Find dit næste kursus eller uddannelse herunder – der kommer nye arrangementer hver uge.
Vær med, når vi slår dørene op til en inspirerende dag med fokus på psykologisk tryghed i selskab med nogle af Danmarks førende eksperter på området. Oplev Christian Ørsted, Rikke Høgsted, Henrik Tingleff, Louise Dinesen, Vibeke Lunding-Gregersen, Jan Nielsen og Sarah Møller Lundberg.
Dagens oplæg dykker ned i:
Hvorfor psykologisk tryghed er så afgørende at etablere og opretholde Hvilke benspænd og faldgruber der er ift. at skabe psykologisk tryghed Hvordan du kan understøtte psykologisk tryghed fra individ- til team- og organisationsniveau200 har allerede tilmeldt sig – sørg for at sikre dig din plads i dag! Er I flere fra samme arbejdsplads, der skal med? Kontakt os for rabatmuligheder.
Få dybere kendskab til Low Arousal i teori og praksis, og lær, hvad compassion som tilgang og metode kan bidrage med i din praksis. Kurset forudsætter, at du har kendskab til og anvender Low Arousal i praksis – det kan f.eks. være, du har taget vores digitale kursus i Low Arousal eller tilsvarende.
Med afsæt i forskning om Low Arousal, følelser og adfærd samt compassion går vi – i selskab med cand.pæd. i pædagogisk psykologi Anne-Mette Sohn Jensen – et spadestik dybere for at forstå, hvordan du kan videreudvikle din praksis.
Du får udvidet dine kompetencer gennem:
Viden om den nyeste følelses- og arousalforskning Kendskab til hjernens behov for forudsigelighed, kroppens budget og affektive cirkel Viden om anvendelse af compassion som metode i praksis Viden om self-compassion, og om hvordan du passer på dig selv Redskaber til forebyggelse af høj arousal hos dig selv og borgerneSid med på denne kursusdag, hvor psykolog Camilla Bechsgaard belyser metoder og teknikker, du kan bruge i arbejdet med familiers konflikter og relationelle udfordringer, når et eller flere af familiemedlemmerne har traumer med i bagagen.
Som deltager lærer du bl.a. om:
Hvilke udfordringer der kan være i kontakten mellem barn og forældre Hvordan traumerne kan være med til at skabe store konflikter i rummet omkring familien, fx på et krisecenter, i en plejefamilie eller et på familiebehandlingscenter Hvad du kan gøre, når familiedynamikkerne og traumerne udfordrer samarbejdet og indsatserne med familierne Dig selv som en ressource i kontakten: Hvad er din egen dynamik og reaktion i relationen – og hvordan påvirker du selv situationen? Hvordan du kan være med ‘ufreden’: Det handler ikke om at kunne behandle traumerne i dette rum, men at se på, hvad vi kan gøre i et her-og-nu-perspektivBrug for at vide lidt mere om kurset? Så læs med herunder.
Få viden og redskaber, der hjælper dig med at forstå og hjælpe mennesker med psykoser – sid med på denne kursusdag med specialpsykolog Bjarke Rasmussen.
Når du deltager på dagen, får du bl.a.:
Redskaber til at rumme og navigere i den angst og mistillid, som psykosen kan medføre Viden om forskellige psykotiske tilstande, symptomer og “fænomener” Indsigt i, hvordan du inddrager mennesket bag diagnosen – for derigennem bedre at kunne nå, forstå og skabe et godt samarbejde Viden om, hvordan du kan arbejde med borgere i psykose. Hvad er godt at gøre? Og hvad skal du undgå at gøre?Nysgerrig på at vide mere om kurset? Så læs med herunder.
På grund af stor efterspørgsel har vi oprettet et ekstra hold i Hvidovre. Tilmeld dig her på siden.
Uanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Holdene i marts 2025 blev udsolgt. Skal du/I med på et af holdene senere på året, så tøv ikke for længe.
Kom med på en kursusdag, der sætter fokus på sansemodulerende teknikker til at berolige borgere, som har svært ved at bearbejde sanseindtryk.
Du bliver undervist af ergoterapeuterne, Rebekka Bondegaard og Charlotte Andersen, som i løbet af kurset bl.a. giver dig:
Viden om de mekanismer, som kan overstimulere og stresse nervesystemet Viden om, hvordan kropslige, beroligende og sansemodulerende teknikker kan påvirke trivsel Redskaber til at forebygge og håndtere stresstilstande som søvnforstyrrelser, tankemylder og spændinger Redskaber til at forebygge og nedtrappe konflikter Redskaber til at facilitere selvregulering og affektregulering hos borgernePå grund af stor efterspørgsel genudbyder vi dette kursus i 2025.
Barndomstraumer påvirker og hæmmer evnen til kontakt med én selv og andre og ligger som en skjult dimension bag mange psykiske lidelser og fysiske problemer i voksenlivet. Vær med på denne kursusdag, hvor psykolog Mehrak Lykkeberg stiller skarpt på udviklingstraumer, og hvordan de kommer til udtryk i voksenlivet. Hun gennemgår, hvordan du genkender traumereaktioner og støtter traumeramte voksne i deres udviklingsprocesser.
Med fra kurset får du:
Viden om udviklings-/tilknytningstraumer Viden om traumereaktioner som PTSD, kompleks PTSD og belastningsreaktion Indsigt i, hvordan du kan lære at genkende og forstå de måder, mennesker med udviklingstraumer ofte er i verden på – særligt i relationelle sammenhænge Introduktion til udvalgte metoder og deres tilgange til behandling af mennesker med traumereaktioner Viden om, hvordan du bedst møder og støtter personer med traumereaktioner, samt redskaber til håndtering af typiske traumereaktioner såsom forhøjet alarmberedskab, genoplevelser og dissociationNYE HOLD I 2025. Tilmeld dig her på siden.
En kursusdag om neuroaffektiv ledelse
Ønsker du at lære noget revolutionerende nyt om ledelse af mennesker? Så vær med på denne kursusdag, hvor ledelsescoach og psykoterapeut Peter Kofoed stiller skarpt på neuroaffektiv ledelse.
