Find dit næste kursus eller uddannelse herunder – der kommer nye arrangementer hver uge.
Denne uddannelse kvalificerer dig til at anvende kognitiv adfærdsterapi, som er én af de mest evidensbaserede og effektive metoder til behandling af psykiske og psykosociale problemstillinger.
Uddannelsen er udviklet i samarbejde med cand.psych.aut. Anne Dorthe Hasholt og består af to semestre, så du selv kan bestemme din uddannelses varighed og faglige dybde.
Når du sidder med på uddannelsen, får du bl.a.:
Indføring i kognitiv adfærdsterapis teori, strømninger og terapeutiske metoder Viden om kognitionspsykologi og neuropsykologi Træning i kognitive metoder, bl.a. kognitiv analyse og omstrukturering Øvelse i at agere i den særlige rolle som kognitiv facilitatorHvert semester indeholder ca. 40 timers undervisning fordelt på fysiske og digitale kursusdage.
Tag en tur rundt på siden her, hvor du finder mere info om uddannelsens indhold, opbygning og underviser.
Bliv certificeret børne- og ungecoach – og styrk dit arbejde med børn i mistrivsel.
Flere og flere børn og unge kæmper med angst, lavt selvværd, skolevægring og følelsesmæssige udfordringer. Som fagperson står du ofte midt i det – men mangler måske konkrete redskaber, der virker i praksis?
På denne certificerede uddannelse lærer du at føre professionelle samtaler med børn og unge med afsæt i metakognitiv terapi og ACT.
Du får:
Praksisnære værktøjer til at støtte børn og unge i mistrivsel
Metoder til at arbejde med både barnet og dets forældre
Indsigt i, hvordan tanker og adfærd hænger sammen
En certificering, der styrker både din faglighed og din selvtillid
Uddannelsen består af 4 moduler fordelt på 12 dage og ledes af to erfarne undervisere: Betina Buono og Charlotte Holm, begge certificerede psykoterapeuter med speciale i børn og unge.
Tilmeld dig næste hold og gør en reel forskel i børns liv.
Søvn er grundstenen i vores sundhed og trivsel. Alligevel er den ofte et underbelyst område i diverse sundhedsfremmende indsatser – og dét på trods af, at mange mennesker har søvnudfordringer. Der er således brug for viden og redskaber til at hjælpe søvnen på vej, og det får du på dette forløb til søvnvejleder.
I spidsen for det står søvnkonsulenterne Birgit Ingemann Knudsen og Maja Bjerregaard Kubel Olesen, og de sørger for, at du:
Får grundlæggende viden om søvn Kan spotte søvnudfordringer Kan vejlede mennesker med søvnudfordringer – både på hold og individuelt – så deres livskvalitet øges markant Kan bruge søvndagbøger som et aktivt redskab Kan udregne søvnindeks og dermed dokumentere din indsatsTilmeld dig næste ledige hold og vær med til at skabe en mærkbar forskel for trivslen.
Hvordan sikrer du et trygt og givende relationsarbejde med mennesker, der bærer på et traume? Her kommer den traumebevidste tilgang ind i billedet, og det er netop den, du lærer at anvende på dette kursus.
Det er psykolog Camilla Bechsgaard, der står ved det faglige ror, og hun giver dig:
Et afsæt til at undgå retraumatisering og til at møde borgeren med anerkendelse og forståelse Redskaber til at styrke dit professionelle nærvær og egne reaktioner i mødet med borgeren Viden om, hvordan du arbejder traumebevidst, så du kan genkende traumereaktioner En konkret tilgang til at skabe tillid og tryghed hos mennesker med traumer Kendskab til traumers effekt på individetVil du vide mere om kurset? Så læs med herunder.
Barndomstraumer påvirker og hæmmer evnen til kontakt med én selv og andre og ligger som en skjult dimension bag mange psykiske lidelser og fysiske problemer i voksenlivet. Vær med på denne kursusdag, hvor psykolog Mehrak Lykkeberg stiller skarpt på udviklingstraumer, og hvordan de kommer til udtryk i voksenlivet. Hun gennemgår, hvordan du genkender traumereaktioner og støtter traumeramte voksne i deres udviklingsprocesser.
Med fra kurset får du:
Viden om udviklings-/tilknytningstraumer Viden om traumereaktioner som PTSD, kompleks PTSD og belastningsreaktion Indsigt i, hvordan du kan lære at genkende og forstå de måder, mennesker med udviklingstraumer ofte er i verden på – særligt i relationelle sammenhænge Introduktion til udvalgte metoder og deres tilgange til behandling af mennesker med traumereaktioner Viden om, hvordan du bedst møder og støtter personer med traumereaktioner, samt redskaber til håndtering af typiske traumereaktioner såsom forhøjet alarmberedskab, genoplevelser og dissociationHvert år oplever en lang række børn desværre, at en af deres nærtstående bliver syge eller dør. Når det sker, har de brug for trygge voksne, de kan læne sig op ad, og som forstår deres sorg.
Sammen med psykolog Martin Lytje inviterer vi dig derfor med på denne kursusdag, hvor du bliver klædt på til at kunne støtte børn i sorg og skabe tryghed i deres hverdag.
Der er 2 forskellige afholdelser af kurset: En målrettet arbejdet med små børn (0-6 år) og en målrettet arbejdet med skolebørn (6-16 år).
Uanset, hvilken afholdelse du vælger, er du sikret:
Konkrete redskaber til at støtte børn i sorg – både i samtaler og i hverdagen En større forståelse af børns sorgreaktioner – tilpasset alder og aldersbestemte behov Indsigt i trygge samtaler om svære emner: Sådan taler du åbent, ærligt og nænsomt om sygdom og død Indblik i moderne sorgteori, f.eks. Tosporsmodellens relevans for børn og nyere forskning Øvelser og cases, der styrker din faglige selvtillid og handlekraftHvornår er et barns adfærd udtryk for en diagnose, og hvornår er den et resultat af opdragelsen – eller af begge dele? Det kan være svært at vurdere for dig som fagperson, og derfor har vi allieret os med cand.mag. og specialist i hjerneforskning Ann-Elisabeth Knudsen og psykolog Rikke Yde Tordrup.
