Find dit næste kursus eller uddannelse herunder – der kommer nye arrangementer hver uge.
Vær med, når vi slår dørene op til dette givende kursus, hvor du lærer PLAY Project-metoden til brug i arbejdet med børn med udviklingsforstyrrelser, f.eks. ADHD og autisme.
Både forskning og årelange erfaringer viser, at en tidlig målrettet indsats centreret om leg gør en verden til forskel for udviklingen hos børn med udviklingsforstyrrelser.
Når du deltager på dagen, får du:
En gennemgang af PLAY Project-metoden med alle dens stadier, metoder og principper Viden om, hvordan legetræningen kan tilrettelægges – og hvilke teknikker der kan anvendes på de forskellige stadier Praktiske anvisninger på, hvordan legetræningen kan komme til at fungere som en del af det daglige arbejde, og hvordan det enkelte barn kan profitere af legetræning i hverdagen Indblik i, hvordan PLAY Project-metoden er blevet indført i to forskellige institutioner i DanmarkLæs mere om dagen og underviserne lige herunder.
OBS:
Ved vores afholdelse på Scandic Kolding tager vi udgangspunkt i Skovbrynet – en specialbørnehave for børn med autisme og andre udviklingsforstyrrelser i alderen 0-6 år
Ved vores afholdelse på Scandic Hvidovre tager vi udgangspunkt i Himmelev Behandlingstilbud – et døgn- og dagtilbud for børn og unge med autismespektrumforstyrrelser (alder 5-18 år)
Selvskadende adfærd og spiseforstyrrelser blandt børn og unge kan have fatale konsekvenser, og det er afgørende, at du som fagperson kan hjælpe dem. På denne kursusdag lærer du derfor om ”De Tre Principper”, som er et nyt psykologisk paradigme i Danmark, der kan hjælpe mennesker med at finde tilbage til deres indre styrke og balance – bl.a. når de selvskader eller har en spiseforstyrrelse.
Når du deltager på kurset, opnår du:
Viden om selvskade og spiseforstyrrelser Kendskab til risikoadfærd og redskaber til opsporing i forhold til at identificere selvskade og spiseforstyrrelser i et tidligt stadie Indføring i ”De Tre Principper” ift. selvskade og spiseforstyrrelse med fokus på hvordan vi altid – inde bag kaosset af tanker og følelser – er ok; at vores sind er stærkt og selvhelende Indblik i, hvordan du som fagprofessionel kan hjælpe og gøre en forskel ud fra forståelsen af ”De Tre Principper” Inspiration til, hvordan ”De Tre Principper” kan bruges med det samme i praksis og i kombination med opsporingsredskaberneVed det faglige ror står psykoterapeut Jane Ellegaard, som til daglig arbejder med børn og familier i Skanderborg Kommune.
Læs mere om kursusdagen lige herunder.
Alle hold er udsolgt. Vi arbejder på nye datoer. Skriv en mail til os på [email protected] og kom på venteliste.
Lær at passe endnu bedre på dig selv i din ledelse – og på dine medarbejdere – gennem brug af mentaltræningsprogrammet IRONMiND, som kan bruges forebyggende eller virke helende for dig, der allerede er under pres.
På denne kursusdag opnår du:
Viden om teorien bag IRONMiND-programmet, herunder: Resiliensforskningen og betydningen af resiliens for vores psyke Studier om menneskets psykiske sundhed og udvikling, herunder viden om hvordan vi skaber trivsel og glæde, og hvad der gør, at nogle klarer sig bedre end andre Indføring i de 8 faktorer i IRONMiND, der er baseret på forskningen bag positiv psykologi Praktisk indføring i en række konkrete øvelser, der er eksemplariske i forhold til at træne egen eller gruppers resiliensVed tilmelding til dette kursus får du 50 % på tilkøb af det digitale forløb ”Mental sundhed – opbygning af resiliens med IRONMiND” (normalpris kr. 3.495 ekskl. moms.). Det er et digitalt forløb, der kan understøtte din implementering af programmet i forhold til træning af egen og andres mentale sundhed. Tilvælges i kurven, når deltagere er indtastet.
Tag med på denne kursusdag med Marlene Jul Houmann, der dykker ned i behandlingsmetoden BBAUM i såvel teori som praksis. Efter kurset er du klar til at anvende BBAUM metoden i egen praksis og arbejde målrettet med at mindske adfærdsproblematikker og psykiske symptomer.