Med fra kurset tager du håndgribelige værktøjer, som både du og dine medarbejdere med det samme vil kunne mærke effekten af.
Foruden at blive klædt på med konkrete værktøjer, vil du på kurset:
Blive bevidst om dit personlige lederskab Få indblik i, hvordan dit eget nervesystem spiller sammen med dine medarbejderes, og hvordan en bevidsthed om det kan skærpe fundamentet for den psykologiske tryghed på arbejdspladsen/i dit team/din afdeling Lære at forstå dine egne og medarbejdernes neuroaffektive kompasser bedre Lære, hvordan du kan skabe mødeøjeblikke med dine medarbejdere, som fremmer udvikling og motivation hos dem Blive bevidst om din autoritet og måde at forvalte autoritet på Få konkret, praksisorienteret og forskningsbaseret viden om psykologi, biologi, neurologi og socialpsykologi, som vil give dig en bedre forståelse af dig selv som menneske og som leder
Bliv klogere på traumereaktioner hos nybagte forældre, spædbørn og småbørn op til 6 år – og lær at møde familierne fra et traumeinformeret perspektiv
På denne kursusdag får du viden og enkle redskaber til arbejdet med familier, der er mærket af overvældende hændelser eller traumer i graviditeten, barselsperioden og de første år af barnets liv.
Psykoterapeut og SE-traumeterapeut Maiken Bjerg samt jordemoder og SE-traumeterapeut Janni Ammitzbøll fører dig trygt gennem dagens program, hvor undervisningen er tilrettelagt, så der er en vekselvirkning mellem viden om traumer og tilgange til, hvordan familien genfinder deres ressourcer.
Med fra kurset får du:
Viden om traumeudløsende hændelser under graviditet, fødsel og barselsperiode Viden om traumesymptomer hos spædbørn og børn under 6 år Viden om beskyttende faktorer for forældre og barn Viden om, hvordan du via en traumeinformeret indsats understøtter barn og forældre i at komme ud af traumereaktionerneKurset henvender sig til dig, der arbejder med familier i graviditeten, barselsperiode og de første år af barnets liv.
Kom med på dette kursus, hvor du får indsigt i naturens positive indvirkning på vores krop og psyke, og lær at anvende evidensbaserede metoder til at fremme trivsel gennem naturbaserede aktiviteter.
Kurset kombinerer teori og praktiske øvelser og klæder dig på til at integrere naturen i dit daglige arbejde med sundhed og trivsel.
På kurset lærer du bl.a.:
At forstå naturens betydning for mental og fysisk sundhed gennem evolutionspsykologi og forskning Hvordan du planlægger aktiviteter, der styrker fællesskab og opmærksomhed i naturen Praktiske øvelser som sanseaktiviteter, opmærksomhedstræning og naturbaseret bevægelseFå viden og redskaber til at stå endnu stærkere i det komplekse arbejde med personlighedsforstyrrelser.
Sammen med Bjarke Rasmussen – autoriseret psykolog og specialpsykolog i psykiatri – har vi skabt dette kursus, som giver dig en styrket forståelse af personlighedsforstyrrelser og en grundlæggende indsigt i til, hvordan man kan håndtere mødet med disse mennesker med større faglig sikkerhed og psykologisk indsigt, så relationen og samspillet bliver bedre og mere trygt for både dig og din borger/patient.
Helt konkret giver kurset dig:
Forståelse af de bagvedliggende dynamikker ved personlighedsforstyrrelser Indsigt i forsvar og følelsesmæssige reaktionsmønstre hos mennesker med borderline, ængstelig-evasiv og tvangspræget personlighedsforstyrrelse Viden om tilknytning som nøgle til forståelse og faglig kontakt Kendskab til overføring, modoverføring og samspil Praksisnær træning i at analysere situationer, tilknytningsmønstre og forsvarsmekanismerVidste du, at tidlig kontakt og følelsesmæssig afstemning danner fundamentet for vores psykologiske udvikling, herunder evnen til mentalisering? Og at de processer ofte forløber anderledes hos neurodivergente?
Dét er omdrejningspunktet for denne kursusdag med Nadjia Tamechmecht fra Center for Mentalisering. Du lærer at:
Forstå sammenhængen mellem kontakt, følelsesmæssig afstemning, tilknytning og mentalisering Identificere, hvordan ”afvigelser” i de tidlige udviklingsprocesser viser sig i adfærd Tilpasse og udvikle pædagogiske indsatser målrettet neurodivergente Understøtte følelsesregulering og adfærdsudvikling i praksisFå mere at vide om dagen lige herunder
Få indblik i, hvordan oprindelige stammefolk i Amazonjunglen kan give din ledelse et skub i en ny retning. Antropolog Christian Groes viser, hvordan høvdinge engang skabte samhørighed, gensidig respekt og fælles løsninger – principper du kan bruge i dag.
På dette kursus går vi tæt på, hvordan du som leder kan få mere ud af dit team ved at skabe ægte tryghed, håndtere uenigheder konstruktivt og opbygge en arbejdsplads, hvor alle kan trives. Du får blandt andet:
Tilgange til at opbygge tillid Metoder til at tackle konflikter og rummelighed Indsigt i, hvordan du styrker motivation og arbejdsglædeForstå samvær fra barnets perspektiv, og få redskaber til at forbedre samværsordninger i anbringelsessager.
På dette kursus kommer du i selskab med cand.psych.aut. Henriette Lieblein Misser, som sørger for, at du bl.a. lærer om tilknytningsmønstre, kropshukommelse og kropslige reaktioner på traumer, ligesom hun går i dybden med samværskvalitet og giver dig indsigt i ny forskning om samvær.
Ved deltagelse på dette kursus får du både:
En fysisk kursusdag med Henriette Misser Et digitalt modul om samvær (ca. 3 timers varighed) Materialet ”Guide til samvær” i fysisk formLæs mere om kurset, og tilmeld dig her på siden.
Er du interesseret i blot at købe det digitale modul? Så læs mere om det digitale modul Samvær – pædagogisk planlægning og juridiske perspektiver.
Det kan være utrolig svært at opleve, at man ikke føler sig hjemme i sin krop, fordi den ikke stemmer overens med ens kønsidentitet.