På denne temadag sørger de for, at du får:
Viden om, hvordan du skelner mellem opvækstrelaterede og neurologiske udfordringer En introduktion til, hvilke pædagogiske tiltag der har en virkning, og som bringer barnet og børnegruppen i udvikling og trivsel Forståelse af forældrenes rolle og betydning for barnets adfærd – og redskaber til at møde forskelligartede forældrestile, herunder “markante forældre” Faglige input til forældreinvolvering og samarbejde: Hvordan tilgår vi forældre med store krav og stærke følelser på en konstruktiv og professionel måde – også når der opstår uenighed og konflikterLyder det som noget for dig? Selvom kurset først afholdes i 2026, så ryger pladserne hurtigt. Vil du sikre dig en plads i starten af 2026, så tilmeld dig nu her på siden.
Oplever du børn og unge, der har svært ved at holde fokus, lytte eller gennemføre opgaver? Og vil du have viden og redskaber til at forstå, hvornår der er tale om en almindelig forstyrrelse af opmærksomheden kontra en egentlig opmærksomhedsforstyrrelse som f.eks. ADHD/ADD?
Så kom med på dette praksisnære kursus, hvor du bliver klædt på med:
En grundlæggende forståelse af opmærksomhed som kognitiv funktion Redskaber til at undersøge, hvad der kan forstyrre opmærksomheden – og hvordan en sådan forstyrrelse kan komme til udtryk Inspiration til at genetablere kontrollen over opmærksomheden Indblik i den svære skelnen mellem den hyppigt forstyrrede opmærksomhed og en egentlig opmærksomhedsforstyrrelse/diagnose Viden om, hvem du rækker ud til – og hvornår det er relevant at overveje behov for yderligere hjælpDagen igennem kommer du i skarpt selskab med speciallæge i børne- og ungdomspsykiatri Tine Skipper Vesterby.
Psykologisk tryghed er en nødvendighed i teams og på arbejdspladser – især i mentalt krævende arbejde. Vi byder dig derfor inden for på denne kursusdag, hvor krisepsykolog Rikke Høgsted dykker ned i, hvordan du og dine kollegaer i praksis styrker den psykologiske tryghed.
I løbet af kursusdagen får du bl.a.:
Viden om, hvad psykologisk tryghed er og ikke er Viden om det fysiologiske grundlag for psykologisk tryghed, eftersom tryghed både bor i kroppen og sindet Indsigt i lederens rolle ift. psykologisk tryghed Viden om fejlkultur som læremester Masser af praktiske øvelserLyder det som noget for dig? Rul ned på siden for at læse mere om dagens indhold
Få 3 timer med viden og inspiration, når vi byder dig inden for til Faglig Formiddag om forebyggelse, opsporing og indsatser ift. medfødte rusmiddelskader.
Ved at sidde med får du:
Viden om medfødte rusmiddelskader, senfølger og epigenetiske påvirkninger Viden om henvisningsmulighederne, når du har en konkret bekymring for senfølger af rusmidler under graviditeten. Viden om vigtigheden af korrekt rusmiddelscreening og information om barnets eller den voksnes eksponeringshistorik Inspiration til et styrket tværfagligt samarbejde, vidensdeling, opsporing og inddragelse af børn og unge med senfølger fra graviditetenVed det faglige ror står socialrådgiver og stifter af Fremtidens børn, Michela Wedel.
Styrk din forståelse af samvær – med fokus på barnets perspektiv
Dette kursus giver dig faglig viden og konkrete redskaber til at vurdere og forbedre samværsordninger i anbringelsessager. Med afsæt i nyeste forskning og psykologisk teori sætter vi fokus på, hvad der skaber kvalitet i samvær – set gennem barnets øjne.
Underviser er cand.psych.aut. Henriette Lieblein Misser, som guider dig gennem centrale emner som:
Tilknytningsmønstre og deres betydning for samvær
Kropshukommelse og kropslige reaktioner på traumer
Vurdering og styrkelse af samværskvalitet
Du får:
En fysisk kursusdag med Henriette Lieblein Misser
Et digitalt modul om samvær (ca. 3 timers varighed)
Guiden “Guide til samvær” i trykt udgave
Den samlede værdi af indhodet: 4.730 kr. ekskl. moms. Din samlede pris: Kun 3.495 kr. ekskl. moms.
Tilmeld dig nu og få ny indsigt, du kan bruge direkte i dit arbejde.
Børns sansemotoriske udvikling har afgørende betydning for deres indlæring og trivsel. Som fagperson er det derfor vigtigt, at du kan spotte sansemotoriske udfordringer hos børn og træne deres sansemotoriske færdigheder.
Sammen med sansemotorisk konsulent, Mette Drescher Jensen, har vi derfor skabt denne kursusdag, hvor din faglige palet bliver udvidet med:
Redskaber til sansemotoriske tiltag – både som gruppeaktiviteter og som en overordnet tilgang i barnets hverdag Viden om det primære sansesystem og sanseintegration – og hvorfor disse aspekter har betydning for barnet i forhold til dets relationer Indsigt i samspillet mellem sanser, hjerne og krop Kompetencer til at identificere, hvilke primære sanser der har brug for at blive stimuleret og styrket Teori og praksis samlet i en fælles idébank som inspiration til initiativer og aktiviteter, der konkret kan implementeres i hverdagen med børneneNysgerrig på at vide mere? Så læs med lige herunder.
Børns kognitive udvikling er afgørende for deres trivsel, læring og udvikling. Udviklingen af de eksekutive funktioner sker dog ikke af sig selv, men i samspillet med voksne, og på dette kursus lærer du derfor at spotte de eksekutive funktioner og understøtte udviklingen bedst muligt.
På kurset møder du børnepsykolog Simon Wilbrandt, som klæder dig på med:
Viden om, hvad eksekutive funktioner er, og hvorfor de er vigtige for børn Viden om, hvordan eksekutive funktioner skal medtænkes i de krav, vi som voksne sætter til børn – både i skolen og familien Indsigt i, hvordan du kan spotte børn med eksekutive udfordringer Metoder til, hvordan samspillet mellem dig og børn kan støtte udviklingen af deres eksekutive funktioner Indsigt i, hvordan man kan skabe en ramme, hvor barnet på egen hånd træner sine eksekutive færdigheder Metoder til, hvordan vi undgår, at eksekutive udfordringer står i vejen for anden udviklingSkab en bedre hverdag for børnene med din nye viden om eksekutive funktioner. Tilmeld dig et hold med det samme.