I løbet af BBAUM kurset lærer du bl.a.:
om forskellige årsager til adfærdsproblematikker set fra et fysisk, fysiologisk, psykologisk/relationelt og eksistentielt perspektiv at analysere årsager til adfærdssymptomer med udgangspunkt i det enkelte menneske og personens levede liv om de relationelle og kommunikative faktorer, der typisk medfører konflikter at udføre behandlingsmetoden BBAUM og sammensætte behandlingen til det enkelte menneske om behandlingseffekten – og hvordan den målesNye datoer i 2023 – nu med undervisning fra 09.00 til 17.00 (1 time mere end hidtil).
De første kurser blev udsolgt. Vi anbefaler at du booker din plads i god tid. Maks 24 deltagere pr. hold.
Kom med på denne kursusdag, hvor vi dykker ned i nogle af tidens tendenser, du som leder har gavn af at være opmærksom på og tænke ind i din personaleledelse, herunder ifm. motivationen af medarbejderne.
Med hjælp fra bl.a. ledelsesforsker Karsten Mellon, Birgit Bang, kontorchef i Esbjerg Kommune og Tanja Bjørn, HR-konsulent i Finansministeriets koncern sætter vi fokus på:
Det store spørgsmål om, hvordan du bedst leder dine medarbejdere Aktuelle begreber og tematikker i arbejdslivet, f.eks. vilde problemer (wicked problems), quiet quitting og psykologisk tryghed Medarbejderes engagement og fastholdelse – erfaringer fra kommuner Organisationspsykologiske perspektiver på medarbejdernes engagementGør plads i kalenderen, og tag med på dette kursus om de udfordringer, som mennesker med udviklingsforstyrrelser kan have, når det handler om at definere egen seksualitet og kønsidentitet.
I løbet af kurset bliver du bl.a. klædt på med:
Viden om den seksuelle udvikling hos neurotypiske mennesker og personer med en udviklingsforstyrrelse. Indsigt i, hvordan gruppedynamikker og fællesskaber er med til at definere børnenes/de unges seksualitet og kønsidentitet. Redskaber til at kunne tale om hhv. seksualitet og kønsidentitet; de bekymringer som er forbundet med, at kroppen forandrer sig; at opleve lystfølelse og at ønske kønskorrigerende behandling. En introduktion til, hvordan du som fagperson tæt på barnet/den unge bedst muligt kan inddrage og støtte forældre/netværk i dette arbejde.Nysgerrig på at vide mere? Så læs med herunder, hvor der er yderligere info.
Vær med, når vi slår dørene op til dette givende kursus, hvor du lærer PLAY Project-metoden til brug i arbejdet med børn med udviklingsforstyrrelser, f.eks. ADHD og autisme.
Både forskning og årelange erfaringer viser, at en tidlig målrettet indsats centreret om leg gør en verden til forskel for udviklingen hos børn med udviklingsforstyrrelser.
Når du deltager på dagen, får du:
En gennemgang af PLAY Project-metoden med alle dens stadier, metoder og principper Viden om, hvordan legetræningen kan tilrettelægges – og hvilke teknikker der kan anvendes på de forskellige stadier Praktiske anvisninger på, hvordan legetræningen kan komme til at fungere som en del af det daglige arbejde, og hvordan det enkelte barn kan profitere af legetræning i hverdagen Indblik i, hvordan PLAY Project-metoden er blevet indført i to forskellige institutioner i DanmarkLæs mere om dagen og underviserne lige herunder.
OBS:
Ved vores afholdelse på Scandic Kolding tager vi udgangspunkt i Skovbrynet – en specialbørnehave for børn med autisme og andre udviklingsforstyrrelser i alderen 0-6 år
Ved vores afholdelse på Scandic Hvidovre tager vi udgangspunkt i Himmelev Behandlingstilbud – et døgn- og dagtilbud for børn og unge med autismespektrumforstyrrelser (alder 5-18 år)
Selvom du og dine kollegaer elsker arbejdet med at drage omsorg for andre mennesker, kan det til tider være drænende, og I kan opleve omsorgstræthed. Så hvordan forebygger I bedst denne?