Derfor byder vi inden for på dette kursus, hvor du som fagperson får viden og redskaber til at støtte mennesker, som står over for netop dén udfordring.
Du kommer i fagligt skarpt selskab med Zoltan Barkanyi, speciallæge i psykiatri og klinisk sexolog.
Han sørger for, at du bl.a. får:
Redskaber til at italesætte kønsidentiteten i dialog med dine borgere/patienter En styrket evne til at reflektere over betydningen af, hvordan kønsubehag kan påvirke et menneske, og hvordan du som fagperson kan hjælpe personen videre i sin proces Indsigt i de forskningsmæssige resultater på området Forståelse af de begreber, der bruges i forbindelse med transkønnethedNye datoer i 2025! Tilmeld dig her på siden.
Børns sansemotoriske udvikling har afgørende betydning for deres indlæring og trivsel. Som fagperson er det derfor vigtigt, at du kan spotte sansemotoriske udfordringer hos børn og træne deres sansemotoriske færdigheder.
Sammen med sansemotorisk konsulent, Mette Drescher Jensen, har vi derfor skabt denne kursusdag, hvor din faglige palet bliver udvidet med:
Redskaber til sansemotoriske tiltag – både som gruppeaktiviteter og som en overordnet tilgang i barnets hverdag Viden om det primære sansesystem og sanseintegration – og hvorfor disse aspekter har betydning for barnet i forhold til dets relationer Indsigt i samspillet mellem sanser, hjerne og krop Kompetencer til at identificere, hvilke primære sanser der har brug for at blive stimuleret og styrket Teori og praksis samlet i en fælles idébank som inspiration til initiativer og aktiviteter, der konkret kan implementeres i hverdagen med børneneNysgerrig på at vide mere? Så læs med lige herunder.
Få indsigt og praktiske redskaber til at støtte mennesker med udviklingshandicap i deres sorgproces og til at skabe trygge rammer for de svære samtaler om tab. Mange med udviklingshandicap bærer på en usynlig sorg over tab og adskillelser i hverdagen, og det kræver viden og forståelse at opdage og lindre denne sorg.
På dette kursus får du bl.a.:
Viden om, hvordan sorg opleves og udtrykkes hos mennesker med udviklingshandicap Praksisnære pædagogiske redskaber som OmSorgsplaner til samtale og støtte Indsigt i, hvordan du bedst vejleder og støtter pårørende i sorgDagens ekspert, hospitalspræst Line Rudbeck, vil guide dig i, hvordan du bedst støtter både borgerne og deres pårørende i deres sorgarbejde.
Tilmeld dig kurset, og bliv klædt på til at tage hul på de svære samtaler og støtte mennesker i sorg.
I det daglige arbejde inden for socialpædagogik og omsorgsfeltet er nærvær og omsorg to uundværlige elementer. Men disse nøglekvaliteter kan med tiden føre til omsorgstræthed og udbrændthed. Hvordan bevarer du din mentale og fysiske trivsel, så du kan fortsætte med at yde den bedste omsorg?
Oplev underviser Maja Pålsson, psykomotorisk terapeut og psykoterapeut MPF, på dette kursus dedikeret til at udforske og forstå de dybere lag af relationsarbejdet gennem en kombination af teori og praksis. Du får bl.a.:
Viden om kroppens intelligensformer gennem begrebet embodiment Konkrete metoder og øvelser til at afbalancere dit nervesystem og styrke dit nærvær Skærpede relationskompetencer i praksis Forståelse af dine egne reaktionsmønstre i mødet med borgeren Strategier til at styrke dit nærvær og undgå at blive følelsesmæssigt drænetTilmeld dig og dine kollegaer her på siden.
Få viden og redskaber til at skabe et inkluderende arbejdsmiljø, hvor I skaber stærke, innovative teams, fordi I både rummer neurotypiske og neurodivergente medarbejdere.
På kursusdagen lærer du fra Dorthe Mitens, som har speciale i ADHD og har været med til at udvikle en helhedsorienteret model til arbejdet med neurodiversitet.
Når du sidder med på kurset, får du styrket dine kompetencer gennem:
Indsigt i, hvad neurodiversitet indebærer, og hvordan det kommer til udtryk på arbejdspladsen Forståelse af individuelle styrker og udfordringer baseret på neurodivergent tænkning og erfaringer Inspiration til, hvordan små justeringer kan have en betydelig indvirkning på hele din arbejdsplads Viden om, hvorfor neurodivergente medarbejdere kan være mere sårbare over for stress, og hvordan negative spiraler kan forebygges Konkrete værktøjer til at skabe en inkluderende arbejdsplads gennem struktur, fleksibilitet og klar kommunikationUnges mistrivsel er et komplekst felt, og der er ikke ét enkelt svar på, hvorfor et stigende antal unge har det svært – ligesom der heller ikke er én løsning på mistrivslen.
Psykolog Maja Vain Gilbert peger dog på, at du som fagperson skal have øje for præstationskultur og de unges oplevelse af ikke at kunne leve op til den.
På dette kursus zoomer hun ind på utilstrækkelighedsfølelser og præstationskultur, og efter kurset har du nye tilgange til at skabe positiv forandring for de unge, bl.a. ved at kunne hjælpe dem med at opnå en større grad af livsmestring.
Undervejs lærer du bl.a. om:
Begrebet ”ny udsathed” og de unges forestillinger om normalitet og følelser som skyld og skam Sammenhængen mellem præstationskulturen og diagnosekulturen Hvordan du arbejder med præstationskulturen hos den enkelte unge Paradokset i at finde en balance – hvordan kan de unge følge med uden at overpræstere? Understøttelse af livsmestringFå redskaber til at forstå og forandre relationer – så de bliver mere givende og sunde
Hvorfor er det så svært for nogle mennesker at slippe behovet for at blive anerkendt af en bestemt person, selv når de gentagne gange har oplevet ikke at få den?
Hvad er årsagen i det hele taget til, at vi kan sidde fast i uhensigtsmæssige relationsmønstre, selvom vi ved bedre?