Føler du dig ofte presset, overbelastet eller mentalt på overarbejde? Glemmer du at holde pauser, eller har du måske helt opgivet dem?
Så er denne kursusdag for dig. Du får en inspirerende og lavpraktisk dag med to stærke formidlere inden for arbejdstrivsel og mental sundhed: Pia Hauge og Mads Hyldig. Gennem oplæg, øvelser og refleksion får du konkrete redskaber til at skabe en mere balanceret og bæredygtig arbejdsdag – med ro i hovedet og energi i kroppen.
Samlet udbytte for dig og din arbejdsplads:
Mindre stress og tankemylder Mere kognitivt overskud til arbejdsopgaverne Inspiration til pausekultur, du kan tage med hjem Bedre koncentrationsevne og mere energi Mere arbejdsglæde – og overskud til det, der virkelig betyder nogetLær at måle psykologisk tryghed for at styrke og udvikle din organisation. Kom med på denne certificeringsuddannelse i psykologisk tryghed, som er den eneste af sin slags i Danmark. Med uddannelsen får du indsigt i, hvorfor psykologisk tryghed er nøglen til både trivsel og resultater, og du får en værktøjskasse til at styrke psykologisk tryghed i teams.
Helt konkret får du:
En certificering som Practitioner i The Fearless Organization Scan (FOS), så du har redskabet til at måle, analysere, facilitere og implementere psykologisk tryghed i teams. FOS er kvalitetssikret af Harvard-professor Amy Edmondson Træning i at anvende FOS som en struktureret ramme til at starte de vigtige samtaler i teams, herunder at starte dialog uden forsvar og give plads til de ”stille stemmer” Redskaber til, hvordan du skaber større tryghed uden at sænke ambitionerne Understøttende digitale moduler om psykologisk tryghed, og hvorfor det kan være svært at opnå Vejledninger, slides og forslag til gode spørgsmål du kan bruge direkte i workshopsDine undervisere på uddannelsen er Christian Ørsted, dansk ekspert i psykologisk tryghed, samt Sarah Møller Lundberg, som har bred erfaring med at styrke kommunikationskompetencer, der løfter den psykologiske tryghed.
Uanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Tilmeld dig dit ønskede hold med det samme, der er begrænsede pladser.
Hvordan spotter du, om et barn eller en ung bliver udsat for eller er vidne til psykisk vold? Og hvordan kan du bedst hjælpe de børn og unge, som har psykisk vold tæt inde på livet? Dét dykker vi ned i på denne kursusdag sammen med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Højer Nannestad.
Når du deltager på kurset bliver dine kompetencer bl.a. udvidet med:
Viden om tvingende kontrol, og hvordan den genkendes i børn og unges adfærd og reaktioner Viden om, hvad det betyder for børn og unges udvikling at vokse op i en familie, hvor en voksen bruger vold mod en anden Et spørgeskema/opmærksomhedspunkter om børn og unges hjælpebehov (en hjælp til at præcisere, hvor bekymrede vi skal være) Konkrete samtaleøvelser/redskaber til samtale med børn og unge, der lever med psykisk vold Ideer og bud på, hvordan du kan beskrive egne observationer og vurderinger til myndighederLær at forstå og træne dine borgeres kropssans – også kendt som den interoceptive sans – så de bedre kan mærke sig selv, tolke deres krops signaler og opnå ro i såvel krop som sind.
Det er ergoterapeut Charlotte Andersen, som på dette kursus stiller skarpt på interoception og bl.a. giver dig:
Viden om de 8 sansesystemer Indsigt i konsekvenserne af ubalance i sansesystemerne Kendskab til vagusnerven og dens forbindelse til den interoceptive sans Viden om hjernetræthed og hjernepauser Kompetencer til at træne sanserne og den interoceptive sans gennem sansemodulerende øvelser Kompetencer til at facilitere selvregulering og dæmpe et nervesystem i ubalanceNysgerrig på at vide mere? Så læs med herunder
Unges mistrivsel er et komplekst felt, og der er ikke ét enkelt svar på, hvorfor et stigende antal unge har det svært – ligesom der heller ikke er én løsning på mistrivslen.
Psykolog Maja Vain Gilbert peger dog på, at du som fagperson skal have øje for præstationskultur og de unges oplevelse af ikke at kunne leve op til den.
På dette kursus zoomer hun ind på utilstrækkelighedsfølelser og præstationskultur, og efter kurset har du nye tilgange til at skabe positiv forandring for de unge, bl.a. ved at kunne hjælpe dem med at opnå en større grad af livsmestring.
Undervejs lærer du om:
Begrebet ”ny udsathed” og de unges forestillinger om normalitet og følelser som skyld og skam Sammenhængen mellem præstationskulturen og diagnosekulturen Hvordan du arbejder med præstationskulturen hos den enkelte unge Paradokset i at finde en balance – hvordan kan de unge følge med uden at overpræstere? Understøttelse af livsmestringTilmeld dig med det samme, så vi kan komme et skridt tættere på bedre trivsel sammen.
Bliv klædt på til at yde psykisk førstehjælp på din arbejdsplads, når der opstår akut belastning eller akkumuleret belastning.
Sammen med krisepsykolog Rikke Høgsted svinger vi dørene op til denne kursusdag, hvor du får:
Viden om psykisk førstehjælp og lovgivningens krav Større forståelse af lederkollegaers og medarbejderes behov i krisesituationer Konkrete redskaber til hjælp og støtte Evnen til at handle i akutte situationer på en passende måde Øget tryghed i rollen som hjælper – og viden om, hvordan man også passer på hjælperne
Hvordan bruger du AI i dit arbejde på børneområdet på en faglig, etisk og databevidst måde?
Dét er omdrejningspunktet på dette heldagskursus med Bente Adolphsen, cand.jur. og ekspert i børnesager, samt Mint Kornum, socialrådgiver og IT-/digitaliseringskoordinator.
