Seminarer
alle_artikler
Artikler

Alle nyheder

Her finder du alle vores nyeste, gratis artikler. Gå på opdagelse i vores kæmpe kompetencegivende univers.

Mentor for socialt udsatte giver bonus

Mentor for socialt udsatte giver bonus

Mentorer skal støtte op omkring udsatte borgere og har en række roller og opgaver, der understøtter realiseringen af de mål, der er sat i borgerens plan.

Goleman: ADHD-diagnoser kan reduceres ved brug af træning i at fokusere

Goleman: ADHD-diagnoser kan reduceres ved brug af træning i at fokusere

Amerikansk psykolog peger på at antallet af børn med ADHD diagnoser kan reduceres ved brug af mindfulness. Læs mere i artiklen her!

Mindfulness for børn i skolen – hvorfor dog det?

Mindfulness for børn i skolen – hvorfor dog det?

Mindfulness kan hjælpe vores børn til at blive mere fokuserede på de rette tidspunkter og bedre til at lære i skolen.

Mistrivsel blandt unge – Unge mennesker mistrives i verdens bedste samfund

Mistrivsel blandt unge – Unge mennesker mistrives i verdens bedste samfund

Forskningsresultater viser, at en stor del unge ofte udøver selvskade for at regulere deres følelsesliv. Denne adfærd skal afhjælpes!

Drenges selvskade er intens og vedvarende

Drenges selvskade er intens og vedvarende

Undersøgelser viser, at selvskade forekommer ligeså hyppigt hos drenge som piger, men at pigerne holder hurtigere op med at skade sig end drengene.

3 trin til at øve børns selvkontrol

3 trin til at øve børns selvkontrol

Den nyeste forskning viser, at hvis børn lærer selvkontrol i en tidlig alder, er det muligt at forebygge antisocial og kriminel adfærd.

Konflikthåndtering med børn: Systematisk konflikthåndtering er et uundværligt redskab

Konflikthåndtering med børn: Systematisk konflikthåndtering er et uundværligt redskab

Vil du forbedre arbejdet med konflikthåndtering hos børn? Systematisk brug af konflikthåndtering vil bidrage til at skabe en mere tryg hverdag for elever, lærere, ledelse, forældre, SSP medarbejdere m.fl.

5+1 Modellen: Nøglen til succes med innovation som adfærd

5+1 Modellen: Nøglen til succes med innovation som adfærd

Hvad er det egentlig, der forhindrer organisationer i at være mere innovative – og hvad kan man gøre ved det? Det er spørgsmålet, som den danske innovationsekspert Thomas Wedell-Wedellsborg har adresseret i bogen ”Innovation as Usual”.

Det professionelle mentorskab

Det professionelle mentorskab

Det professionelle mentorskab af Lisa Ott, mentor- og ledelseskonsulent Når vi møder en bekendt, og vedkommende siger, ”Jeg har fået en mentor”, ved vi i første omgang ikke, hvad det egentlig er, vores bekendte har fået. Er det en tutor, en kontaktperson, en læremester? Er det noget, der er pålagt, eller er det frivilligt? Kunne […]