Det dykker vi ned i på dette kursus med psykoterapeut Henrik Prien i spidsen, hvorfra du bl.a. tager:
En dybere forståelse af forskellige tilknytningsmønstre og de udviklingsfaser, de grundlægges i Viden om kendetegn for de forskellige tilknytningsmønstre, så du kan genkende dem, når de træder frem Viden om og redskaber til at forstå og forandre utrygge tilknytningsmønstre Indblik i de selvbeskyttelsesfaktorer, som kan dukke op, når der arbejdes med så grundlæggende mønstre i menneskerSelvregulering er en særdeles vigtig kompetence, og derfor er det af stor betydning, at børn får den rette hjælp, når de er udfordret på evnen til selvregulering.
Vi tilbyder derfor dette givende kursus, hvor du bl.a. opnår:
Viden om, hvad selvregulering er – og hvorfor den har så stor betydning for børns trivsel, udviklingsbetingelser og sociale relationer Viden om reguleringsproblematikker, herunder en forståelse af, hvad der skal være til stede for, at et barn kan regulere sig selv Kendskab til, hvordan du understøtter barnets evne til selvregulering gennem konkrete lege og aktiviteter, herunder en introduktion til medieret læringserfaring Konkrete træningsteknikker og øvelser, der er lige til at tage med hjem og afprøveI spidsen for kurset står specialist i børneneuropsykologi Nanna Kruuse.
Barndomstraumer påvirker og hæmmer evnen til kontakt med én selv og andre og ligger som en skjult dimension bag mange psykiske lidelser og fysiske problemer i voksenlivet. Vær med på denne kursusdag, hvor psykolog Mehrak Lykkeberg stiller skarpt på udviklingstraumer, og hvordan de kommer til udtryk i voksenlivet. Hun gennemgår, hvordan du genkender traumereaktioner og støtter traumeramte voksne i deres udviklingsprocesser.
Med fra kurset får du:
Viden om udviklings-/tilknytningstraumer Viden om traumereaktioner som PTSD, kompleks PTSD og belastningsreaktion Indsigt i, hvordan du kan lære at genkende og forstå de måder, mennesker med udviklingstraumer ofte er i verden på – særligt i relationelle sammenhænge Introduktion til udvalgte metoder og deres tilgange til behandling af mennesker med traumereaktioner Viden om, hvordan du bedst møder og støtter personer med traumereaktioner, samt redskaber til håndtering af typiske traumereaktioner såsom forhøjet alarmberedskab, genoplevelser og dissociationNYE HOLD I 2025. Tilmeld dig her på siden.
Bliv klogere på traumereaktioner hos nybagte forældre, spædbørn og småbørn op til 6 år – og lær at møde familierne fra et traumeinformeret perspektiv
På denne kursusdag får du viden og enkle redskaber til arbejdet med familier, der er mærket af overvældende hændelser eller traumer i graviditeten, barselsperioden og de første år af barnets liv.
Psykoterapeut og SE-traumeterapeut Maiken Bjerg samt jordemoder og SE-traumeterapeut Janni Ammitzbøll fører dig trygt gennem dagens program, hvor undervisningen er tilrettelagt, så der er en vekselvirkning mellem viden om traumer og tilgange til, hvordan familien genfinder deres ressourcer.
Med fra kurset får du:
Viden om traumeudløsende hændelser under graviditet, fødsel og barselsperiode Viden om traumesymptomer hos spædbørn og børn under 6 år Viden om beskyttende faktorer for forældre og barn Viden om, hvordan du via en traumeinformeret indsats understøtter barn og forældre i at komme ud af traumereaktionerneKurset henvender sig til dig, der arbejder med familier i graviditeten, barselsperiode og de første år af barnets liv.
Få viden og redskaber, der hjælper dig med at forstå og hjælpe mennesker med psykoser – sid med på denne kursusdag med specialpsykolog Bjarke Rasmussen.
Når du deltager på dagen, får du bl.a.:
Redskaber til at rumme og navigere i den angst og mistillid, som psykosen kan medføre Viden om forskellige psykotiske tilstande, symptomer og “fænomener” Indsigt i, hvordan du inddrager mennesket bag diagnosen – for derigennem bedre at kunne nå, forstå og skabe et godt samarbejde Viden om, hvordan du kan arbejde med borgere i psykose. Hvad er godt at gøre? Og hvad skal du undgå at gøre?Nysgerrig på at vide mere om kurset? Så læs med herunder.
På grund af stor efterspørgsel har vi oprettet et ekstra hold i Hvidovre. Tilmeld dig her på siden.
Uanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Holdene i marts 2025 blev udsolgt. Skal du/I med på et af holdene senere på året, så tøv ikke for længe.
Kom med på en kursusdag, der sætter fokus på sansemodulerende teknikker til at berolige borgere, som har svært ved at bearbejde sanseindtryk.
Du bliver undervist af ergoterapeuterne, Rebekka Bondegaard og Charlotte Andersen, som i løbet af kurset bl.a. giver dig:
Viden om de mekanismer, som kan overstimulere og stresse nervesystemet Viden om, hvordan kropslige, beroligende og sansemodulerende teknikker kan påvirke trivsel Redskaber til at forebygge og håndtere stresstilstande som søvnforstyrrelser, tankemylder og spændinger Redskaber til at forebygge og nedtrappe konflikter Redskaber til at facilitere selvregulering og affektregulering hos borgernePå grund af stor efterspørgsel genudbyder vi dette kursus i 2025.
Hvordan sikrer du et trygt og givende relationsarbejde med mennesker, der bærer på et traume? Her kommer den traumebevidste tilgang ind i billedet, og det er netop den, du lærer at anvende på dette kursus.
Det er psykolog Camilla Bechsgaard, der står ved det faglige ror, og hun giver dig:
Et afsæt til at undgå retraumatisering og til at møde borgeren med anerkendelse og forståelse Redskaber til at styrke dit professionelle nærvær og egne reaktioner i mødet med borgeren Viden om, hvordan du arbejder traumebevidst, så du kan genkende traumereaktioner En konkret tilgang til at skabe tillid og tryghed hos mennesker med traumer Kendskab til traumers effekt på individetVil du vide mere om kurset? Så læs med herunder.
