 9043 • Tilmeld nyhedsmail - Spar 5 % på udvalgte arrangementer
Vil du på med kursus eller efteruddannelse for lærere?
Seminarer.dk tilbyder en række kurser, uddannelser, gratis artikler og konsulentydelser til dig som er lærer. Vi har samlet det hele her på siden, så du let kan finde det indhold du søger.
Mange opholds- og bosteder må – selvom det på papiret ikke nødvendigvis er deres opgave – forholde sig til borgere med misbrugsproblematikker. Så hvordan kan du som en del af det pædagogiske personale forebygge og håndtere misbrug, så du og dine kollegaer kan nå i mål med handleplanerne – til gavn for både borgerne og jer?
Dét er omdrejningspunktet for dette kursus med Christopher Schmitz, klinisk behandler og leder af behandlingsstedet Komphash.
Han sørger for, at dine kompetencer bl.a. bliver skærpet gennem:
Viden om, hvorfor hash ikke er forenelig med realiserede handleplaner Indsigt i, hvordan afvikling af hashmisbrug er nøglen til afvikling af andre samtidige misbrug Forklaringen på, hvorfor klassiske løsninger på at tackle hashmisbruget ikke virker Viden om konkrete behandlingsværktøjer, der kan bruges forebyggende til at undgå misbrug på opholdsstedet, samt viden om hvordan behandlingsværkøjerne omsættes i og forstærker det pædagogiske arbejde Testede værktøjer til at passe på dig selv og (gen)finde energien i det pædagogiske arbejde5 ud af 6 stjerner
Få viden og redskaber til at tackle udfordrende adfærd. Oplev den anerkendte psykolog Bo Hejlskov Elvén, når han på denne inspirerende temadag sætter fokus på Low Arousal-tilgangen i det pædagogiske arbejde.
Bo Hejlskov beriger dig bl.a. med viden om og praksisnære redskaber til:
Hvorfor Low Arousal er en givende tilgang i arbejdet med børn Hvor den udfordrende adfærd hos børn stammer fra Hvordan du som fagperson formår at se bag om børnenes udfordrende adfærd Hvordan du, gennem Low Arousal-tilgangen, håndterer konflikter og finder holdbare løsningerFlere end 250 deltog på dagen sidste gang. Skal du med til juni 2024? Tilmeld dig og din arbejdsplads her på siden.
Spiseforstyrrelser kan bunde i en dyb længsel efter nærhed og omsorg fra andre mennesker. På dette kursus dykker vi derfor ned i omsorgshunger, spiseforstyrrelser og tilknytning.
Ved at deltage på dagen får du dine kompetencer skærpet gennem:
Nye perspektiver på opmærksomhedspunkter i forhold til spiseforstyrrelse, og hvorfor mennesker udvikler et forstyrret forhold til mad og krop Indsigt i, hvordan behandlere skaber det trygge rum til at udforske udfordringer med klienten Redskaber til at arbejde med følelsesregulering, behov og grænsesætning og selvmedfølelse hos klienten Brugbar viden om, hvordan tilknytningsteorien kan bruges som forklaringsmodel, og hvordan den kan inddrages i behandlingenDu kommer i fagligt stærkt selskab med Mia Beck Lichtenstein, professor og psykolog, samt Parnian Jarubi, recoverycoach.
6 ud af 6 stjerner
Fællesskaber har en stor betydning for børn og unges trivsel. Så hvordan arbejder du helt konkret med fælleskabsfremmende didaktik og pædagogik, der fremmer trivslen for børn og unge? Dét gør Tine Basse Fisker, ph.d. i pædagogisk psykologi, dig klogere på med kurset her.
På kursusdagen stiller vi skarpt på trivsel og tilhørsforhold, mistrivsel og fravær – både de teoretiske perspektiver bag symptomerne, men i lige så høj grad, hvilke konkrete tilgange, du kan anvende.
I løbet af dagen dykker du og de andre kursister bl.a. ned i:
Fællesskaber på godt og ondt Trivsel i tal Skærmbrug, trivsel og fællesskaber Fællesskabende pædagogik og didaktik Forskellen på at se børn og se MED børnMed fra kurset tager du også en idébank til forankring i din hverdag.
6 ud af 6 stjerner
– Understøt den helende proces gennem ophold, leg og bevægelse i naturen
Vores nye uddannelsesforløb, ledet af psykoterapeuterne Jette Rønn Smits og Inge Svane, udforsker, hvordan naturen kan være en transformerende kraft i helingsprocessen for børn og unge med traumer.
Deltagere vil:
Lære at anvende naturen til at hjælpe børn og unge med at regulere deres nervesystem og finde ro. Opnå færdigheder i at bruge leg og bevægelse i naturen som redskaber til at styrke børn og unges følelsesmæssige og fysiske velbefindende. Få indsigt i hvordan sociale relationer og fællesskaber kan understøtte helingsprocessen.Uddannelsen er skræddersyet til fagprofessionelle, der ønsker at integrere naturbaseret terapi i deres arbejde med traumatiserede børn og unge, og tilbyder praktiske øvelser samt teoretisk forståelse for naturens helende potentiale.
Søvn er grundstenen i vores sundhed og trivsel. Alligevel er den ofte et underbelyst område i diverse sundhedsfremmende indsatser – og dét på trods af, at mange mennesker har søvnudfordringer. Der er således brug for viden og redskaber til at hjælpe søvnen på vej, og det får du på dette forløb til søvnvejleder.