Dét dykker vi ned i på dette kursus, hvor du får fyldt den faglige rygsæk med viden og konkrete redskaber til forebyggelsesarbejdet af omsorgstræthed.
Som deltager på kurset opnår du således:
En dybere forståelse af begrebet og de risikofaktorer, der kan føre til omsorgstræthed Indsigt i og forståelse af betydningen af at have følelser med på arbejde – på godt og ondt Konkrete metoder og redskaber, du kan anvende i dit daglige forebyggelsesarbejde Refleksioner over, hvordan du som leder skal passe på dig selv, og hvordan du kan hjælpe dine medarbejdere med det sammeDeltag på denne kursusdag, og lær at hjælpe mennesker med autisme til bedre forståelse af sig selv og andre, og bliv samtidig endnu bedre til selv at se bag om adfærden hos mennesker med autisme.
Sammen med specialiseret autismekonsulent Nadjia Tamechmecht dykker vi på kurset ned i mentalisering som redskab i arbejdet på autismeområdet, og det betyder, at du i løbet af kurset:
Får en grundlæggende forståelse af mentaliseringsteorien og lærer, hvordan du anvender mentaliseringstilgange og -metoder i dit praktiske arbejde med mennesker med autisme Lærer, hvordan du i praksis selv optræder mere mentaliserende efter mentaliseringsmodellerne RAM og ÅBEN fra Mentaliseringsguiden for herigennem også at styrke borgerens mentaliseringsevne Lærer at se bag om og forstå – og derved møde – konfliktadfærd mentaliserende Bliver undervist i, hvordan du vedholdent støtter og styrker borgerens følelse og oplevelse af eget “jeg”, så du sammen med borgeren kan skabe en gensidig kontakt og en ægthed i relationenMetakognitiv terapi og angst: Angst kan være lammende og gøre hverdagen uoverskuelig, hvis den får for meget magt. På dette udbytterige kursus får du viden om metakognitiv terapi, som er en af de tilgange, der har vist sig effektiv mod angst.
På kurset er der særligt fokus på social og generaliseret angst. Når du deltager på kurset, opnår du bl.a:
Viden om metakognitive processer, der skaber, vedligeholder og evt. forstærker social angst En gennemgang af kognitivt opmærksomhedssyndrom (CAS) Konkrete og straks anvendelige metakognitive psykoterapeutiske redskaber ift. borgerarbejdet Anbefalinger til, hvad omgivelserne bør eller ikke bør gøre for at yde den bedste støtteHele vejen igennem kommer du i selskab med den dygtige underviser Linda Burlan Sørensen, som er specialist i metakognitiv terapi.
OBS: Halvdelen af pladserne er allerede solgt på hold 9. Vil du sikre sig en plads? Tilmeld dig og dine kolleger her på siden.
Deltag på denne inspirerende kursusdag, hvor vi bl.a. sætter fokus på sanseintegration, sunde samspil, børns neurologiske udvikling og deres adfærd.
Med fra kurset tager du:
Handlestrategier til børn, som reagerer anderledes på sensoriske stimuli end forventet Viden om, hvorfor sensorisk bearbejdning kan spænde ben for gode samspil Viden om hjerner, nervesystemer og relationers betydning for børns trivselHele kurset igennem kommer du i godt selskab med ergoterapeut Connie Nissen og psykoterapeut Malene Schiøtz.
Oplev den anerkendte psykolog Bo Hejlskov Elvén, når han på denne inspirerende temadag sætter fokus på Low Arousal-tilgangen i det pædagogiske arbejde.
Bo Hejlskov beriger dig bl.a. med viden om og praksisnære redskaber til:
Hvorfor Low Arousal er en givende tilgang i arbejdet med børn Hvor den udfordrende adfærd hos børn stammer fra Hvordan du som fagperson formår at se bag om børnenes udfordrende adfærd Hvordan du, gennem Low Arousal-tilgangen, håndterer konflikter og finder holdbare løsningerFlere end 100 har allerede tilmeldt sig dagen. Skal du og din arbejdsplads også med? Tilmeld jer her på siden.
Mange børn og unge bruger i dag en stor del af deres vågne timer foran en skærm, men hvordan påvirker skærmene egentlig deres trivsel, udvikling og livsduelighed? Netop dét får du viden om på dette kursus, som psykolog Nicola Nyhave står i spidsen for.