Kom med inden for på denne kursusdag med Louise Brückner Wiwe, specialist i neuropsykologi og psykopatologi, og få skærpet dine kompetencer til at se bag om diagnoser hos mennesker med udviklingshandicap og til at skabe et mere samlet billede af den enkelte borgers personlighed, kompetencer og livserfaringer.
I løbet af kurset bliver du bl.a. klædt på med:
Instrumenter til at få en bedre forståelse af borgere med udviklingshandicap Instrumenter til at håndtere og nedtrappe konflikter Viden om psykiatriske diagnoser, f.eks. ADHD, OCD og borderline, samt deres begrænsninger Viden om hjernen under udvikling, relationsdannelse, kognition og psykiatri Inspiration til at foretage årsagsanalyser og tilrettelægge mere individuelt tilpassede pædagogiske strategier, herunder kendskab til ”Boksmodellen”Bliv klædt på til at yde psykisk førstehjælp på din arbejdsplads, når der opstår akut belastning eller akkumuleret belastning.
Sammen med krisepsykolog Rikke Høgsted svinger vi dørene op til denne kursusdag, hvorfra du tager:
Viden om psykisk førstehjælp og lovgivningens krav Større forståelse af lederkollegaers og medarbejderes behov i krisesituationer Konkrete redskaber til hjælp og støtte Evnen til at handle i akutte situationer på en passende måde Øget tryghed i rollen som hjælper – og viden om, hvordan man også passer på hjælperne
Det er ofte kompliceret at arbejde med dobbeltdiagnoser, og det er afgørende, at du har den rette viden og metoder, så du kan understøtte en helhedsorienteret tilgang til mennesker med dobbeltdiagnoser.
Tag derfor med på dette kursus, hvor Zoltan Barkanyi, psykiater og ledende overlæge, sørger for, at du får:
Viden om dobbeltdiagnosens sammensatte udfordringer Kendskab til rusmiddelbrugets psykosomatiske effekter på borgeren Indsigt i relationsarbejdets betydning for udredningsprocessen Konkrete metoder til at arbejde samtaleteknisk og med den motiverende samtale i forhold til målgruppen Viden om vigtigheden af ikke at fordømme eller stigmatisere borgerenFå mere at vide om kursusdagen lige herunder
Hvert år oplever en lang række børn desværre, at en af deres nærtstående bliver syge eller dør. Når det sker, har de brug for trygge voksne, de kan læne sig op ad, og som forstår deres sorg.
Sammen med psykolog Martin Lytje inviterer vi dig derfor inden for på denne kursusdag, hvor du bliver klædt på til at kunne støtte børn i sorg og skabe tryghed i deres hverdag.
Der er to forskellige afholdelser af kurset for at sikre den størst mulige relevans for dit arbejde. Vælg derfor mellem afholdelsen målrettet arbejdet med små børn eller afholdelsen målrettet arbejdet med børn i skolealderen.
Vidste du, at tidlig kontakt og følelsesmæssig afstemning danner fundamentet for vores psykologiske udvikling, herunder evnen til mentalisering? Og at de processer ofte forløber anderledes hos neurodivergente?
Dét er omdrejningspunktet for denne kursusdag med Nadjia Tamechmecht fra Center for Mentalisering. Du lærer at:
Forstå sammenhængen mellem kontakt, følelsesmæssig afstemning, tilknytning og mentalisering Identificere, hvordan ”afvigelser” i de tidlige udviklingsprocesser viser sig i adfærd Tilpasse og udvikle pædagogiske indsatser målrettet neurodivergente Understøtte følelsesregulering og adfærdsudvikling i praksisFå mere at vide om dagen lige herunder
Psykologisk tryghed er en nødvendighed i teams og på arbejdspladser – især i mentalt krævende arbejde. Vi byder dig derfor inden for på denne kursusdag, hvor krisepsykolog Rikke Høgsted dykker ned i, hvordan du og dine kollegaer i praksis styrker den psykologiske tryghed.
I løbet af kursusdagen får du bl.a.:
Viden om, hvad psykologisk tryghed er og ikke er Viden om det fysiologiske grundlag for psykologisk tryghed, eftersom tryghed både bor i kroppen og sindet Indsigt i lederens rolle ift. psykologisk tryghed Viden om fejlkultur som læremester Masser af praktiske øvelserLyder det som noget for dig? Rul ned på siden for at læse mere om dagens indhold
Få 3 timer med viden og inspiration, når vi byder dig inden for til Faglig Formiddag om forebyggelse, opsporing og indsatser ift. medfødte rusmiddelskader.
Ved at sidde med får du:
Viden om medfødte rusmiddelskader, senfølger og epigenetiske påvirkninger Viden om henvisningsmulighederne, når du har en konkret bekymring for senfølger af rusmidler under graviditeten. Viden om vigtigheden af korrekt rusmiddelscreening og information om barnets eller den voksnes eksponeringshistorik Inspiration til et styrket tværfagligt samarbejde, vidensdeling, opsporing og inddragelse af børn og unge med senfølger fra graviditetenVed det faglige ror står socialrådgiver og stifter af Fremtidens børn, Michela Wedel.
Børns kognitive udvikling er afgørende for deres trivsel, læring og udvikling. Udviklingen af de eksekutive funktioner sker dog ikke af sig selv, men i samspillet med voksne, og på dette kursus lærer du derfor at spotte de eksekutive funktioner og understøtte udviklingen bedst muligt.
På kurset møder du børnepsykolog Simon Wilbrandt, som klæder dig på med:
Viden om, hvad eksekutive funktioner er, og hvorfor de er vigtige for børn Viden om, hvordan eksekutive funktioner skal medtænkes i de krav, vi som voksne sætter til børn – både i skolen og familien Indsigt i, hvordan du kan spotte børn med eksekutive udfordringer Metoder til, hvordan samspillet mellem dig og børn kan støtte udviklingen af deres eksekutive funktioner Indsigt i, hvordan man kan skabe en ramme, hvor barnet på egen hånd træner sine eksekutive færdigheder Metoder til, hvordan vi undgår, at eksekutive udfordringer står i vejen for anden udviklingHvordan kan du som fagperson møde og støtte mennesker, som oplever sorg i forbindelse med f.eks. alvorlig eller kronisk sygdom, traumatiske hændelser, handicap eller psykiske lidelser?