I spidsen for det står søvnkonsulenterne Birgit Ingemann Knudsen og Maja Bjerregaard Kubel Olesen, og de sørger for, at du:
Får grundlæggende viden om søvn Kan spotte søvnudfordringer Kan vejlede mennesker med søvnudfordringer – både på hold og individuelt – så deres livskvalitet øges markant Kan bruge søvndagbøger som et aktivt redskab Kan udregne søvnindeks og dermed dokumentere din indsatsInteresseret i at vide mere? Så læs med lige herunder
Tag en uddannelse i den metakognitive bølges terapiformer og få flere miniuddannelser i én.
På uddannelsen bliver du undervist i tredje bølge kognitiv adfærfdterapi og de metakognitive terapiformer Mindfulness, Compassion Focused Therapy og Acceptance and Commitment Therapy. Du får således flere miniuddannelser i én uddannelse.
På uddannelsen får du bl.a. undervisning i:
At arbejde med psykiske udfordringer ud fra en metakognitiv tilgang Hvordan du kan hjælpe mennesker med at bringe balance i deres affektsystemer Medfølelsesfokuseret terapi (CFT) og målrettede CFT-meditationer Mindfulness og mindfulnessmeditationer Acceptance and Commitment Therapy og psykologisk fleksibilitetHold 1 er udsolgt. Hold 2 og 3 er nu aktivt for 2024. Tilmeld dig her på siden.
Få en bedre forståelse af børns adfærd ved at se bag om den vha. Den Kognitive Færdighedsmodel. Med modellen kan du afdække, om der ligger kognitive udfordringer bag et barns adfærd, så du evt. kan hjælpe med at træne de kognitive færdigheder.
I løbet af dette 3-dages kursus opnår du bl.a.:
Viden om, hvorfor neuropsykologi og neuropædagogik er et givende afsæt i arbejdet med børn Viden om, hvordan du skaber et miljø i børnegruppen, som styrker børnenes kognitive udvikling Redskaber til, hvordan du kan se bag om barnets udfordrende adfærd og medtænke situationens krav Redskaber til at anvende Kompenseringsværktøjet, Udviklingsværktøjet og Vurderingsværktøjet Kendskab til Den Kognitive LæringskuffertDu kommer i skarpt selskab med psykologerne Jens Wilbrandt og Simon Wilbrandt.
5 ud af 6 stjerner
Lær fra fysioterapeut Pernille Thomsen og psykolog Charlotte Bjerregaard, og bliv certificeret bio-psyko-social børne-stressvejleder.
Efter stressvejleder uddannelsen vil du bl.a. kunne:
Spotte børn og unge, som reagerer med diverse stresssymptomer Forklare børn og unge om symptomer og løsninger på en letforståelig måde Afhjælpe noget af den stress, som det enkelte barn/den unge oplever og tale med barnet/den unge på en bedre mådeStressvejleder uddannelsen består af 4 digitale moduler, og de byder bl.a. på videooplæg med underviserne, redskaber til print, tests, refleksionsøvelser og praksiseksempler. Efter 4. modul er der desuden fysisk supervision.
Vi godkender din tilmelding hurtigst muligt, og du vil ofte have adgang inden for 1 arbejdsdag.
Varighed: 30+ timer. På dette unikke digitale ADHD uddannelsesforløb har du muligheden for at blive certificeret ADHD-vejleder af en af verdens førende eksperter inden for ADHD, Dr. Russell Barkley.
Tager du hele uddannelsen, får du ca. 30 timers undervisning fra Russell Barkley samt danske eksperter, bl.a. psykolog Bo Hejlskov Elvén og fysioterapeut Pernille Thomsen. Sammen bidrager de bl.a. med viden om:
ADHD’s indvirkning på de eksekutive funktioner Hvordan diagnosen påvirker børn, unge og voksnes livsvilkår Indsigt i de medicinske og psykosociale behandlingsmuligheder og deres effekt Komorbide lidelser Udviklingsforstyrrelsen SCT (Sluggish Cognitive Tempo)OBS: Du bliver certificeret ved at have gennemført minimum ét af valgmodulerne, overbygningsmodulet og have bestået eksamen.
Læs mere om den helt særlige uddannelse herunder. Udgivet: 01.12.2021
Varighed: ca. 2 timer. Dette modul om traumereaktioner hos børn og unge er udarbejdet i samarbejde med Danmarks førende ekspert inden for pædagogisk behandlingsarbejde med udsatte børn og unge, cand.psych.aut. Henriette Lieblein Misser.
Modulet omhandler børn og unges traumereaktioner og giver dig kompetencer til at kunne identificere, forstå og håndtere traumereaktioner hos børn og unge, når du møder dem.
Pris: 1100,- ekskl. moms. Du har adgang i 2 år fra købsdato.
Varighed: Ca. 2 timer
Digital kompetencepakke med 10 videooplæg. Køb adgang og kom i gang med det samme. Vi sender et link kort tid efter køb.
Se oplæg fra den fysiske læringsdag “Mellemformer – inkluderende pædagogik i skole og dagtilbud” og sæt fokus på mellemformer med Micki Sunesen, ph.d og inklusionsekspert, Nordic Learning samt Karin Lykke, dagtilbudsleder, Aarhus Kommune.
OBS: De digitale oplæg er optaget på læringsdagen om mellemformer afholdt november 2021.