Som deltager på kurset bliver du mere konkret klædt på med:
Viden om, hvordan krop og psyke gensidigt påvirker hinanden, og hvad der skaber det bedste grundlag for sundhed og trivsel hos mennesker Viden om sociale medier, FOMO og andre skærmfænomener, og hvordan de påvirker børn og unges sundhed, trivsel, udviklingsmuligheder og livsduelighed Indblik i, hvorfor det er vigtigt, at du, som fagperson, bidrager til at skabe en bedre balance mellem det analoge og det digitale i børn og unges liv – og inspiration til at gøre det Indblik i, hvorfor det er vigtigt, at du bygger solide stilladser omkring børn og unge og tør være en tydelig rollemodel i en verden i hastig forandringLyst til at vide mere? Så skal du bare læse med lige herunder.
At blive forælder til et barn med særlige behov fører ofte mange svære følelser med sig – f.eks. skyld og skam – og hverdagen kan stå på udfordrende situationer.
Som fagprofessionel er det vigtigt, at du kan navigere i forældrenes følelser og behov, og det får du styrket dine kompetencer til på denne kursusdag med Annette Due Madsen, psykolog og familieterapeut, samt Christian Juul Busch, tidligere hospitalspræst .
På dagen opnår du bl.a.:
Viden om den modsatte separationsproces og de ambivalente følelser, som forældre til handicappede børn ofte skal gennemgå Viden om, hvad forældre til børn med særlige behov ofte har brug for i deres kontakt med alle ”systemerne”, herunder kommune, sundhedsvæsen, pædagoger, lærere, aflastningspersonale osv. Praksisnære redskaber til, hvordan du som professionel bedst møder de forældre, der har børn med særlige behov, og hvordan du rummer forældrenes eventuelle frustrationer eller vrede Viden om, hvordan du taler meningsfuldt med forældre om skyldfølelse og skam uden at forøge eller negligere skyldfølelsen Viden om, hvordan du hjælper forældrene med at skabe en god og nyttig narrativ ramme for deres særlige fortællingHvordan skaber du som leder, HR-medarbejder o.l. en endnu mere åben og rummelig arbejdsplads, hvor der er plads til det svære, og medarbejdernes trivsel dermed bliver øget? Dét stiller vi skarpt på med dette kursus, hvor du får din faglige rygsæk fyldt med:
En dybere forståelse af begrebet reflekteret åbenhed, og hvordan du kan bruge denne åbenhed til at modvirke stress og udbrændthed og fremme en mere åben, inkluderende kultur på din arbejdsplads Konkrete redskaber til en anerkendende tilgang til den svære samtale med dine medarbejdere, som kan vende tabu til trivsel for den enkelte og arbejdspladsen Konkrete redskaber til, hvordan du i det organisatoriske setup arbejder med inklusion og åbenhed omkring det, dine medarbejdere hver især bringer med sig Refleksioner om dit værdigrundlag som leder, som kan gøre dig mere tydelig som beslutningstagerNysgerrig på at vide mere? Så læs med lige herunder.
Med dette interessante kursus opnår du bl.a. indsigt i teorien bag stemmehøring, introduktion til Maastricht-interviewet og viden om, hvordan du hjælper borgere med at håndtere og acceptere stemmerne. Du bliver undervist af Trevor Eyles, som i 20 år har arbejdet i socialpsykiatrien i Aarhus, bl.a. med at facilitere stemmehørergrupper. Desuden fortæller Michael Cidlik sin inspirerende historie om livet som stemmehører.
Vil du vide endnu mere om Stemmehøring?
Se vores Uddannelse som stemmehørerfacilitator. Her bliver du også undervist af Trevor Eyles og Michael Cidlik.
Selvkontrol er en vigtig evne at mestre, da forskning bl.a. har vist, at den har betydning for, hvordan vi klarer os i livet, f.eks. med hensyn til uddannelse, relationer og trivsel.