Det tager vi fat på, når vi slår dørene op til denne konference, som vi har skabt i samarbejde med Center for Sorg og Eksistens.
På konferencen kommer du i selskab med nogle af de førende eksperter inden for sorg og tab, og i løbet af dagen lærer du om:
Den integrative tilgang: En ny procesmodel for sorg og tab Hvordan du møder mennesker i sårbare livssituationer og kriser, hvor alt er forandret Ritualer som meningsfulde praksisser ved sorg og tab Eksistentielle perspektiver på sygdom og ulykke: Sorgen over at miste sig selv Hvordan du som fagperson kan møde børn hensigtsmæssigt, når de har en nærtstående, som er alvorligt syg Tilpasningsprocesser, sorgreaktioner og behov hos pårørende til ulykkesramteLær at forstå og træne dine borgeres kropssans – også kendt som den interoceptive sans – så de bedre kan mærke sig selv, tolke deres krops signaler og opnå ro i såvel krop som sind.
Det er ergoterapeut Charlotte Andersen, som på dette kursus stiller skarpt på interoception og bl.a. giver dig:
Viden om de 8 sansesystemer Indsigt i konsekvenserne af ubalance i sansesystemerne Kendskab til vagusnerven og dens forbindelse til den interoceptive sans Viden om hjernetræthed og hjernepauser Kompetencer til at træne sanserne og den interoceptive sans gennem sansemodulerende øvelser Kompetencer til at facilitere selvregulering og dæmpe et nervesystem i ubalanceNysgerrig på at vide mere? Så læs med herunder
Kom med inden for på denne kursusdag med Louise Brückner Wiwe, specialist i neuropsykologi og psykopatologi, og få skærpet dine kompetencer til at se bag om diagnoser hos mennesker med udviklingshandicap og til at skabe et mere samlet billede af den enkelte borgers personlighed, kompetencer og livserfaringer.
I løbet af kurset bliver du bl.a. klædt på med:
Instrumenter til at få en bedre forståelse af borgere med udviklingshandicap Instrumenter til at håndtere og nedtrappe konflikter Viden om psykiatriske diagnoser, f.eks. ADHD, OCD og borderline, samt deres begrænsninger Viden om hjernen under udvikling, relationsdannelse, kognition og psykiatri Inspiration til at foretage årsagsanalyser og tilrettelægge mere individuelt tilpassede pædagogiske strategier, herunder kendskab til ”Boksmodellen”Få viden og redskaber til at stå endnu stærkere i det komplekse arbejde med personlighedsforstyrrelser.
Sammen med Bjarke Rasmussen – autoriseret psykolog og specialpsykolog i psykiatri – har vi skabt dette kursus, som giver dig en styrket forståelse af personlighedsforstyrrelser og en grundlæggende indsigt i til, hvordan man kan håndtere mødet med disse mennesker med større faglig sikkerhed og psykologisk indsigt, så relationen og samspillet bliver bedre og mere trygt for både dig og din borger/patient.
Helt konkret giver kurset dig:
Forståelse af de bagvedliggende dynamikker ved personlighedsforstyrrelser Indsigt i forsvar og følelsesmæssige reaktionsmønstre hos mennesker med borderline, ængstelig-evasiv og tvangspræget personlighedsforstyrrelse Viden om tilknytning som nøgle til forståelse og faglig kontakt Kendskab til overføring, modoverføring og samspil Praksisnær træning i at analysere situationer, tilknytningsmønstre og forsvarsmekanismerVidste du, at tidlig kontakt og følelsesmæssig afstemning danner fundamentet for vores psykologiske udvikling, herunder evnen til mentalisering? Og at de processer ofte forløber anderledes hos neurodivergente?
Dét er omdrejningspunktet for denne kursusdag med Nadjia Tamechmecht fra Center for Mentalisering. Du lærer at:
Forstå sammenhængen mellem kontakt, følelsesmæssig afstemning, tilknytning og mentalisering Identificere, hvordan ”afvigelser” i de tidlige udviklingsprocesser viser sig i adfærd Tilpasse og udvikle pædagogiske indsatser målrettet neurodivergente Understøtte følelsesregulering og adfærdsudvikling i praksisFå mere at vide om dagen lige herunder
Forstå samvær fra barnets perspektiv, og få redskaber til at forbedre samværsordninger i anbringelsessager.
På dette kursus kommer du i selskab med cand.psych.aut. Henriette Lieblein Misser, som sørger for, at du bl.a. lærer om tilknytningsmønstre, kropshukommelse og kropslige reaktioner på traumer, ligesom hun går i dybden med samværskvalitet og giver dig indsigt i ny forskning om samvær.
Ved deltagelse på dette kursus får du både:
En fysisk kursusdag med Henriette Misser Et digitalt modul om samvær (ca. 3 timers varighed) Materialet ”Guide til samvær” i fysisk formLæs mere om kurset, og tilmeld dig her på siden.
Er du interesseret i blot at købe det digitale modul? Så læs mere om det digitale modul Samvær – pædagogisk planlægning og juridiske perspektiver.
Børns sansemotoriske udvikling har afgørende betydning for deres indlæring og trivsel. Som fagperson er det derfor vigtigt, at du kan spotte sansemotoriske udfordringer hos børn og træne deres sansemotoriske færdigheder.
Sammen med sansemotorisk konsulent, Mette Drescher Jensen, har vi derfor skabt denne kursusdag, hvor din faglige palet bliver udvidet med:
Redskaber til sansemotoriske tiltag – både som gruppeaktiviteter og som en overordnet tilgang i barnets hverdag Viden om det primære sansesystem og sanseintegration – og hvorfor disse aspekter har betydning for barnet i forhold til dets relationer Indsigt i samspillet mellem sanser, hjerne og krop Kompetencer til at identificere, hvilke primære sanser der har brug for at blive stimuleret og styrket Teori og praksis samlet i en fælles idébank som inspiration til initiativer og aktiviteter, der konkret kan implementeres i hverdagen med børneneNysgerrig på at vide mere? Så læs med lige herunder.