Når du sidder med på kurset, får du bl.a. udvidet dine kompetencer med:
Indsigt i, hvordan AI kan give dig mere tid til kerneopgaven og samtidig højne kvaliteten i det faglige arbejde Klar viden om, hvilke oplysninger du må dele i børnesager, og hvordan du håndterer fortrolige data ansvarligt ved brug af AI Værktøjer til at dokumentere klart, struktureret og formålsrettet – med afsæt i lovgivningen og med støtte fra AI Et skærpet etisk og juridisk kompas: Viden om AI-forordningen (AI Act), og hvordan du håndterer datasikkerhed, GDPR, bias og samtykke i det tværfaglige samarbejde Konkrete AI-kompetencer: Du lærer at formulere effektive prompts, bruge GPT som refleksionspartner og anvende værktøjer som ChatGPT og Copilot i praksis Øvelse i at bruge AI til f.eks. underretning, faglig vurdering, handleplan, pædagogisk refleksion eller forældrekommunikationBørns kognitive udvikling er afgørende for deres trivsel, læring og udvikling. Udviklingen af de eksekutive funktioner sker dog ikke af sig selv, men i samspillet med voksne, og på dette kursus lærer du derfor at spotte de eksekutive funktioner og understøtte udviklingen bedst muligt.
På kurset møder du børnepsykolog Simon Wilbrandt, som klæder dig på med:
Viden om, hvad eksekutive funktioner er, og hvorfor de er vigtige for børn Viden om, hvordan eksekutive funktioner skal medtænkes i de krav, vi som voksne sætter til børn – både i skolen og familien Indsigt i, hvordan du kan spotte børn med eksekutive udfordringer Metoder til, hvordan samspillet mellem dig og børn kan støtte udviklingen af deres eksekutive funktioner Indsigt i, hvordan man kan skabe en ramme, hvor barnet på egen hånd træner sine eksekutive færdigheder Metoder til, hvordan vi undgår, at eksekutive udfordringer står i vejen for anden udviklingSkab en bedre hverdag for børnene med din nye viden om eksekutive funktioner. Tilmeld dig et hold med det samme.
Uanset hvor fagligt dygtig du er, kan det være udfordrende at håndtere børn, som ofte er meget vrede. Gennem øget forståelse af vrede og aggression hos børn – og ved at have metoder til dit arbejde – kan du dog gøre en stor forskel for børnene og for dit arbejdsliv.
Kom derfor med på denne dag i selskab med psykologerne Sidsel Linnet og Maria Nannestad.
De sørger for, at du bl.a. får fyldt den faglige rygsæk med:
Viden om børns udvikling af følelsesregulering og mentalisering Viden om, hvilken type følelser vrede og aggression er, hvad deres funktion er, og hvordan du som voksen omkring børnene kan hjælpe dem, når følelsernes handlinger skaber problemer Viden om, hvad der kan ligge bag voldsom vrede Simple strategier til at hjælpe børn med at regulere stærke følelser som vrede Strategier til at kunne håndtere egne følelser i mødet med børns stærke følelserVil du vide mere? Så læs med lige herunder.
Tilmeld dig dit ønskede hold med det samme, der er begrænsede pladser.
Lær at forstå og træne dine borgeres kropssans – også kendt som den interoceptive sans – så de bedre kan mærke sig selv, tolke deres krops signaler og opnå ro i såvel krop som sind.
Det er ergoterapeut Charlotte Andersen, som på dette kursus stiller skarpt på interoception og bl.a. giver dig:
Viden om de 8 sansesystemer Indsigt i konsekvenserne af ubalance i sansesystemerne Kendskab til vagusnerven og dens forbindelse til den interoceptive sans Viden om hjernetræthed og hjernepauser Kompetencer til at træne sanserne og den interoceptive sans gennem sansemodulerende øvelser Kompetencer til at facilitere selvregulering og dæmpe et nervesystem i ubalanceNysgerrig på at vide mere? Så læs med herunder
At blive forælder til et barn med et handicap kan føre mange svære følelser med sig – og hverdagen kan stå på udfordrende situationer.
Som fagprofessionel er det vigtigt, at du kan navigere i forældrenes følelser og behov, og det får du styrket dine kompetencer til på denne kursusdag med Annette Due Madsen, psykolog og familieterapeut, samt Christian Juul Busch, tidligere hospitalspræst.
På dagen opnår du bl.a.:
Viden om den modsatte separationsproces og de ambivalente følelser, som forældre til handicappede børn ofte skal gennemgå Viden om, hvad forældre til børn med særlige behov i al deres forskellighed ofte har brug for i deres kontakt med alle ”systemerne”, herunder kommune, sundhedsvæsen, pædagoger, lærere, aflastningspersonale osv. Praksisnære redskaber til, hvordan du som professionel bedst møder de forældre, der har børn med særlige behov, og hvordan du rummer forældrenes eventuelle frustrationer eller vrede Viden om, hvordan du hjælper forældrene med at skabe en god og nyttig narrativ ramme for deres særlige fortællingBliv uddannet pårørendevejleder på denne nye praksisnære uddannelse udviklet i samarbejde med Hanne Gullestrup, cand.mag., og Helle Lindgaard, cand.psych. og ph.d.
Med uddannelsen i rygsækken bliver du i stand til at sætte pårørendes trivsel på dagsordenen og styrke pårørendesamarbejdet.
Mere konkret tager du bl.a. fra uddannelsen med:
Viden om pårørendes ressourcer, belastninger og behov Færdigheder i at etablere og facilitere støttenetværk for pårørende Færdigheder i at kende eget ansvar og muligheder i rollen som pårørendevejleder Kompetencer i at støtte pårørende og give redskaber til egenomsorg i dennes aktuelle livssituation Kompetencer i at kommunikere empatisk og præcist i mødet med pårørende, der søger hjælp Kompetencer i at varetage funktionen som pårørendevejleder i sundheds- og omsorgsregiRul længere ned på siden og få meget mere at vide om uddannelsen.
Hvornår er et barns adfærd udtryk for en diagnose, og hvornår er den et resultat af opdragelsen – eller af begge dele? Det kan være svært at vurdere for dig som fagperson, og derfor har vi allieret os med cand.mag. og specialist i hjerneforskning Ann-Elisabeth Knudsen og psykolog Rikke Yde Tordrup.