Det er derfor vigtigt, at du som fagperson kan hjælpe med at styrke børns selvkontrol. Og det opnår du kompetencer til på dette kursus, hvor du bl.a. får:
Viden om, hvordan selvkontrol udvikles – herunder hvordan denne udvikling forstyrres, og hvad vi ved om de konsekvenser, der er forbundet med dette Viden om, hvilke gevinster der er forbundet med at arbejde med selvkontrol Viden om, hvordan du håndterer selvkontrol hos forskellige typer af børn Mulighed for at afprøve selvregulering gennem leg og øvelse Mulighed for at afprøve samtaleteknikker med fokus på de mikroprocesser, der er afgørende for, at barnet i relationen oplever evnen til selvfornemmelse og selvreguleringKursusdagen henvender sig til dig, der arbejder med børn i børnehavealderen og i indskolingen.
Læs mere lige herunder.
Mennesker med borderline kan – vha. en mentaliseringsbaseret tilgang – blive bedre til at forstå egen og andres adfærd. Vær med på denne kursusdag, hvor psykolog, Nana Lund Nørgaard, stiller skarpt på netop borderline og mentalisering.
Med fra kurset får du bl.a.:
Viden om diagnosen emotionel ustabil personlighedsstruktur, borderline type Viden om mentalisering Indsigt i, hvordan du kan lære at genkende og forstå de prototypiske måder, mennesker med borderline ofte er i verden på (præ-mentaliseringsformer) Redskaber til kommunikation, herunder viden om, hvordan du kan forsøge at møde mennesker med borderline på en hjælpsom mådeDe tidligere hold blev hurtigt udsolgt, så vent ikke for længe med at tilmelde dig 2023-holdene.
Tag med på denne kursusdag med Marlene Jul Houmann, der dykker ned i behandlingsmetoden BBAUM i såvel teori som praksis. Efter kurset er du klar til at anvende BBAUM metoden i egen praksis og arbejde målrettet med at mindske adfærdsproblematikker og psykiske symptomer.
I løbet af BBAUM kurset lærer du bl.a.:
om forskellige årsager til adfærdsproblematikker set fra et fysisk, fysiologisk, psykologisk/relationelt og eksistentielt perspektiv at analysere årsager til adfærdssymptomer med udgangspunkt i det enkelte menneske og personens levede liv om de relationelle og kommunikative faktorer, der typisk medfører konflikter at udføre behandlingsmetoden BBAUM og sammensætte behandlingen til det enkelte menneske om behandlingseffekten – og hvordan den målesNye datoer i 2023 – nu med undervisning fra 09.00 til 17.00 (1 time mere end hidtil).
De første kurser blev udsolgt. Vi anbefaler at du booker din plads i god tid. Maks 24 deltagere pr. hold.
Mennesker med borderline kan – vha. en mentaliseringsbaseret tilgang – blive bedre til at forstå egen og andres adfærd. Vær med på denne kursusdag, hvor psykolog, Nana Lund Nørgaard, stiller skarpt på netop borderline og mentalisering.
Med fra kurset får du bl.a.:
Viden om diagnosen emotionel ustabil personlighedsstruktur, borderline type Viden om mentalisering Indsigt i, hvordan du kan lære at genkende og forstå de prototypiske måder, mennesker med borderline ofte er i verden på (præ-mentaliseringsformer) Redskaber til kommunikation, herunder viden om, hvordan du kan forsøge at møde mennesker med borderline på en hjælpsom mådeDe tidligere hold blev hurtigt udsolgt, så vent ikke for længe med at tilmelde dig 2023-holdene.
Tag med på denne kursusdag med Marlene Jul Houmann, der dykker ned i behandlingsmetoden BBAUM i såvel teori som praksis. Efter kurset er du klar til at anvende BBAUM metoden i egen praksis og arbejde målrettet med at mindske adfærdsproblematikker og psykiske symptomer.
I løbet af BBAUM kurset lærer du bl.a.:
om forskellige årsager til adfærdsproblematikker set fra et fysisk, fysiologisk, psykologisk/relationelt og eksistentielt perspektiv at analysere årsager til adfærdssymptomer med udgangspunkt i det enkelte menneske og personens levede liv om de relationelle og kommunikative faktorer, der typisk medfører konflikter at udføre behandlingsmetoden BBAUM og sammensætte behandlingen til det enkelte menneske om behandlingseffekten – og hvordan den målesNye datoer i 2023 – nu med undervisning fra 09.00 til 17.00 (1 time mere end hidtil).
De første kurser blev udsolgt. Vi anbefaler at du booker din plads i god tid. Maks 24 deltagere pr. hold.