Unges mistrivsel er et komplekst felt, og der er ikke ét enkelt svar på, hvorfor et stigende antal unge har det svært – ligesom der heller ikke er én løsning på mistrivslen.
Psykolog Maja Vain Gilbert peger dog på, at du som fagperson skal have øje for præstationskultur og de unges oplevelse af ikke at kunne leve op til den.
På dette kursus zoomer hun ind på utilstrækkelighedsfølelser og præstationskultur, og efter kurset har du nye tilgange til at skabe positiv forandring for de unge, bl.a. ved at kunne hjælpe dem med at opnå en større grad af livsmestring.
Undervejs lærer du bl.a. om:
Begrebet ”ny udsathed” og de unges forestillinger om normalitet og følelser som skyld og skam Sammenhængen mellem præstationskulturen og diagnosekulturen Hvordan du arbejder med præstationskulturen hos den enkelte unge Paradokset i at finde en balance – hvordan kan de unge følge med uden at overpræstere? Understøttelse af livsmestringUanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Holdene i marts 2025 blev udsolgt. Skal du/I med på et af holdene senere på året, så tøv ikke for længe.
Hvordan bliver vores liv på godt og ondt påvirket af digitale teknologier? Og hvordan kan vi holde den digitale balance? Dét får du indblik i og redskaber til på denne inspirerende konference med nogle af de førende eksperter på området, nemlig Imran Rashid, Thomas Z. Ramsøy, Mikkel Flyverbom, Marie Brixtofte, David Madsen og Anette Prehn.
Journalist Thomas Skov fører dig godt igennem dagen, som giver dig:
Indblik i, hvordan det digitaliserede samfund påvirker hjernen, adfærd og mental sundhed Viden om de psykologiske mekanismer bag fastholdelsesdesign og digital afhængighed Perspektiver på digitaliseringens konsekvenser for børn og unges trivsel og udvikling Etisk og samfundsmæssig refleksion over teknologiens rolle og magt i vores liv Konkrete redskaber til at fremme digital balance – både personligt og professionelt Inspiration til, hvordan vi som samfund og individer kan tage aktivt medansvar for den digitale fremtidVil du have 1000 kroner i rabat? Så tilmeld dig inden 31/5-2025 kl. 23.59. Brug rabatkoden “HomoDigitalis” (uden citationstegn) i kurven, efter du har indtastet deltagerinformation.
Se også: Certificeret vejleder i digital sundhed
Børns kognitive udvikling er afgørende for deres trivsel, læring og udvikling. Udviklingen af de eksekutive funktioner sker dog ikke af sig selv, men i samspillet med voksne, og på dette kursus lærer du derfor at spotte de eksekutive funktioner og understøtte udviklingen bedst muligt.
På kurset møder du børnepsykolog Simon Wilbrandt, som klæder dig på med:
Viden om, hvad eksekutive funktioner er, og hvorfor de er vigtige for børn Viden om, hvordan eksekutive funktioner skal medtænkes i de krav, vi som voksne sætter til børn – både i skolen og familien Indsigt i, hvordan du kan spotte børn med eksekutive udfordringer Metoder til, hvordan samspillet mellem dig og børn kan støtte udviklingen af deres eksekutive funktioner Indsigt i, hvordan man kan skabe en ramme, hvor barnet på egen hånd træner sine eksekutive færdigheder Metoder til, hvordan vi undgår, at eksekutive udfordringer står i vejen for anden udviklingLær at forstå og træne dine borgeres kropssans – også kendt som den interoceptive sans – så de bedre kan mærke sig selv, tolke deres krops signaler og opnå ro i såvel krop som sind.
Det er ergoterapeut Charlotte Andersen, som på dette kursus stiller skarpt på interoception og bl.a. giver dig:
Viden om de 8 sansesystemer Indsigt i konsekvenserne af ubalance i sansesystemerne Kendskab til vagusnerven og dens forbindelse til den interoceptive sans Viden om hjernetræthed og hjernepauser Kompetencer til at træne sanserne og den interoceptive sans gennem sansemodulerende øvelser Kompetencer til at facilitere selvregulering og dæmpe et nervesystem i ubalanceNysgerrig på at vide mere? Så læs med herunder
Det er ofte kompliceret at arbejde med dobbeltdiagnoser, og det er afgørende, at du har den rette viden og metoder, så du kan understøtte en helhedsorienteret tilgang til mennesker med dobbeltdiagnoser.
Tag derfor med på dette kursus, hvor Zoltan Barkanyi, psykiater og ledende overlæge, sørger for, at du får:
Viden om dobbeltdiagnosens sammensatte udfordringer Kendskab til rusmiddelbrugets psykosomatiske effekter på borgeren Indsigt i relationsarbejdets betydning for udredningsprocessen Konkrete metoder til at arbejde samtaleteknisk og med den motiverende samtale i forhold til målgruppen Viden om vigtigheden af ikke at fordømme eller stigmatisere borgerenFå mere at vide om kursusdagen lige herunder
Vidste du, at tidlig kontakt og følelsesmæssig afstemning danner fundamentet for vores psykologiske udvikling, herunder evnen til mentalisering? Og at de processer ofte forløber anderledes hos neurodivergente?
Dét er omdrejningspunktet for denne kursusdag med Nadjia Tamechmecht fra Center for Mentalisering. Du lærer at:
Forstå sammenhængen mellem kontakt, følelsesmæssig afstemning, tilknytning og mentalisering Identificere, hvordan ”afvigelser” i de tidlige udviklingsprocesser viser sig i adfærd Tilpasse og udvikle pædagogiske indsatser målrettet neurodivergente Understøtte følelsesregulering og adfærdsudvikling i praksisFå mere at vide om dagen lige herunder
Uanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Holdene i marts 2025 blev udsolgt. Skal du/I med på et af holdene senere på året, så tøv ikke for længe.
Hvornår er et barns adfærd udtryk for en diagnose, og hvornår er den et resultat af opdragelsen – eller af begge dele? Det kan være svært at vurdere for dig som fagperson, og derfor har vi allieret os med cand.mag. og specialist i hjerneforskning Ann-Elisabeth Knudsen og psykolog Rikke Yde Tordrup.
