Arbejder du med anbringelser af børn og unge, individuelle vurderinger, afgørelser og planlægning eller organisering af samvær? Så ved du, at det er et komplekst felt - både i forhold til den pædagogiske planlægning og de juridiske perspektiver.
Og så oplever du måske også – som mange andre – en høj grad af kompleksitet og uenighed i forhold til afgørelser om samvær og fastsættelse af omfang og indhold i samværet mellem børn og deres biologiske familie. I praksis kan det være udfordrende at vurdere om samværsordningerne er udviklingsfremmende, udviklingsforhindrende eller bare vedligeholdende.
Og hvordan kan du og dine kollegaer forbedre samværsordninger, som ikke fungerer godt nok, f.eks. gennem støtte til forældrene, plejefamilien eller til barnet?
På dette kursus præsenterer Henriette Misser dig for den nødvendige psykologiske viden for at kunne forstå de komplekse aspekter af samvær, som kan opstå i stort set alle faser af det anbragte barns liv.
Derudover får du konkrete redskaber og overbliksskabende skemaer, så du får en mere systematisk tilgang, når du foretager de nødvendige individuelle vurderinger.