På denne temadag sørger de for, at du får:
Viden om, hvordan du skelner mellem opvækstrelaterede og neurologiske udfordringer En introduktion til, hvilke pædagogiske tiltag der har en virkning, og som bringer barnet og børnegruppen i udvikling og trivsel Forståelse af forældrenes rolle og betydning for barnets adfærd – og redskaber til at møde forskelligartede forældrestile, herunder “markante forældre” Faglige input til forældreinvolvering og samarbejde: Hvordan tilgår vi forældre med store krav og stærke følelser på en konstruktiv og professionel måde – også når der opstår uenighed og konflikterLyder det som noget for dig? Selvom kurset først afholdes i 2026, så ryger pladserne hurtigt. Vil du sikre dig en plads i starten af 2026, så tilmeld dig nu her på siden.
Unges mistrivsel er et komplekst felt, og der er ikke ét enkelt svar på, hvorfor et stigende antal unge har det svært – ligesom der heller ikke er én løsning på mistrivslen.
Psykolog Maja Vain Gilbert peger dog på, at du som fagperson skal have øje for præstationskultur og de unges oplevelse af ikke at kunne leve op til den.
På dette kursus zoomer hun ind på utilstrækkelighedsfølelser og præstationskultur, og efter kurset har du nye tilgange til at skabe positiv forandring for de unge, bl.a. ved at kunne hjælpe dem med at opnå en større grad af livsmestring.
Undervejs lærer du om:
Begrebet ”ny udsathed” og de unges forestillinger om normalitet og følelser som skyld og skam Sammenhængen mellem præstationskulturen og diagnosekulturen Hvordan du arbejder med præstationskulturen hos den enkelte unge Paradokset i at finde en balance – hvordan kan de unge følge med uden at overpræstere? Understøttelse af livsmestringTilmeld dig med det samme, så vi kan komme et skridt tættere på bedre trivsel sammen.
Bliv uddannet sorgvejleder på denne topevaluerede uddannelse udviklet i samarbejde med cand.psych., ph.d. og professor Mai-Britt Guldin.
På uddannelsen bliver du undervist af en række af de førende eksperter og praktikere på området, bl.a. psykolog og ph.d. Mai-Britt Guldin, professor Atle Dyregrov og hospitalspræst Christian Juul Busch.
Når du har gennemført de 5 moduler på uddannelsen, vil du bl.a. have opnået:
Kompetencer og metoder til at facilitere sorggrupper og dermed tilbyde sorggruppeforløb Viden om kroppens rolle i sorgprocessen, herunder hvad kropshukommelse er Viden om sorg hos grupperne børn og unge, forældre, døende/syge og ældre Redskaber til at undgå sekundær traumatisering i et psykisk krævende job Redskaber til at opspore vedvarende sorglidelse Viden om sorgen ved at miste til selvmordHvornår er et barns adfærd udtryk for en diagnose, og hvornår er den et resultat af opdragelsen – eller af begge dele? Det kan være svært at vurdere for dig som fagperson, og derfor har vi allieret os med cand.mag. og specialist i hjerneforskning Ann-Elisabeth Knudsen og psykolog Rikke Yde Tordrup.
På denne temadag sørger de for, at du får:
Viden om, hvordan du skelner mellem opvækstrelaterede og neurologiske udfordringer En introduktion til, hvilke pædagogiske tiltag der har en virkning, og som bringer barnet og børnegruppen i udvikling og trivsel Forståelse af forældrenes rolle og betydning for barnets adfærd – og redskaber til at møde forskelligartede forældrestile, herunder “markante forældre” Faglige input til forældreinvolvering og samarbejde: Hvordan tilgår vi forældre med store krav og stærke følelser på en konstruktiv og professionel måde – også når der opstår uenighed og konflikterLyder det som noget for dig? Selvom kurset først afholdes i 2026, så ryger pladserne hurtigt. Vil du sikre dig en plads i starten af 2026, så tilmeld dig nu her på siden.
Kom med på dette kursus, hvor du får indsigt i naturens positive indvirkning på vores krop og psyke, og lær at anvende evidensbaserede metoder til at fremme trivsel gennem naturbaserede aktiviteter.
Kurset kombinerer teori og praktiske øvelser og klæder dig på til at integrere naturen i dit daglige arbejde med sundhed og trivsel.
På kurset lærer du bl.a.:
At forstå naturens betydning for mental og fysisk sundhed gennem evolutionspsykologi og forskning Hvordan du planlægger aktiviteter, der styrker fællesskab og opmærksomhed i naturen Praktiske øvelser som sanseaktiviteter, opmærksomhedstræning og naturbaseret bevægelseSådan bliver dine egne personlige erfaringer og tilknytningsmønstre en ressource i faglig praksis. Gør plads i kalenderen, og deltag på dette kursus, hvor psykolog Sarah Daniel stiller skarpt på, hvordan den personlige historie med tilknytning indvirker på vores kompetencer og udfordringer som professionelle omsorgsgivere.
I løbet af kursusdagen opnår du:
Viden om, hvordan tilknytning og tilknytningsmønstre spiller ind i et arbejde, hvor omsorg indgår som en del af den professionelle opgave Inspiration til refleksion over, hvordan din egen tilknytningshistorie spiller ind i dit arbejde Indblik i, hvordan specifikke præferencer og tilbøjeligheder mht. tilknytning og omsorg giver specifikke muligheder og faldgruber i omsorgsarbejdet Input til, hvordan du kan indtænke denne dimension i måden, du tænker kollegafælleskab og ledelse i omsorgsarbejde Inspiration til måder at øge din egen ”langtidsholdbarhed” i omsorgsarbejde – og dermed undgå stress og omsorgstræthedEn tværfaglig dag om den trygge start på livet for ufødte og nyfødte børn. På topmødet i 2026 sætter vi fokus på transgenerationelle traumer og fremtidens forældre.
Kom med til årets vigtige topmøde for dig, der arbejder med spædbørn, familier og gravide i udsatte positioner.
Topmødet løber af stablen den 17. marts i Odense. Næsten 200 deltog på topmødet i 2025. Skal du og din arbejdsplads med næste år?
Tilmeld jer allerede nu her på siden.
Hvordan kan du understøtte, at anbragte børn får en skolegang, som byder på trivsel, læring og udvikling?
Det er omdrejningspunktet på dette kursus, som vi har skabt sammen med forsker og supervisor Laila Lagermann.
Med afsæt i nyeste forskning sørger hun for, at du får viden og konkrete redskaber til, hvordan du bedst muligt støtter anbragte børns trivsel og udvikling i skolen.