På denne temadag sørger de for, at du får:
Viden om, hvordan du skelner mellem opvækstrelaterede og neurologiske udfordringer En introduktion til, hvilke pædagogiske tiltag der har en virkning, og som bringer barnet og børnegruppen i udvikling og trivsel Forståelse af forældrenes rolle og betydning for barnets adfærd – og redskaber til at møde forskelligartede forældrestile, herunder “markante forældre” Faglige input til forældreinvolvering og samarbejde: Hvordan tilgår vi forældre med store krav og stærke følelser på en konstruktiv og professionel måde – også når der opstår uenighed og konflikterLyder det som noget for dig?
Kom med inden for på denne kursusdag med Louise Brückner Wiwe, specialist i neuropsykologi og psykopatologi, og få skærpet dine kompetencer til at se bag om diagnoser hos mennesker med udviklingshandicap og til at skabe et mere samlet billede af den enkelte borgers personlighed, kompetencer og livserfaringer.
I løbet af kurset bliver du bl.a. klædt på med:
Instrumenter til at få en bedre forståelse af borgere med udviklingshandicap Instrumenter til at håndtere og nedtrappe konflikter Viden om psykiatriske diagnoser, f.eks. ADHD, OCD og borderline, samt deres begrænsninger Viden om hjernen under udvikling, relationsdannelse, kognition og psykiatri Inspiration til at foretage årsagsanalyser og tilrettelægge mere individuelt tilpassede pædagogiske strategier, herunder kendskab til ”Boksmodellen”Få viden og redskaber til at stå endnu stærkere i det komplekse arbejde med personlighedsforstyrrelser.
Sammen med Bjarke Rasmussen – autoriseret psykolog og specialpsykolog i psykiatri – har vi skabt dette kursus, som giver dig en styrket forståelse af personlighedsforstyrrelser og en grundlæggende indsigt i til, hvordan man kan håndtere mødet med disse mennesker med større faglig sikkerhed og psykologisk indsigt, så relationen og samspillet bliver bedre og mere trygt for både dig og din borger/patient.
Helt konkret giver kurset dig:
Forståelse af de bagvedliggende dynamikker ved personlighedsforstyrrelser Indsigt i forsvar og følelsesmæssige reaktionsmønstre hos mennesker med borderline, ængstelig-evasiv og tvangspræget personlighedsforstyrrelse Viden om tilknytning som nøgle til forståelse og faglig kontakt Kendskab til overføring, modoverføring og samspil Praksisnær træning i at analysere situationer, tilknytningsmønstre og forsvarsmekanismerUnges mistrivsel er et komplekst felt, og der er ikke ét enkelt svar på, hvorfor et stigende antal unge har det svært – ligesom der heller ikke er én løsning på mistrivslen.
Psykolog Maja Vain Gilbert peger dog på, at du som fagperson skal have øje for præstationskultur og de unges oplevelse af ikke at kunne leve op til den.
På dette kursus zoomer hun ind på utilstrækkelighedsfølelser og præstationskultur, og efter kurset har du nye tilgange til at skabe positiv forandring for de unge, bl.a. ved at kunne hjælpe dem med at opnå en større grad af livsmestring.
Undervejs lærer du bl.a. om:
Begrebet ”ny udsathed” og de unges forestillinger om normalitet og følelser som skyld og skam Sammenhængen mellem præstationskulturen og diagnosekulturen Hvordan du arbejder med præstationskulturen hos den enkelte unge Paradokset i at finde en balance – hvordan kan de unge følge med uden at overpræstere? Understøttelse af livsmestringHvornår er et barns adfærd udtryk for en diagnose, og hvornår er den et resultat af opdragelsen – eller af begge dele? Det kan være svært at vurdere for dig som fagperson, og derfor har vi allieret os med cand.mag. og specialist i hjerneforskning Ann-Elisabeth Knudsen og psykolog Rikke Yde Tordrup.
På denne temadag sørger de for, at du får:
Viden om, hvordan du skelner mellem opvækstrelaterede og neurologiske udfordringer En introduktion til, hvilke pædagogiske tiltag der har en virkning, og som bringer barnet og børnegruppen i udvikling og trivsel Forståelse af forældrenes rolle og betydning for barnets adfærd – og redskaber til at møde forskelligartede forældrestile, herunder “markante forældre” Faglige input til forældreinvolvering og samarbejde: Hvordan tilgår vi forældre med store krav og stærke følelser på en konstruktiv og professionel måde – også når der opstår uenighed og konflikterLyder det som noget for dig?
Sådan bliver dine egne personlige erfaringer og tilknytningsmønstre en ressource i faglig praksis. Gør plads i kalenderen, og deltag på dette kursus, hvor psykolog Sarah Daniel stiller skarpt på, hvordan den personlige historie med tilknytning indvirker på vores kompetencer og udfordringer som professionelle omsorgsgivere.
I løbet af kursusdagen opnår du:
Viden om, hvordan tilknytning og tilknytningsmønstre spiller ind i et arbejde, hvor omsorg indgår som en del af den professionelle opgave Inspiration til refleksion over, hvordan din egen tilknytningshistorie spiller ind i dit arbejde Indblik i, hvordan specifikke præferencer og tilbøjeligheder mht. tilknytning og omsorg giver specifikke muligheder og faldgruber i omsorgsarbejdet Input til, hvordan du kan indtænke denne dimension i måden, du tænker kollegafælleskab og ledelse i omsorgsarbejde Inspiration til måder at øge din egen ”langtidsholdbarhed” i omsorgsarbejde – og dermed undgå stress og omsorgstræthedEn tværfaglig dag om den trygge start på livet for ufødte og nyfødte børn.
Kom med til årets vigtige topmøde for dig, der arbejder med spædbørn, familier og gravide i udsatte positioner. Topmødet løber af stablen den 17. marts 2026 på Comwell H.C. Andersen Odense.
Næsten 200 deltog på topmødet i 2025. Skal du og din arbejdsplads med næste år? Tilmeld jer allerede nu her på siden.