I løbet af kurset lærer du:
Hvordan anbragte børn selv oplever deres skolegang, og hvad de efterlyser Hvordan støtte og høje, positive forventninger til barnets skolegang er altafgørende for, hvordan barnet klarer sig Hvordan du styrker barnets motivation og sociale relationer Hvordan du sikrer tæt dialog og fælles arbejdsmål mellem børne- og ungehjem og skoleHvert år oplever en lang række børn desværre, at en af deres nærtstående bliver syge eller dør. Når det sker, har de brug for trygge voksne, de kan læne sig op ad, og som forstår deres sorg.
Sammen med psykolog Martin Lytje inviterer vi dig derfor med på denne kursusdag, hvor du bliver klædt på til at kunne støtte børn i sorg og skabe tryghed i deres hverdag.
Der er 2 forskellige afholdelser af kurset: En målrettet arbejdet med små børn (0-6 år) og en målrettet arbejdet med skolebørn (6-16 år).
Uanset, hvilken afholdelse du vælger, er du sikret:
Konkrete redskaber til at støtte børn i sorg – både i samtaler og i hverdagen En større forståelse af børns sorgreaktioner – tilpasset alder og aldersbestemte behov Indsigt i trygge samtaler om svære emner: Sådan taler du åbent, ærligt og nænsomt om sygdom og død Indblik i moderne sorgteori, f.eks. Tosporsmodellens relevans for børn og nyere forskning Øvelser og cases, der styrker din faglige selvtillid og handlekraftDenne uddannelse kvalificerer dig til at anvende kognitiv adfærdsterapi, som er én af de mest evidensbaserede og effektive metoder til behandling af psykiske og psykosociale problemstillinger.
Uddannelsen er udviklet i samarbejde med cand.psych.aut. Anne Dorthe Hasholt og består af to semestre, så du selv kan bestemme din uddannelses varighed og faglige dybde.
Når du sidder med på uddannelsen, får du bl.a.:
Indføring i kognitiv adfærdsterapis teori, strømninger og terapeutiske metoder Viden om kognitionspsykologi og neuropsykologi Træning i kognitive metoder, bl.a. kognitiv analyse og omstrukturering Øvelse i at agere i den særlige rolle som kognitiv facilitatorHvert semester indeholder ca. 40 timers undervisning fordelt på fysiske og digitale kursusdage.
Tag en tur rundt på siden her, hvor du finder mere info om uddannelsens indhold, opbygning og underviser.
I det daglige arbejde inden for socialpædagogik og omsorgsfeltet er nærvær og omsorg to uundværlige elementer. Men disse nøglekvaliteter kan med tiden føre til omsorgstræthed og udbrændthed. Hvordan bevarer du din mentale og fysiske trivsel, så du kan fortsætte med at yde den bedste omsorg?
Oplev underviser Maja Pålsson, psykomotorisk terapeut og psykoterapeut MPF, på dette kursus dedikeret til at udforske og forstå de dybere lag af relationsarbejdet gennem en kombination af teori og praksis. Du får bl.a.:
Viden om kroppens intelligensformer gennem begrebet embodiment Konkrete metoder og øvelser til at afbalancere dit nervesystem og styrke dit nærvær Skærpede relationskompetencer i praksis Forståelse af dine egne reaktionsmønstre i mødet med borgeren Strategier til at styrke dit nærvær og undgå at blive følelsesmæssigt drænetTilmeld dig og dine kollegaer her på siden.
Hvordan bruger du AI i dit arbejde på børneområdet på en faglig, etisk og databevidst måde?
Dét er omdrejningspunktet på dette heldagskursus med Bente Adolphsen, cand.jur. og ekspert i børnesager, samt Mint Kornum, socialrådgiver og IT-/digitaliseringskoordinator.
Når du sidder med på kurset, får du bl.a. udvidet dine kompetencer med:
Indsigt i, hvordan AI kan give dig mere tid til kerneopgaven og samtidig højne kvaliteten i det faglige arbejde Klar viden om, hvilke oplysninger du må dele i børnesager, og hvordan du håndterer fortrolige data ansvarligt ved brug af AI Værktøjer til at dokumentere klart, struktureret og formålsrettet – med afsæt i lovgivningen og med støtte fra AI Et skærpet etisk og juridisk kompas: Viden om AI-forordningen (AI Act), og hvordan du håndterer datasikkerhed, GDPR, bias og samtykke i det tværfaglige samarbejde Konkrete AI-kompetencer: Du lærer at formulere effektive prompts, bruge GPT som refleksionspartner og anvende værktøjer som ChatGPT og Copilot i praksis Øvelse i at bruge AI til f.eks. underretning, faglig vurdering, handleplan, pædagogisk refleksion eller forældrekommunikationBørns sansemotoriske udvikling har afgørende betydning for deres indlæring og trivsel. Som fagperson er det derfor vigtigt, at du kan spotte sansemotoriske udfordringer hos børn og træne deres sansemotoriske færdigheder.
Sammen med sansemotorisk konsulent, Mette Drescher Jensen, har vi derfor skabt denne kursusdag, hvor din faglige palet bliver udvidet med:
Redskaber til sansemotoriske tiltag – både som gruppeaktiviteter og som en overordnet tilgang i barnets hverdag Viden om det primære sansesystem og sanseintegration – og hvorfor disse aspekter har betydning for barnet i forhold til dets relationer Indsigt i samspillet mellem sanser, hjerne og krop Kompetencer til at identificere, hvilke primære sanser der har brug for at blive stimuleret og styrket Teori og praksis samlet i en fælles idébank som inspiration til initiativer og aktiviteter, der konkret kan implementeres i hverdagen med børneneNysgerrig på at vide mere? Så læs med lige herunder.
Søvn er grundstenen i vores sundhed og trivsel. Alligevel er den ofte et underbelyst område i diverse sundhedsfremmende indsatser – og dét på trods af, at mange mennesker har søvnudfordringer. Der er således brug for viden og redskaber til at hjælpe søvnen på vej, og det får du på dette forløb til søvnvejleder.
I spidsen for det står søvnkonsulenterne Birgit Ingemann Knudsen og Maja Bjerregaard Kubel Olesen, og de sørger for, at du:
Får grundlæggende viden om søvn Kan spotte søvnudfordringer Kan vejlede mennesker med søvnudfordringer – både på hold og individuelt – så deres livskvalitet øges markant Kan bruge søvndagbøger som et aktivt redskab Kan udregne søvnindeks og dermed dokumentere din indsatsTilmeld dig næste ledige hold og vær med til at skabe en mærkbar forskel for trivslen.
Arbejder du med børn, unge eller voksne, der har en udviklingsforstyrrelse? Så bliv Sanseintegrationsvejleder i pædagogisk kontekst.
Med dette kursusforløb opnår du bl.a.:
Teoretiske og praktiske kompetencer til at differentiere forskellige sensoriske udtryk fra hinanden Konkrete metoder og redskaber til at undersøge den sensoriske forståelse Konkrete metoder og redskaber til at undersøge nervesystemets aktivitetsgrad og amygadala-sensitivitet Kompetencer til at tilrettelægge relevant og bæredygtig pædagogisk intervention i pædagogisk kontekst med udgangspunkt i den enkeltes sensoriske behov, samt til at evaluere interventionens effekt og justere tiltag Konkrete praktiske øvelser til at understøtte interventionens sigteDin underviser er fysioterapeut Oliver Laage.
Tag denne uddannelse i den tredje bølge kognitiv terapi, og få flere miniuddannelser i én.
På uddannelsen bliver du undervist i tredje og nyeste bølge kognitiv adfærdsterapi og i tilgangene Mindfulness, Compassion Focused Therapy (CFT) og Acceptance and Commitment Therapy (ACT).
Du får bl.a. undervisning i:
Hvad den tredje bølge kognitiv terapi er Hvordan tilgangen handler om at lære at være med dét, der er Hvordan du kan hjælpe mennesker med at bringe balance i deres affektsystemer At arbejde med psykiske udfordringer ud fra den tredje bølgeBørns sansemotoriske udvikling har afgørende betydning for deres indlæring og trivsel. Som fagperson er det derfor vigtigt, at du kan spotte sansemotoriske udfordringer hos børn og træne deres sansemotoriske færdigheder.
Sammen med sansemotorisk konsulent, Mette Drescher Jensen, har vi derfor skabt denne kursusdag, hvor din faglige palet bliver udvidet med:
Redskaber til sansemotoriske tiltag – både som gruppeaktiviteter og som en overordnet tilgang i barnets hverdag Viden om det primære sansesystem og sanseintegration – og hvorfor disse aspekter har betydning for barnet i forhold til dets relationer Indsigt i samspillet mellem sanser, hjerne og krop Kompetencer til at identificere, hvilke primære sanser der har brug for at blive stimuleret og styrket Teori og praksis samlet i en fælles idébank som inspiration til initiativer og aktiviteter, der konkret kan implementeres i hverdagen med børneneNysgerrig på at vide mere? Så læs med lige herunder.
En uddannelse, der giver dig redskaber til at undgå og reducere stress, udbrændthed, omsorgstræthed og at sænke sygefravær. Aktuel for både medarbejdere og ledere.
På uddannelsen lærer psykolog Anne Dorthe Hasholt dig bl.a.:
Hvorfor du skal opfatte dig selv som det allervigtigste redskab i dit arbejde At agere bæredygtigt i relations- og omsorgsarbejde på jobbet Hvordan du genvinder/bibeholder balancen i et mentalt krævende job Strategier til at undgå stress, omsorgstræthed og udbrændthed Forskellen på at udvise ”slid-empati” og ”bæredygtig empati” i dit jobMeget begrænset antal pladser.
Barndomstraumer påvirker og hæmmer evnen til kontakt med én selv og andre og ligger som en skjult dimension bag mange psykiske lidelser og fysiske problemer i voksenlivet. Vær med på denne kursusdag, hvor psykolog Mehrak Lykkeberg stiller skarpt på udviklingstraumer, og hvordan de kommer til udtryk i voksenlivet. Hun gennemgår, hvordan du genkender traumereaktioner og støtter traumeramte voksne i deres udviklingsprocesser.
Med fra kurset får du:
Viden om udviklings-/tilknytningstraumer Viden om traumereaktioner som PTSD, kompleks PTSD og belastningsreaktion Indsigt i, hvordan du kan lære at genkende og forstå de måder, mennesker med udviklingstraumer ofte er i verden på – særligt i relationelle sammenhænge Introduktion til udvalgte metoder og deres tilgange til behandling af mennesker med traumereaktioner Viden om, hvordan du bedst møder og støtter personer med traumereaktioner, samt redskaber til håndtering af typiske traumereaktioner såsom forhøjet alarmberedskab, genoplevelser og dissociationHvornår er et barns adfærd udtryk for en diagnose, og hvornår er den et resultat af opdragelsen – eller af begge dele? Det kan være svært at vurdere for dig som fagperson, og derfor har vi allieret os med cand.mag. og specialist i hjerneforskning Ann-Elisabeth Knudsen og psykolog Rikke Yde Tordrup.
På denne temadag sørger de for, at du får:
Viden om, hvordan du skelner mellem opvækstrelaterede og neurologiske udfordringer En introduktion til, hvilke pædagogiske tiltag der har en virkning, og som bringer barnet og børnegruppen i udvikling og trivsel Forståelse af forældrenes rolle og betydning for barnets adfærd – og redskaber til at møde forskelligartede forældrestile, herunder “markante forældre” Faglige input til forældreinvolvering og samarbejde: Hvordan tilgår vi forældre med store krav og stærke følelser på en konstruktiv og professionel måde – også når der opstår uenighed og konflikterLyder det som noget for dig? Selvom kurset først afholdes i 2026, så ryger pladserne hurtigt. Vil du sikre dig en plads i starten af 2026, så tilmeld dig nu her på siden.
Hvordan bruger du AI i dit arbejde på børneområdet på en faglig, etisk og databevidst måde?
Dét er omdrejningspunktet på dette heldagskursus med Bente Adolphsen, cand.jur. og ekspert i børnesager, samt Mint Kornum, socialrådgiver og IT-/digitaliseringskoordinator.
Når du sidder med på kurset, får du bl.a. udvidet dine kompetencer med:
Indsigt i, hvordan AI kan give dig mere tid til kerneopgaven og samtidig højne kvaliteten i det faglige arbejde Klar viden om, hvilke oplysninger du må dele i børnesager, og hvordan du håndterer fortrolige data ansvarligt ved brug af AI Værktøjer til at dokumentere klart, struktureret og formålsrettet – med afsæt i lovgivningen og med støtte fra AI Et skærpet etisk og juridisk kompas: Viden om AI-forordningen (AI Act), og hvordan du håndterer datasikkerhed, GDPR, bias og samtykke i det tværfaglige samarbejde Konkrete AI-kompetencer: Du lærer at formulere effektive prompts, bruge GPT som refleksionspartner og anvende værktøjer som ChatGPT og Copilot i praksis Øvelse i at bruge AI til f.eks. underretning, faglig vurdering, handleplan, pædagogisk refleksion eller forældrekommunikationHvordan kan du understøtte, at anbragte børn får en skolegang, som byder på trivsel, læring og udvikling?
Det er omdrejningspunktet på dette kursus, som vi har skabt sammen med forsker og supervisor Laila Lagermann.
Med afsæt i nyeste forskning sørger hun for, at du får viden og konkrete redskaber til, hvordan du bedst muligt støtter anbragte børns trivsel og udvikling i skolen.
I løbet af kurset lærer du:
Hvordan anbragte børn selv oplever deres skolegang, og hvad de efterlyser Hvordan støtte og høje, positive forventninger til barnets skolegang er altafgørende for, hvordan barnet klarer sig Hvordan du styrker barnets motivation og sociale relationer Hvordan du sikrer tæt dialog og fælles arbejdsmål mellem børne- og ungehjem og skoleSkolevægring/ufrivilligt skolefravær kan have et utal af årsager, og hvis du skal hjælpe børn, som oplever, at det er svært at komme i skole, og ikke mindst, hvis du arbejder med at forebygge skolefravær, er du nødt til at kunne arbejde med komplekse og kontekstuelle årsagsforklaringer, praksisnære redskaber og undersøgelse af skolekontekst.
På dette 3-dages kursus bliver du undervist af ph.d. i pædagogisk psykologi Tine Basse Fisker, der bl.a. sikrer, at du opnår:
Refleksioner og nye perspektiver på egen praksis
Opmærksomhed på, hvilke teoretiske perspektiver man kan forstå skolefravær ud fra
Praksisnære redskaber til, hvordan du kan arbejde forebyggende ved at rette fokus på klassens og skolens sociale, fællesskabende, didaktiske og organisatoriske kontekst
Praksisnære redskaber til, hvordan du sikrer dig, at du får barnets egne perspektiver med i løsningen af de problematikker, der ligger til grund for fraværet
Ideer og gensidig inspiration til tiltag, skolen kan iværksætte, så barnet støttes i at komme i skole igen
Praksisafprøvninger af mikrointerventioner undervejs i kursusforløbet
Arbejder du med børn, unge eller voksne, der har en udviklingsforstyrrelse? Så bliv Sanseintegrationsvejleder i pædagogisk kontekst.
Med dette kursusforløb opnår du bl.a.:
Teoretiske og praktiske kompetencer til at differentiere forskellige sensoriske udtryk fra hinanden Konkrete metoder og redskaber til at undersøge den sensoriske forståelse Konkrete metoder og redskaber til at undersøge nervesystemets aktivitetsgrad og amygadala-sensitivitet Kompetencer til at tilrettelægge relevant og bæredygtig pædagogisk intervention i pædagogisk kontekst med udgangspunkt i den enkeltes sensoriske behov, samt til at evaluere interventionens effekt og justere tiltag Konkrete praktiske øvelser til at understøtte interventionens sigteDin underviser er fysioterapeut Oliver Laage.
Kom med på dette kursus, hvor du får indsigt i naturens positive indvirkning på vores krop og psyke, og lær at anvende evidensbaserede metoder til at fremme trivsel gennem naturbaserede aktiviteter.
Kurset kombinerer teori og praktiske øvelser og klæder dig på til at integrere naturen i dit daglige arbejde med sundhed og trivsel.
På kurset lærer du bl.a.:
At forstå naturens betydning for mental og fysisk sundhed gennem evolutionspsykologi og forskning Hvordan du planlægger aktiviteter, der styrker fællesskab og opmærksomhed i naturen Praktiske øvelser som sanseaktiviteter, opmærksomhedstræning og naturbaseret bevægelseI det daglige arbejde inden for socialpædagogik og omsorgsfeltet er nærvær og omsorg to uundværlige elementer. Men disse nøglekvaliteter kan med tiden føre til omsorgstræthed og udbrændthed. Hvordan bevarer du din mentale og fysiske trivsel, så du kan fortsætte med at yde den bedste omsorg?
Oplev underviser Maja Pålsson, psykomotorisk terapeut og psykoterapeut MPF, på dette kursus dedikeret til at udforske og forstå de dybere lag af relationsarbejdet gennem en kombination af teori og praksis. Du får bl.a.:
Viden om kroppens intelligensformer gennem begrebet embodiment Konkrete metoder og øvelser til at afbalancere dit nervesystem og styrke dit nærvær Skærpede relationskompetencer i praksis Forståelse af dine egne reaktionsmønstre i mødet med borgeren Strategier til at styrke dit nærvær og undgå at blive følelsesmæssigt drænetTilmeld dig og dine kollegaer her på siden.
Børns sansemotoriske udvikling har afgørende betydning for deres indlæring og trivsel. Som fagperson er det derfor vigtigt, at du kan spotte sansemotoriske udfordringer hos børn og træne deres sansemotoriske færdigheder.
Sammen med sansemotorisk konsulent, Mette Drescher Jensen, har vi derfor skabt denne kursusdag, hvor din faglige palet bliver udvidet med:
Redskaber til sansemotoriske tiltag – både som gruppeaktiviteter og som en overordnet tilgang i barnets hverdag Viden om det primære sansesystem og sanseintegration – og hvorfor disse aspekter har betydning for barnet i forhold til dets relationer Indsigt i samspillet mellem sanser, hjerne og krop Kompetencer til at identificere, hvilke primære sanser der har brug for at blive stimuleret og styrket Teori og praksis samlet i en fælles idébank som inspiration til initiativer og aktiviteter, der konkret kan implementeres i hverdagen med børneneNysgerrig på at vide mere? Så læs med lige herunder.